» آرشیو اخبار » ایجاد تقاضای شدید برای بیت کوین در 20 هزار دلار به چه معناست؟
ایجاد تقاضای شدید برای بیت کوین در 20 هزار دلار به چه معناست

ایجاد تقاضای شدید برای بیت کوین در 20 هزار دلار به چه معناست؟

4 مرداد 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به نظر می‌رسد تقاضای “شدید” در نقطه قیمتی 20 هزار دلار برای بیت کوین (BTC) کوین‌ها را به دست سرمایه گذارانی بازگردانده است که کمتر به قیمت اهمیت می‌دهند و در عین حال سطح قیمت تحقق یافته (realized price) جدیدی را ایجاد می‌کنند.

در آخرین خبرنامه آنچین که در روز دوشنبه منتشر شد، تحلیلگر گلس نود به “تقاضای شدید” برای بیت کوین در منطقه 20 هزار دلار اشاره کرد و گفت که هر سطح روانی قیمت یعنی 40 هزار، 30 هزار و 20 هزار دلار گروه جدیدی از هولدرهای کوتاه مدت (STHs) را ایجاد می‌کند.

تحلیلگر گلس نود خاطرنشان کرد که بسیاری از عرضه‌ای که هولدرهای کوتاه مدت جدید در دوران ریزش قیمت خریده‌اند، فروخته نشده است، با وجود این که قیمت بیت کوین افت کرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

این می‌تواند به دلیل خریدارانی باشد که زیاد به قیمت حساس نیستند یا کسانی که بیشتر به فاندامنتال بیت کوین اهمیت می‌دهند تا سود سرمایه گذاری.

ایجاد تقاضای شدید برای بیت کوین در 20 هزار دلار به چه معناست

طبق گفته کوین گکو، از اواخر آوریل تا ژوئن (اوایل اردیبهشت تا اواسط خرداد)، قیمت بیت کوین 55 درصد افت کرد و از 40 هزار دلار به حداقل 18 هزار و 100 دلار رسید.

گلس نود نوشت که این نشان می‌دهد که هولدرهای کوتاه مدت‌ جدید خریداران حساسی نیستند و به بیت کوین اعتماد دارند و اضافه کرد که تبدیل شدن آن‌ها از یک هولدر کوتاه مدت به هولدر بلندمدت (LTH) که حداقل برای ۱۵۵ روز نمی‌فروشد، به تأیید این مسئله کمک می‌کند.

در این بازار نزولی، هولدرهای بلند مدت 400 روز متوالی در سوددهی سالانه دست به فروش نزده‌اند و عملکرد بهتری از سوددهی 30 روزه داشتند.

این نزدیک به همان دوره‌ای است که هولدرهای بلند مدت در بازار نزولی سال 2018 تجربه کردند.

گلس نود نشان می‌دهد که این ضررها توسط هولدرهای بلند مدت تحمل شده است و اگر بحث قبلی درست باشد، هولدرهای جدید حساسیت کمتری نسبت به آن‎هایی که فروخته‌اند دارند، به این معنی که آن‌ها می‌توانند هولدرهای بلند مدت جدید باشند.

ایجاد تقاضای شدید برای بیت کوین در 20 هزار دلار به چه معناست

آینده بیت کوین

نکته دیگری که در این گزارش مورد توجه قرار دارد این است که «فروش اجباری بی‌سابقه» از سوی شرکت‌های ارز دیجیتال در بحبوحه انحلال و ورشکستگی‌های انبوه شرایطی را برای یک پامپ فراهم کرده است.

این گزارش با بیان اینکه اگرچه «بدترین دوره این بازار ممکن است به پایان رسیده باشد»، اما بیت کوین می‌تواند برای مدتی در این محدوده پایین قیمتی باقی بماند، زیرا مبنای ورود برای خریداران جدید برای حدود تنها 17 روز متوالی به زیر قیمت تحقق یافته (realized price) رسیده است.

چرخه‌های خرسی قبلی بین 248 تا 575 روز این افت را تحمل کرده‌اند.

بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 3.1 درصد افت کرده و در 21,146 دلار معامله می‌شود.

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×