» آرشیو اخبار » نرخ ساعتی انباشت ثروت ثروتمندان چه میزان است؟

نرخ ساعتی انباشت ثروت ثروتمندان چه میزان است؟

26 دی 1402 4

آکسفام فاش کرد که با افزایش نابرابری جهانی، ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند و انباشت ثروت توسط نخبگان به ۱۴ میلیون دلار در ساعت رسیده است.

به گزارش گذارنیوز، آکسفام فاش کرد که پنج فرد ثروتمند جهان از سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از دو برابر دارایی خود را کسب کردند و دارایی آنان از ۴۰۵ میلیارد دلار به ۸۶۹ میلیارد دلار رسیده است.

این گزارش نرخ هشداردهنده انباشت ثروت توسط ثروتمندان را روشن کرد که به ۱۴ میلیون دلار در ساعت رسیده است، در حالی که نزدیک به پنج میلیارد نفر در سراسر جهان در فقر فرو می‌روند.

در حالی که ابرثروتمندان برای مجمع سالانه اقتصاد جهانی در داووس گرد هم می‌آیند، گزارش آکسفام تصویر تیره‌ای از جهانی را نشان می‌دهد که به سمت اولین تریلیونر خود طی یک دهه پیش می‌رود، در حالی که ریشه‌کنی فقر همچنان یک هدف دور باقی مانده است و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۲۹ سال دیگر تحقق یابد.

تبلیغات جام جهانی قطر

آمیتاب بهار، مدیر اجرایی موقت آکسفام بین‌الملل اظهار کرد ما شاهد آغاز یک دهه تقسیم با میلیاردها نفر هستیم که شوک‌های اقتصادی ناشی از همه‌گیری، تورم و جنگ را به دوش می‌کشند، در حالی که ثروت میلیاردرها رونق می‌گیرد. این نابرابری تصادفی نیست؛ طبقه میلیاردر تضمین می‌کند که شرکت‌ها ثروت بیشتری را به آنها تحویل دهند.

بهار هشدار داد شرکت‌های فراری و قدرت انحصاری یک ماشین مولد نابرابری است؛ شرکت‌ها از طریق فشار بر کارگران، طفره رفتن مالیات، خصوصی‌سازی دولت و از بین بردن انگیزه در مقابله با تغییرات آب و هوا، ثروت بی‌پایان را به صاحبان فوق‌العاده ثروتمند خود منتقل می‌کنند.

آکسفام، یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی، متشکل از ۱۵ سازمان در ۹۸ کشور است. موسسه آکسفام در سال ۱۹۴۲ در دانشگاه آکسفورد در قالب کمیته امدادرسانی برای مبارزه با قحطی توسط فعالان اجتماعی و دانشگاهیان آکسفورد تاسیس شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×