» آرشیو اخبار » پناهگاه‌های ثروتمندترین افراد جهان چه شکلی است؟/ عکس
قدرتمندترین افراد جهان

پناهگاه‌های ثروتمندترین افراد جهان چه شکلی است؟/ عکس

4 مهر 1401 5

یک شرکت سوئیسی پیشنهاد ساخت پناهگاه های مستحکم زیرزمینی ایمن در برابر آخرالزمان را به «قدرتمندترین افراد جهان» می‌دهد.

به گزارش گذارنیوز، شرکت Oppidum از پناهگاه های مستحکم زیرزمینی جدید خود به مساحت ۳۰۴ متر مکعب پرده برداری کرده و آن را «بهینه شده برای سبک زندگی روزمره فوق لاکچری و آماده برای همه تهدیدات» توصیف کرده است. (Oppidum به زبان لاتین به معنای شهر است و در عصر آهن به سکونتگاه ها یا شهرهای مستحکم بزرگ گفته می‌شد.)

قدرتمندترین افراد جهان قدرتمندترین افراد جهان

این پناهگاه زیرزمینی از طریق هوا و گاز کاملا غیر قابل نفوذ است و در صورت لزوم؛ مثلا در زمان وقوع بلایای طبیعی یا بلایای ساخته دست بشر، می‌تواند به طور کامل از اتمسفر بیرون جدا شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

صاحبان این خانه های لوکس با رسیدن به سکوی فرود هلیکوپتر می‌توانند به ۱۵ متری زیر زمین بروند تا وارد فضای گاراژ بزرگی شوند که برای کلکسیون خودروهای لوکس طراحی شده است.

قدرتمندترین افراد جهان قدرتمندترین افراد جهان قدرتمندترین افراد جهان

پس از عبور از اتاقی که مجهز به درب غیر قابل نفوذ هواست و برای ضدعفونی کاملا مجهز شده، با امکاناتی نظیر گالری خصوصی هنری، سالن اجتماعات امن، اتاق خواب‌های راحت، باغ سرپوشیده، اسپا و سایر امکانات تفریحی برای استفاده روزمره مواجه می‌شوید و تمام مبلمان داخلی قابلیت سفارشی سازی دارد. همچنین یک خزانه برای نگهداری کلکسیون قطعات هنری، طلا،‌ پول نقد و سایر اشیاء قیمتی وجود دارد.

اما شاید عجیب ترین قسمت این پناهگاه لوکس «اسلحه خانه» باشد که با فرمول مورد استفاده برای ساخت نیروگاه های هسته ای در سطوح بالستیک و حفاظت در برابر انفجار ناتو ساخته خواهد شد.

قیمت هر پناهگاه Oppidum از ۱۰ میلیون دلار شروع می‌شود. مدیرعامل این شرکت توضیح داد که مدل L’Heritage حدود ۱۰۰ میلیون دلار قیمت دارد و قیمت نهایی بستگی به مکان و اندازه آن دارد. هر پناهگاه Oppidum به صورت سفارشی و متناسب با نیازهای مشتری ساخته می‌شود.

انبارهای Oppidum با استفاده از فناوری ناسا طوری ساخته شده که حاوی ذخایر مواد غذایی ماندگار و مغذی است که برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها کافی خواهد بود. اتاق پزشکی مجزا هم دارای انباری امن برای لوازم ضروری پزشکی است.

قدرتمندترین افراد جهان قدرتمندترین افراد جهان قدرتمندترین افراد جهان قدرتمندترین افراد جهان

درب بیرونی توسط یک دستگاه مولتی-بیومتریک کنترل می‌شود که به‌طور همزمان چهره، عنبیه، کف دست و اثر انگشت را اسکن می‌کند. دیوار شیشه‌ای مات با فشردن یک دکمه شفاف می‌شود و گالری هنری خصوصی قابل مشاهده خواهد بود. این گالری با استانداردهای ضدنفوذ نظیر آنچه از خزانه بانک‌های تجاری محافظت می‌کند و مطابق با معیارهای شرکت بیمه، ساخته شده است. شرکت سوئیسی سازنده این پناهگاه می‌گوید سیستم‌های حفاظت در برابر آتش، تهویه،‌ کنترل دما و رطوبت، از این مجموعه محافظت می‌کنند.

این پناهگاه شامل یک باغ داخلی مشابه فضای باز است که گل و گیاهانش با سیستم خودکار آبیاری می‌شوند. از طریق یک شبیه ساز نوری، خورشید طلوع و غروب می‌کند و فصول از طریق نورگیر بالای سر تغییر می‌کنند. این استراحتگاه همچنین دارای یک استخر با آب شیرین یا شور به علاوه مجموعه کاملی از دستگاه های ورزشی است.

قدرتمندترین افراد جهان قدرتمندترین افراد جهان قدرتمندترین افراد جهان

آب از اعماق زیر زمین از طریق یک چاه خصوصی کاملا مستقل از منابع عمومی تامین می‌شود. در صورت قطع برق، خاموشی یا بی‌ثباتی در شبکه، سیستم برق به یکی از چندین منبع برق جایگزین سوئیچ می‌شود.

این شرکت پناهگاه هایش را در بازارهای اتحادیه اروپا، بریتانیا، ایالات متحده و امارات موجود اعلام کرده است.

قدرتمندترین افراد جهان قدرتمندترین افراد جهان قدرتمندترین افراد جهان

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×