» آرشیو اخبار » پاکستان بخشی از شبکه‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خواهد شد؟

پاکستان بخشی از شبکه‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خواهد شد؟

5 مهر 1402 20

پاکستان و آذربایجان در مورد حمل و نقل و همکاری‌های تجاری گفت‌وگو کردند.

به گزارش گذارنیوز، شهید اشرف ترار، وزیر ارتباطات پاکستان و خزر فرهادوف، سفیر جمهوری آذربایجان در پاکستان، در خصوص موضوعات مورد علاقه و تقویت روابط دوجانبه گفتگو کردند.

سفیر جمهوری آذربایجان در پاکستان در دیدار با وزیر امور خارجه گفت: روابط پاکستان و آذربایجان از هر لحاظ بی‌نظیر است.

وی اظهار کرد: به دنبال آغاز پروازهای مستقیم بین پاکستان و آذربایجان، هر دو کشور قصد دارند از طریق راه آهن و شبکه جاده‌ای به یکدیگر متصل شوند که هدف اولیه تقویت همکاری‌های اقتصادی و تسهیل در رفت و آمد کالا و مردم است.

تبلیغات جام جهانی قطر

فرهادوف گفت: ما مشتاق ارتقای همکاری‌های اقتصادی هستیم. تصور می‌کنیم پاکستان بخشی از شبکه‌های حمل‌ونقل بین‌المللی شود و با همه کشورهای منطقه ارتباط برقرار کند.

سفیر جمهوری آذربایجان در پاکستان همچنین بر پتانسیل تجارت پاکستان برای دسترسی به اروپا و روسیه از طریق آذربایجان تاکید کرد و گفت: برای تحقق این امر، بخش خصوصی نقش مهمی در ارتقای تجارت و رشد اقتصادی ایفا خواهد کرد.

شهید اشرف ترار با ابراز پایبندی به این ایده گفت: «به رئیس راه آهن ابلاغ کردم که برای اتصال مسیرهای ریلی به آذربایجان تلاش کند».

وی گفت: زمان آن فرا رسیده است که روابط خوب خود را به همکاری اقتصادی تبدیل کنیم. هر دو طرف فوریت نهایی کردن موافقتنامه‌های تجارت ترانزیتی بین پاکستان و آذربایجان را ابراز کردند که نشان دهنده تمایل آنان برای اجرای سریع این پیشنهادهاست.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×