» آرشیو اخبار » واتس‌اپ در کدام گوشی‌های اندروید و آیفون از کار می‌افتد؟
واتس‌اپ؛ پلتفرم‌ هکرها و مجرمان سایبری

واتس‌اپ در کدام گوشی‌های اندروید و آیفون از کار می‌افتد؟

4 مهر 1402 13

واتس‌اپ تا یک ماه دیگر در برخی از مدل‌های قدیمی گوشی‌های اندرویدی و آیفون، کار نخواهد کرد.

به گزارش گذارنیوز، واتس‌اپ مرتبا در فهرست دستگاه‌های تحت پشتیبانی این پیام‌رسان، تغییراتی می‌دهد. این پیام‌رسان در دسامبر سال ۲۰۲۲، پشتیبانی از چند گوشی را پایان داد و از ماه میلادی آینده، تعداد دیگری از تلفن‌های اندرویدی دیگر قادر به استفاده از این پیام‌رسان محبوب متعلق به شرکت متا نخواهند بود.

واتس‌اپ اعلام کرد پس از ۲۴ اکتبر سال ۲۰۲۳، پشتیبانی از گوشی‌های دارای نسخه اندروید ۴.۱ یا پایین‌تر را متوقف خواهد کرد و پس از این تاریخ، تنها از گوشی‌های مجهز به نسخه اندروید ۵.۱ و بالاتر، پشتیبانی می‌کند.

این پلتفرم پیام‌رسان به پشتیبانی از آیفون‌های دارای نسخه iOS ۱۲ و بالاتر و KaiOS ۲.۵.۰ و بالاتر ادامه خواهد داد که شامل گوشی‌های JioPhone و JioPhone ۲ هم می‌شود. این وضعیت از دسامبر سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است و خبر خوبی برای کسانی است که هنوز از دستگاه‌های مجهز به iOS ۱۲ و KaiOS ۲.۵.۰ استفاده می‌کنند. این احتمال وجود دارد که واتس‌اپ تا پایان سال جاری تغییراتی دهد اما در حال حاضر هنوز قطعی نیست.

تبلیغات جام جهانی قطر

از آنجا که تنها درصد کمی از کاربران تحت تاثیر این تغییر قرار می‌گیرند، بهترین کار برای این افراد که هنوز از گوشی‌هایی با اندروید ۴.۱ استفاده می‌کنند، این است که به دلایل امنیتی و حفظ حریم خصوصی، گوشی خود را ارتقاء دهند. کاربران برای چک نسخه اندرویدی که در گوشی اجرا می‌شود، می‌توانند به بخش تنظیمات، قسمت «درباره تلفن» مراجعه کنند.

بر اساس گزارش ایندیا تایمز، فهرست گوشی‌های اندرویدی که از واتس‌اپ پشتیبانی نمی‌کنند، مشخص نیست، اما احتمالا شامل گوشی‌های سونی، اچ‌تی‌سی، ال‌جی و غیره می‌شود. طبق گزارش منابع متعدد، ۱۸ مدل گوشی قدیمی در این فهرست قرار دارند. دفعه پیش، واتس‌اپ در حدود ۴۹ گوشی از کار افتاد.

پیش از پایان پشتیبانی، واتس‌اپ از قبل یک اعلان برای کاربران ارسال می‌کند تا به آنها اطلاع دهد که سیستم عامل دستگاه‌شان دیگر پشتیبانی نمی‌شود. این شرکت برای ارتقای دستگاه هم یادآوری برای کاربران ارسال خواهد کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×