» آرشیو اخبار » واریز ۵۱ هزار میلیارد تومان سود به حساب ۴۲ میلیون سهامدار

واریز ۵۱ هزار میلیارد تومان سود به حساب ۴۲ میلیون سهامدار

5 مهر 1402 17

در شش ماه ابتدایی امسال بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان سود از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب ۴۲ میلیون سهامدار واریز شد.

به گزارش گذارنیوز، اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص جزئیات واریز سود سهامداران در شش ماه نخست امسال حاکی از آن است که ۳۰۱ ناشر سود جاری و ۱۱۶ ناشر سود سنواتی ۴۲ میلیون ۲۷۳ هزار و ۷۷۳ سهامدار را که شامل ۵۱ هزار و ۸۶۳ میلیارد تومان می شود را به حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کرده‌اند.

لازم به ذکر است؛ در آخرین هفته شهریور امسال، ۲۹۱۲ میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان سود جاری و سنواتی توسط سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب سهامداران واریز شد.

واریز سود جاری ۱۹ شرکت

تبلیغات جام جهانی قطر

طبق این گزارش، در هفته آخر شهریور امسال ۱۹ شرکت « گروه ‌مدیریت ‌سرمایه‌گذاری ‌امید، سرمایه‌گذاری ‌گروه‌ توسعه ‌ملی، شیر پاستوریزه ‌پگاه ‌گلپایگان، مجتمع ‌صنایع ‌لاستیک ‌یزد، تولیدی ‌شیشه ‌دارویی ‌رازی، بین‌المللی‌ ساروج‌ بوشهر، سرمایه‌گذاری ‌دانایان، نورد قطعات‌ فولادی، سرمایه‌گذاری ‌بوعلی، ماشین‌ سازی ‌اراک، گروه ‌توسعه ‌هنر، آلومینیم‌ ایران‌، نفت‌ پاسارگاد، معدنی‌ املاح‌، پارس‌ مینو، زر ماکارون، گلتاش، افرانت و ویتانا» سود جاری دو میلیون و ۱۸۷ هزار و ۶۴۵ سهامدار که شامل ۲۸۵۳ میلیارد و ۹۹۹ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

واریز سود سنواتی ۵ شرکت

همچنین در هفته پایانی شهریور امسال، پنج ناشر« سرمایه‌گذاری ‌صندوق‌ بازنشستگی ‌کارکنان‌ بانک‌ها، سرمایه‌گذاری ‌اعتلاء ‌البرز، اعتباری‌ ملل و سینا دارو» سود جاری ۳۱ هزار و ۸۰۳ سهامدار که شامل ۵۸ میلیارد و ۴۰۷ میلیون تومان می‌شود توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز شد.

سامانه سجام چیست؟

گفتنی است؛ سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

مزایای سجامی شدن

گفتنی است؛ «دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذی نفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استفاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می‌رود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×