» آرشیو اخبار » کیف پول گالا – راهنمای انتخاب و نکاتی که باید بدانید
کیف پول گالا

کیف پول گالا – راهنمای انتخاب و نکاتی که باید بدانید

19 آبان 1401 17

گالا گیمز (Gala Games) یک پلتفرم بازی برای کسب درآمد مبتنی بر بلاکچین است که به بازیکنان با دارایی‌های دیجیتالی برای دستاوردهای درون بازی پاداش می‌دهد و این مقاله از تیم محتوای گذارنیوز به نکات مرتبط با کیف پول گالا می‌پردازد. بازی‌های گالا یا همان گالا گیمز به یک نقص بزرگ که بازیکنان بازی‌های ویدیویی در گذشته با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، می‌پردازد و آن توانایی در اختیار گرفتن اقلام به‌دست‌آمده از طریق گیم‌پلی می‌باشد.

پلتفرم گالا گیمز شامل استراتژی زمان واقعی یا ریئل تایم (RTS)، عرصه نبرد آنلاین چند نفره (MOBA)، بازی‌های نقش آفرینی یا رول پلیینگ (RPG) و موارد دیگر است. در حالی که گیم‌پلی بین عناوین به طور قابل توجهی متفاوت است، هر کدام با دارایی‌های دیجیتالی از جمله ارز دیجیتال GALA و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) به بازیکنان پاداش می‌دهند.

گالا گیمز بر روی بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود. با این حال، این پلتفرم همچنین با شبکه پالیگان (Polygon) شریک شده است و با موفقیت p.Network Bridge dApp به زنجیره BNB متصل شده است و به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا توکن‌های خود را با هزینه گس کاهش یافته ارسال و معامله کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

کیف پول گالا

توکن اصلی گالا گیمز، گالا(GALA) می‌باشد، یک توکن ERC-20 که برای خریدهای درون بازی و به عنوان وسیله‌ای برای تبادل بین شرکت کنندگانی که در اکوسیستم گالا گیمز تعامل دارند، استفاده می شود و می‌توان برای نگهداری آن از کیف پول گالا استفاده کرد.

اگرچه گالا گیمز بر روی شبکه اتریوم اجرا می‌شود، تیم برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی بلاکچین مستقل خود به نام Project GYRI با پشتیبانی از توکن GALA اعلام کرده است.

گالا به عنوان وسیله مبادله عمل می‌کند و به دارندگان توکن اجازه می‌دهد برای اقلام پرداخت کنند و ارزش را به صورت همتا به همتا در اکوسیستم پلتفرم منتقل کنند.

توکن گالا (GALA)، توکن کاربردی دیجیتالی اکوسیستم بازی‌های گالا یا همان گالا گیمز می‌باشد.

GALA یک توکن کاربردی یا یوتیلیتی ERC-20 است که در اکوسیستم بازی‌های گالا، یک پلتفرم بازی مبتنی بر اتریوم، استفاده می‌شود.

توکن GALA می‌تواند به عنوان وسیله‌ای برای تبادل بین شرکت‌کنندگان در اکوسیستم و برای خرید دارایی‌های دیجیتال از جمله NFTها استفاده شود. برخلاف سیستم متمرکز کنونی که بازیکنان آیتم‌های درون بازی خود را هنگام ممنوعیت یا بسته شدن پلتفرم از دست می‌دهند، هدف این پروژه ایجاد محیطی است که در آن گیمرها مالکیت کامل آیتم‌های درون بازی خود را حفظ کنند.

NFTهایی که در بازی استفاده می‌شوند، در شبکه اتریوم وجود دارند و کاملاً جدا از بازی‌های گالا هستند.

 

راهنمای انتخاب کیف پول گالا

گالا دارای چند مورد استفاده متفاوت است، به عنوان مثال، می‌توان از آن به عنوان یک رسانه تبادل بین کاربران مختلف گالا گیمز استفاده کرد. علاوه بر این، برای آیتم‌های درون بازی در اکوسیستم قابل استفاده است. در نهایت، همچنین می‌تواند فقط یک سرمایه‌گذاری برای کسانی باشد که پتانسیل صنعت بازی بلاکچین را می‌بینند. در هر دسته‌ای که قرار بگیرید، برای مدیریت توکن‌های گالا (GALA) خود به یک کیف پول نیاز دارید. این بخش به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که کدام کیف پول برای شما بهترین است.

 

کیف پول گالا چیست؟

کیف پول گالا، کیف پولی است که فرد را قادر می‌سازد تا توکن‌های گالا را مدیریت کند. در ابتدایی ترین سطوح، کیف پول به افراد امکان می‌دهد تا به بلاکچین اتریوم دسترسی داشته باشند تا بتوانند توکن‌های گالا را ارسال، دریافت و ذخیره کنند. با این حال، کیف پول‌ها بسیار انعطاف‌پذیر هستند.

کیف پول‌های زیادی با خدمات مالی پیشرفته مانند وام دهی، استیک کردن، معامله، مبادله و موارد دیگر وجود دارد.

کیف پول‌هایی با سطوح مختلف امنیت و قابلیت استفاده نیز موجود است. به همین دلیل است که قبل از تصمیم گیری در مورد کیف پول مورد اعتماد خود، امتحان کردن چند گزینه مختلف کیف پول ضرری ندارد.

 

کیف پول گالا چگونه کار می کند؟

از آنجایی که گالا یک توکن اتریوم است، این کیف پول درست مانند سایر کیف پول‌های اتریوم کار می‌کند. به عبارت ساده، کیف پول اتریوم فقط یک برنامه کاربردی است که به شما امکان می‌دهد تا با حساب اتریوم خود تعامل داشته باشید.

شما می توانید کیف پول اتریوم را به عنوان برنامه حسابرسی خود در نظر بگیرید. کیف پول به شما امکان می‌دهد تا موجودی خود را ببینید، تراکنش‌ انجام دهید و به برنامه‌های دیگر متصل شوید.

کیف پول فقط ابزاری برای مدیریت تمام جنبه‌های مختلف حساب اتریوم شماست.

برای دسترسی به کیف پول گالای خود، باید کلیدهای خصوصی که هنگام راه اندازی کیف پول دریافت می‌کنید، بدانید و در حفظ آن‌ها کوشا باشید.

اگر از یک ارائه‌دهنده کیف پول شخص ثالث استفاده می‌کنید، آن‌ها کلید خصوصی را برای شما مدیریت می‌کنند و شما باید به اقدامات امنیتی آن ارائه‌دهنده کیف پول برای ایمن نگه داشتن آن وجوه اعتماد کنید.

کیف پول گالا

 

ویژگی‌های اصلی که در خصوص این کیف پول به آن نیاز دارید

هنگام تحقیق در مورد کیف پول گالا، مطمئن شوید که دارای ویژگی های زیر است:

  • امنیت و حریم خصوصی
  • کارمزدهای کم یا سفارشی تراکنش گالا
  • احراز هویت دو مرحله ای (2FA)
  • آن‌رمپ و آف‌رمپ فیات (onramps و offramps)
  • حداقل مبلغ واریز پایین
  • امکان قفل و باز کردن برداشت‌ها به دلخواه
  • قابلیت‌های کامل تبادل کریپتو
  • پشتیبانی مشتری
  • پشتیبانی از چند زنجیره (بلاکچین‌های گوناگون)
  • مالتی سیگ یا چند امضایی (Multisig)
  • ویژگی های پاداش مانند حساب های پس انداز، ابزارهای معاملاتی و وام.

 

آیا برای خرید یا معامله گالا به کیف پول گالا نیاز دارید؟

صد در صد بله. خرید گالا بدون کیف پول، امکان پذیر نیست. کیف پول رمزنگاری یکی از مهمترین عناصر در صنعت است. علاوه بر ارائه راه‌های خلاقانه برای بازی با وجوه، از وجوه شما محافظت می‌کند. انتخاب کیف پول کریپتو را نباید ساده گرفت. این یک تصمیم بزرگ است که به تحقیق فراوان نیاز دارد.

 

آیا همه کیف پول‌های گالا امن هستند؟

متأسفانه، همه کیف پول‌های گالا ایمن نیستند. برخی ضعیف ساخته شده‌اند، در حالی که برخی دیگر عمداً در جهت کلاهبرداری ایجاد شده‌اند. در مورد امنیت کیف پول دلایل زیادی برای نگرانی وجود دارد. با این حال، اجازه ندهید که به طور کلی شما را از شگفتی‌های ارزهای دیجیتال منصرف کند.

در مورد کیف پول‌های مختلف تحقیق کنید تا ببینید آیا آنها دارای ویژگی‌های امنیتی پیشرفته مانند 2FA/3FA یا تایید های دو مرحله‌ای و سه مرحله‌ای هستند و سابقه اجرای آدیت‌های امنیتی بر روی پلتفرم خود را دارند یا خیر.

 

آیا همه کیف پول‌های گالا رایگان هستند؟

استفاده از برخی از کیف پول‌های گالا رایگان است و برخی دیگر اینطور نیستند. برای مثال کیف‌پول (YouHodler) هرگز برای دانلود برنامه یا استفاده از برنامه وب هزینه ای دریافت نمی کند.

 

انواع و تفاوت‌های کیف پول گالا:  چگونه کیف پول مناسب خود را انتخاب کنیم؟

کیف پول‌های گالا در انواع گوناگونی عرضه می‌شوند، بنابراین یافتن بهترین مورد برای شما باید کار نسبتاً آسانی باشد. در اینجا چند نوع مختلفی که وجود دارد را معرفی میکنیم.

 

۱- کیف پول دسکتاپ گالا

همانطور که از نام آن پیداست، کیف پول دسکتاپ گالا کیف‌ پولی است که بر روی یک کامپیوتر یا لپ تاپ نصب می‌شود. کاربران کنترل کاملی بر کیف پول دارند. تفاوت اصلی با کیف پول موبایل این است که برخی از کیف پول‌های دسکتاپ دارای عملکردهای پیشرفته‌تری مانند توانایی اجرای یک نود کامل یا ادغام کامل تبادل کریپتو هستند.

 

۲- کیف پول موبایل گالا

کم و بیش، یک کیف پول موبایل گالا همان عملکردهای کیف پول دسکتاپ را انجام می‌دهد، اما در یک دستگاه تلفن همراه مانند تلفن هوشمند می‌باشد. کیف پول‌های موبایل گالا به دلیل ماهیت قابل حمل و قابلیت اسکن کدهای QR برای تراکنش‌های رمزارزی سریع در فروشگاه‌ها و غیره اغلب راحت‌تر هستند. کیف پول این ارز برای انواع سیستم عامل‌ها مانند اندروید یا iOS وجود دارد.

 

۳- کیف پول وب گالا

کیف پول‌های وب گالا، کیف پول‌هایی هستند که در یک وب سایت یا سرویس آنلاین وجود دارند، که به کاربران اجازه می‌دهند تا علاوه بر ذخیره، رمزارزها را ارسال و دریافت کنند. دسترسی به این کیف پول‌ها در هر زمان و هر مکان تا زمانی که اینترنت وجود داشته باشد، امکان پذیر است.

برخی از محبوب ترین سرویس های رمزارزی در جهان، کیف پول‌های تحت وب کوین‌بیس (Coinbase)، کراکن (Kraken)، بایننس و یوهادلر هستند. امنیت یکی از نگرانی‌های کیف پول‌های وب است، اما می‌توان آن را با دقت کافی مدیریت کرد تا اطمینان حاصل شود که کیف پول وب انتخابی شما سابقه خوبی از امنیت و بیمه سطح بالایی دارد. همچنین عاقلانه است که از کیف پول‌های وب در کنار کیف پول‌های سخت افزاری ایمن تر استفاده کنید.

 

بهترین کیف پول گالا

مقالات متعددی وجود دارد که کیف پول‌های رمزارزی مختلف را تشریح می‌کنند و سعی می‌کنند تصمیم بگیرند که «بهترین کیف پول این ارز» چیست. صادقانه بگویم، نمی‌توان تعیین کرد که بهترین کیف پول کدام است، ولی مواردی مثل یوهادلر می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کیف پول گالا

 

بهترین کیف پول ارز برای مبتدیان

وقتی می‌پرسید بهترین کیف پول برای مبتدیان چیست؟، مهم است که ابتدا آنچه را که یک مبتدی از یک کیف پول می‌خواهد، تشریح کنید.

مهمتر از همه، یک رابط کاربر پسند است. مبتدیانی که تازه وارد هستند، هر روز هزاران اطلاعات را دریافت می‌کنند و برای یادگیری نیازی به یک برنامه پیچیده ندارند، در این خصوص نیز یوهادلر می‌تواند گزینه‌ مناسب باشد.

 

بهترین کیف پول گالا برای کاربران موبایل

هزاران مورد برای انتخاب وجود دارد و نکته کلیدی این است که یکی با حداکثر کارایی و امنیت پیدا کنید.

کیف پول موبایل مثل یوهادلر دارای 2FA، 3FA است و توانایی قفل کردن وجوه شما از برداشت را دارد و برای باز کردن قفل آن نیاز به تأیید هویت است. علاوه بر این، تیم آدیت امنیتی، بخش منظمی را برای اطمینان از ایمن بودن همه کیف پول‌ها در برابر عوامل مخرب انجام می‌دهد.

 

بهترین کیف پول سخت افزاری گالا

همانطور که قبلا ذکر شد، خرید یک کیف پول سخت افزاری گالا برای استفاده در همکاری با کیف پول موبایل یا وب خود ایده هوشمندانه‌ای است.

کیف پول‌های سخت افزاری گالا برای ذخیره طولانی مدت دارایی‌های رمزارزی ایده‌آل هستند.

در حالت ایده‌آل، می‌خواهید برخی از آن‌ها را برای پرداخت‌ها، معامله و استیکینگ در یک کیف پول تلفن همراه یا وب، و بقیه را با خیال راحت در یک کیف پول سخت‌افزاری امن نگه دارید. سری کیف‌پول‌های سخت‌افزاری لجر (Ledger) بسیار محبوب هستند و توسط اکثر کاربران پیشرفته رمزارز توصیه می‌شوند. ترزور (Trezor) یکی دیگر از برندهای شایان ذکر است.

 

بهترین کیف پول گالا برای ذخیره سازی نرم افزاری

بهترین کیف پول این رمزارز برای ذخیره سازی نرم افزاری طولانی مدت، کیف پول‌هایی هستند که در آن، شما به طور کامل کلیدهای خصوصی را در اختیار دارید. بهتر است از این در ترکیب با کیف پول های وب متنوع‌تر استفاده کنید تا از مزایای هر دو دنیا بهره‌‌مند شوید.

طبق دو سایت Investopedia.com و Hackernoon.com، گواردا (Guarda) یکی از بهترین کیف پول‌ها برای گالا است. گواردا یک کیف پول غیر کاستودیال (non-custodial) است که بیش از 400 هزار دارایی را پشتیبانی می‌کند.

گواردا یک کیف پول رمزنگاری غیر کاستودیال است که هیچ داده خصوصی، فایل پشتیبان یا کلیدی را ذخیره نمی‌کند و هیچ کس به کیف پول کاربر دسترسی ندارد. کاربران تنها کسانی هستند که به اطلاعات خصوصی دسترسی دارند.

ویژگی های امنیتی عبارتند از: مجوز اثر انگشت. کد پین؛ فایل پشتیبان.

 

چند کیف پولی که در این خصوص وجود دارند:

– کیف پول سخت افزاری

لجر یا ترزور

یکی از بهترین بخش‌ها برای ذخیره‌سازی گالا در کیف پول سخت‌افزاری، کیف‌ پول‌های لجر (Ledger) یا ترزور (Trezor) است.

کیف پول‌های سخت‌افزاری از تکنیک‌های رمزگذاری بسیار پیشرفته استفاده می‌کنند تا وجوه شما را در برابر حملات پیچیده شبکه یا حتی کلاهبرداری‌های ساده فیشینگ که کاربرانی که وجوه خود را در کیف پول نرم‌افزاری یا وب‌سایتی نگهداری می‌کنند، ایمن نگه دارند. در صورتی که کیف پول‌ سخت افزاری به سرقت رفته، آسیب ببیند یا به خطر بیفتد، به کاربران این امکان را می‌دهد که وجوه خود را از طریق یک عبارت بازیابی کنند.

تراست ولت

تراست ولت (Trust Wallet)، کیف پولی که به طور رسمی توسط بایننس پشتیبانی می شود، یکی از محبوب ترین کیف پول‌ها در بین معامله‌گران و سرمایه گذاران بوده و مکانی عالی برای ذخیره گالا (GALA) است. همچنین تراست ولت در Android یا iOS در دسترس می‌باشد.

 

– کیف پول چند پلتفرمی

کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

گالا را می‌توان در کیف پول اتمیک، اندروید، iOS و چندین نسخه دسکتاپ موجود ذخیره کرد. کیف پول اتمیک از بیش از 300 ارز دیجیتال از جمله گالا و سایر توکن های ERC20 و BEP2 پشتیبانی می‌کند.

کیف پول هایی که هم نسخه موبایل و هم نسخه دسکتاپ را ارائه می‌دهند بسیار راحت هستند، اما به دلیل اینکه تیم مجبور است از عدم وجود اکسپلویت در همه نسخه‌ها اطمینان حاصل کند، می‌توانند امنیت کمتری نیز داشته باشند.

 

– کیف پول مبتنی بر وب

MyEtherWallet

همچنین می‌توانید این کیف پول گالا را در یکی از قابل اعتمادترین کیف پول‌هایی که در آزمایش خود سربلند بوده است، ذخیره کنید. تمام توکن‌های ERC20 از جمله گالا را می‌توان با استفاده از MyEtherWallet، بدون نیاز به دانلود کلاینت یا نرم‌افزار، در بلاکچین اتریوم ذخیره کرد.

کیف پول های دیگری نیز برای استفاده وجود دارد که می‌توان به سیف پل، متامسک، BRD و… اشاره کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Pick A Crypto ، The Giving Block ، Kraken ، YouHodler و Guarda

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×