» ارز دیجیتال » صرافی کراکن در مورد نقض احتمالی اوراق بهادار با تحقیقات روبه‌رو می‌شود
کراکن

صرافی کراکن در مورد نقض احتمالی اوراق بهادار با تحقیقات روبه‌رو می‌شود

20 بهمن 1401 9

بر اساس گزارش‌ها، صرافی کریپتوکارنسی کراکن (Kraken) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد اینکه آیا قوانین مربوط به عرضه اوراق بهادار را نقض کرده است یا خیر، بررسی می‌شود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بر اساس گزارش‌ها، صرافی کریپتوکارنسی کراکن (Kraken) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد اینکه آیا قوانین مربوط به عرضه اوراق بهادار را نقض کرده است یا خیر، بررسی می‌شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ در 8 فوریه (19 بهمن)، این تحقیقات مربوط به پیشنهاداتی است که کراکن به مشتریان آمریکایی ارائه کرده است. یک فرد مطلع گفت که این تحقیقات در مرحله پیشرفته است و ممکن است در روزهای آینده به نتیجه برسد.

با این حال، در این مرحله، مشخص نیست که کدام عرضه‌ها توسط ناظر اوراق بهادار بررسی می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

هنگامی که از یک سخنگوی SEC در مورد تحقیقات ادعایی پرسیده شد، به کوین تلگراف گفت: “SEC در مورد وجود یا عدم وجود تحقیقات احتمالی اظهار نظر نمی‌کند.”

کراکن بلافاصله به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد.

کراکن

گنسلر (Gensler) در ماه دسامبر 2022 (دی) گفت که هدف اصلی او برای تنظیم و قانونگذاری ارزهای دیجیتال در طول سال 2023 (1402) این بود که صرافی‌های کریپتو و پلتفرم‌های وام‌دهی را مطابقت دهد، که به گفته او می‌تواند از طریق ثبت شرکت‌ها در SEC یا از طریق اقدامات اجرایی رخ دهد.

مدیر عامل کراکن، دیو ریپلی (Dave Ripley)، در ماه سپتامبر (شهریور) استدلال کرد که نیازی به ثبت کراکن به عنوان صرافی در SEC نمی‌بیند، زیرا اوراق بهادار ارائه نمی‌دهد و افزود: «هیچ توکنی وجود ندارد که اوراق بهاداری باشد که ما علاقه‌مند به لیست کردن آن باشیم. ”

با این حال، گری گنسلر، رئیس SEC، بارها گفته است که بیشتر ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین را اوراق بهادار می‌داند.

با این حال، SEC اخیراً در جلسه استیناف 30 ژانویه (10 بهمن) در پرونده LBRY v SEC با تأکید بر اینکه دادگاه‌ها هرگز دارایی زیربنایی را در موارد مشابه وثیقه تلقی نکرده‌اند، پذیرفت که فروش اعتبار LBRY (LBC) در بازار ثانویه، پس از متقاعد شدن قاضی با استدلال وکیل جان دیتون (John Deaton)، تضمینی نیست.

تنظیم کننده اغلب به “آزمون هاوی (Howey test)”  اشاره می‌کند تا مشخص کند که چه چیزی یک اوراق بهادار را تشکیل می‌دهد. این نام از پرونده SEC v Howey در سال 1946 (1325) گرفته شده است، که سابقه‌ای را در ایالات متحده برای اینکه چه معاملاتی به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته می‌شود، ایجاد کرد.

این قانون معتقد بود که یک معامله به عنوان یک قرارداد سرمایه‌گذاری واجد شرایط است، بنابراین جایی که سرمایه‌گذاری در یک شرکت مشترک با سود منحصراً از طریق کار دیگران به دست می‌آید، یک اوراق بهادار در نظر گرفته می‌شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×