» ارز دیجیتال » دکا‌بانک آلمان قصد دارد تا سال 2024 پلتفرم توکن‌سازی را راه‌اندازی کند
دکا‌بانک

دکا‌بانک آلمان قصد دارد تا سال 2024 پلتفرم توکن‌سازی را راه‌اندازی کند

20 بهمن 1401 8

بانک آلمانی دکابانک در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک پلتفرم توکن سازی مبتنی بر بلاکچین با همکاری شرکت دارایی دیجیتال متاکو (Metaco) است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بانک 105 ساله آلمانی دکابانک در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک پلتفرم توکن‌سازی مبتنی بر بلاکچین با همکاری شرکت دارایی دیجیتال متاکو (Metaco) است.

آندریاس ساک (Andreas Sack)، مدیر نگهداری دارایی دیجیتال دکابانک به کوین تلگراف گفت: دکابانک قصد دارد پلتفرم بلاکچین خود را در سال 2024 (1403) منتشر کند؛ در حالی که انتظار می‌رود زیرساخت در سال 2023 آماده شود.

ساک اظهار داشت: “زیرساخت پلتفرم توکن‌سازی در آینده قابل پیش‌بینی آماده خواهد شد و اولین محصول قابل دوام در راه‌حل نگه‌داری رمزارز ما را راه‌اندازی می‌کند. وی افزود که اولین تراکنش‌های آزمایشی پلتفرم توکن‌سازی احتمالاً در سال جاری انجام خواهد شد.”

تبلیغات جام جهانی قطر

پلتفرم بلاکچین آتی دکابانک با همکاری سیستم مدیریت دارایی دیجیتال متاکو هارمونایز (Metaco Harmonize) توسعه یافته است. این بانک به طور رسمی در 31 ژانویه (11 بهمن) شراکت با متاکو را اعلام کرد و قصد دارد هارمونایز را به عنوان پلتفرم اصلی برای “ارائه دارایی دیجیتال نهادی” مستقر کند.

دکابانک

به گفته ساک، پیشنهاد آتی شامل توکن‌سازی دارایی‌هایی مانند اوراق قرضه، سهام و وجوه به منظور ایجاد یک اقتصاد توکن جدید است. او گفت: «متاکو کلید این اقتصاد است، زیرا راه‌حل مدیریت کلیدی ما برای دارایی‌های توکن‌شده در بلاکچین‌های مختلف است».

مدیر اجرایی خاطرنشان کرد که بسیاری از بلاکچین‌ها از جمله شبکه‌های اتریوم و پالیگان، برای توکن‌سازی استفاده می‌شوند. او افزود: “هنوز مشخص نیست که آیا یک بلاکچین وجود دارد که به استاندارد تبدیل شود یا خیر.”

ساک تأکید کرد که دکابانک قصد ندارد که تجارت رمزارزهایی مانند بیت کوین را به عنوان بخشی از مشارکت خود با متاکو را به این دلیل که دکابانک بر اساس قانون اوراق بهادار الکترونیک آلمان تمرکز خود را بر روی محصولات نظارتی متمرکز کرده است، ارائه دهد؛ و افزود:

“رمزارزها در سرتاسر جهان قابل مبادله هستند، در برخی از نقاط جهان بیشتر و در برخی نقاط جهان کمتر تحت نظارت هستند. پیامدهایی که می‌تواند به دلیل این نابرابری‌ها ایجاد شود، به طور بالقوه بسیار بزرگ است و می‌تواند خطرات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.”

جزئیات جدید در مورد پلتفرم دارایی دیجیتال آتی دکابانک در بحبوحه ورود برخی بانک‌های محلی بزرگ به صنعت ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. گروه DWS، بازوی مدیریت دارایی دویچه بانک، یکی از ارائه دهندگان خدمات مالی پیشرو در جهان، ظاهراً به دنبال سرمایه‌گذاری در دو شرکت رمزارزی آلمانی از جمله دارایی دیجیتال دویچه (Deutsche Digital Assets) و ترادیاس (Tradias) است.

بر اساس برخی رتبه‌بندی‌ها، آلمان بر اساس عواملی مانند چشم‌انداز ارز دیجیتال مطلوب، قوانین مالیاتی و ارتباطات نظارتی شفاف، به مطلوب‌ترین اقتصاد رمزارزی در جهان در سال 2022 (1401) تبدیل شد. مرجع مالی آلمان بافین (BaFin) مجوزهای متعددی را برای صرافی‌های رمزارزی از جمله شرکت‌هایی مانند کوین بیس (Coinbase) و بیت پاندا (Bitpanda) صادر کرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×