» آرشیو اخبار » پیشتازی کاردانو در بازار کریپتو
کریپتو

پیشتازی کاردانو در بازار کریپتو

23 بهمن 1401 12

برای ده رمزارز برتر بازار کریپتو، معاملات روز شنبه یک جلسه صعودی رقم خورد. در بین ارزهای اصلی، کاردانو (ADA) پیشتاز بود، این در حالیست که بیت کوین (BTC) و ریپل (XRP) از پیشتازی عقب افتادند. علیرغم جلسه صعودی، بیت کوین برای سومین جلسه متوالی، روز را در زیر سطح 22000 دلار به پایان رساند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، روز شنبه (11 فوریه، 22 بهمن) بازار کریپتو صعودی بود. این در حالیست که در سوی دیگر این بازار، ریسک نظارتی و هراس از تصمیمات فدرال رزرو قرار دارند که می‌توانند به سادگی سودهای کوتاه مدت را محدود سازند.

برای ده رمزارز برتر بازار کریپتو، معاملات روز شنبه یک جلسه صعودی رقم خورد. در بین ارزهای اصلی، کاردانو (ADA) پیشتاز بود، این در حالیست که بیت کوین (BTC) و ریپل (XRP) از پیشتازی عقب افتادند. علیرغم جلسه صعودی، بیت کوین برای سومین جلسه متوالی، روز را در زیر سطح 22000 دلار به پایان رساند. ریسک نظارتی بازار کریپتو را از بازیابی ضررهای هفته جاری بازگرداند.
تمرکز بر سهام کریپتو در ایالات متحده و ممنوعیت احتمالی آن باعث شده است که بازار کریپتو در سطحی زیر 1 میلیارد دلار قرار گیرد. پس از خبر تسویه حساب کراکن با کمیته بورس و اوراق بهادار (SEC) و توقف خدمات سهام ایالات متحده، سایر صرافی‌های ارزهای دیجیتال ایالات متحده در هفته‌ها و ماه‌های آینده با چشم‌انداز مشابهی روبه‌رو خواهند شد.
در حالی که کاهش ریسک سرایت اف تی ایکس (FTX) و جنسیس (Genesis) از بازگشت بیت کوین به کانال 24000 دلار حمایت کرده، خبر مربوط به SEC می‌تواند باعث شود که دسترسی ارزهای دیجیتال به نقدینگی و جریان‌های درآمد تأثیر اساسی داشته باشد و خطر ورشکستگی بیشتر را افزایش دهد. احساسات نسبت به بازار کریپتو متفاوت است و معامله‌گران امیدوارند که قانون‌گذاران آمریکایی از کریپتو در برابر کمیته بورس و اوراق بهادار حمایت کنند. برخی از قانون‌گذاران ایالات متحده حتی خواستار ممنوعیت کلی رمزارزها شده‌اند.

در این میان احتمالاً نزدک (NASDAQ) نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، زیرا سرمایه‌گذاران شروع به بررسی و قیمت‌گذاری گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده نموده‌اند. به دنبال گزارش مشاغل ایالات متحده، صحبت‌های تندروانه فدرال رزرو و افزایش فشار تورمی، به نظر می‌رسد که فدرال رزرو از نرخ بهره تهاجمی‌تر برای رساندن تورم به هدف حمایت می‌کند.

بازار کریپتو

تبلیغات جام جهانی قطر

 

بازار کریپتو به روند نزولی سه روزه پایان داد

شنبه یک جلسه صعودی بود. با شروع متفاوت روز، ارزش بازار ارزهای دیجیتال قبل از هر چیز به پایین‌ترین سطح خود یعنی 958.13 میلیارد دلار رسید. ارزش بازار کریپتو روز شنبه از پایین‌ترین سطح روز جمعه یعنی 950.29 میلیارد دلار فاصله گرفت و اندکی افزایشی شد؛ این در حالیست که قبل از رسیدن به این سطح، به بالاترین حد خود یعنی 978.75 میلیارد دلار رسیده بود.

این جلسه صعودی ارزش بازار ارزهای دیجیتال را به 974.27 میلیارد دلار رساند که نشان‌دهنده افزایش 11.95 میلیارد دلاری در روز بود. قابل ذکر است که صرفاً جلسه شنبه صعودی بوده و در کل بازار کریپتو در این هفته 41.8 میلیارد دلار کاهش یافته است.

نمودار کریپتو

 

بازار کریپتو در یک هفته گذشته

کاردانو با افزایش 2.79 درصدی پیشرو بازار کریپتو شد و سایر ارزهای دیجیتال همچون اتریوم (ETH) با 1.71 %، دوج (DOGE) با 1.50 % و پالیگان (MATIC) با 1.57% حمایت قوی را در بازار دریافت کردند. در این میان بیت کوین (BTC) و ریپل (XRP) به ترتیب با 1.04% و 0.40% افزایش پس از پیشتازان اصلی قرار گرفتند. MINA با افزایش 27.19 درصدی برای دومین جلسه پیشتاز شد و هدرا (HBAR) 16.16 درصد افزایش یافت.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:   fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×