» آرشیو اخبار » بایننس کوین (BNB) و دوج کوین (DOGE) سردمدار ده رمزارز برتر
رمزارز

بایننس کوین (BNB) و دوج کوین (DOGE) سردمدار ده رمزارز برتر

1 اسفند 1401 12

بازار کریپتو در روز شنبه (18 فوریه، 29 بهمن) رنج بود. به نظر می‌رسد ترس از سیاست‌های تهاجمی فدرال رزرو، بیشترین تأثیر را بر بازار رمزارز داشته است. روز جمعه برای بازار ارزهای دیجیتال یک جلسه ترکیبی بود. بایننس کوین (BNB) و دوج کوین (DOGE) رهبری رمزارزها را برعهده داشتند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازار کریپتو در روز شنبه (18 فوریه، 29 بهمن) رنج بود. به نظر می‌رسد ترس از سیاست‌های تهاجمی فدرال رزرو، بیشترین تأثیر را بر بازار کریپتو داشته است. روز جمعه برای بازار ارزهای دیجیتال یک جلسه ترکیبی بود. بایننس کوین (BNB) و دوج کوین (DOGE) رهبری رمزارزها را برعهده داشتند. با وجود یک جلسه صعودی، بیت کوین برای اولین بار در سه جلسه گذشته کانال 25000 دلار را از دست داد.

هیچ رویداد خبری مؤثری برای هدایت سرمایه‌گذاران در روز شنبه وجود نداشت. جلسه آرام شنبه (18 فوریه) بازار کریپتو را در حالت رنج نگاه داشت. کاهش ریسک نظارتی تقاضا را افزایش داد و از سوی دیگر نظارت کمیته بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بر بازار افزایش یافت. در حالی که ریسک نظارتی کاهش یافت، اشتهای ریسک خریداران کماکان تحت تأثیر عدم اطمینان نظارتی در حال آزمون است. تغییر در محیط نظارتی محتمل‌تر بوده و این سرمایه‌گذاران و پلتفرم‌های بازار ارزهای دیجیتال را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد. مدیر عامل کوین بیس (Coinbase) اعلام کرد که از اول ژوئن تجارت رمزارز در شرکت اینپوت اوتپوت  (HK) قانونی می‌شود.

کریپتو

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، فدرال رزرو کماکان با توجه به آخرین آمار شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده که از سیاست‌های تهاجمی فدرال رزرو برای رساندن تورم به هدف حمایت می‌کند، در کانون توجه بوده و بر بازار اثرگذار است. این در حالی است که آمارهای ایالات متحده ترس از رکود اقتصادی ایالات متحده را کاهش داد و تأثیر آن بر احساسات سرمایه‌گذاران را محدود کرد.

بازار رمزارز (یکشنبه، 19 فوریه)

سرمایه‌گذاران باید همچنان اخبار ارز دیجیتال را در کانون توجه داشته باشند، چرا که اخبار مؤثر می‌تواند به سادگی روند قیمت‌ها را تغییر دهد. اخبار بایننس همچنان مورد توجه قرار خواهد گرفت، در حالی که بعید است اخبار مربوط به اف تی ایکس (FTX)، جنسیس (Genesis) و بانک سیلورگیت (Silvergate Bank) بر احساسات سرمایه‌گذاران اثر داشته باشد.

رمزارز

سرمایه‌گذاران باید کمیته بورس اوراق بهادار (SEC) و قانون‌گذاران ایالات متحده را زیر نظر داشته باشند. در تقویم اقتصادی ایالات متحده هفته آرام‌تری در پیش است که باعث می‌شود احساسات نسبت به سیاست‌های پولی فدرال رزرو و چشم‌انداز اقتصادی ایالات متحده جهت‌دهی کنند.

در جلسه شنبه، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به پایین‌ترین حد خود یعنی 1060 میلیارد دلار در اواخر صبح سقوط کرد. با این حال، با پیدا کردن حمایت در اواخر صبح، ارزش بازار رمزارز قبل از کاهش مجدد به بالاترین حد خود یعنی 1085 میلیارد دلار رسید. یک عقب‌نشینی دیرهنگام ارزش بازار ارزهای دیجیتال را به 1070 میلیارد دلار رساند که نشان‌دهنده افزایش 2.60 میلیارد دلاری در روز است.

بررسی رمزارزهای برتر بازار کریپتو

بایننس کوین (BNB) و دوج (DOGE) به ترتیب 1.09% و 1.14% افزایش یافتند. پس از این دو، کاردانو با 0.24 درصد افزایش و بیت کوین با 0.21 درصد افزایش در رده‌های بعدی ده رمزارز برتر بازار قرار دارند. در این میان پالیگان (MATIC) با 2.67 درصد کاهش در صدر قرمز پوشان و اتریوم و ریپل به ترتیب با 0.15 درصد و 0.22 درصد در رده‌های بعدی رمزارزهای کاهشی بازار قرار گرفتند. با این حال، او کی بی (OKB) در حدود 8.64 درصد کاهش یافت، دی وای دی ایکس (DYDX) و سینگولاریتی نت (AGIX) به ترتیب شاهد کاهش 4.60 و 4.07 درصدی بودند.

لیکوئیدیشن 24 ساعته روز شنبه در حالت رنج

در طی 24 ساعت روز شنبه، میزان لیکوئید شدن بازار رمزارز به پایین‌تر از حد نرمال رسید. پوزیشن‌های خرید با 56.2، سهم بیشتری از لیکوئیدیشن را داشتند. در زمان نگارش مقاله، لیکوئید شدن 24 ساعته به 36.25 میلیون دلار رسید که از 127.39 میلیون دلار مربوط به صبح روز شنبه، کاهش یافته است.

معامله گران لیکوئید شده در 24 ساعت گذشته نیز کاهش یافته‌اند، به طوری که از 35,566 نفرصبح شنبه به 16,699 معامله‌گر رسیده است. بر اساس گزارش کوین گلس (Coinglass)، لیکوئید شدن 12 ساعته به 19.05 میلیون دلار رسید که نسبت به 94.63 میلیون دلار صبح روز شنبه کاهش نشان می‌دهد. از سوی دیگر نرخ لیکوئید شدن چهار ساعته از 38.96 میلیون دلار به 3.80 میلیون دلار کاهش یافته است.

نمودار زیر شرایط بازار را نشان می دهد

بازار کریپتو

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×