» آرشیو اخبار » استیبل کوین EURC، این‌بار در شبکه بلاکچین استلار
استیبل کوین EURC

استیبل کوین EURC، این‌بار در شبکه بلاکچین استلار

5 مهر 1402 20

شرکت سیرکل (Circle) اعلام کرده است که اکنون استیبل کوین مبتنی بر یوروی آن یعنی EURC علاوه بر اتریوم و آوالانچ، بر بستر شبکه بلاکچین استلار نیز در دسترس قرار دارد.

به گزارش گذارنیوز به نقل از واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق اطلاعیه روز ۲۶ سپتامبر (۴ مهر)، شرکت سیرکل (Circle)، نسخه‌ای از استیبل کوین مبتنی بر یوروی خود یعنی EURC را بر بستر شبکه بلاکچین استلار عرضه کرده است. این درحالی است که EURC قبلاً فقط در شبکه‌های اتریوم و آوالانچ در دسترس بود.

« اروپا سلام! با دوست جدید ما EURC در شبکه استلار آشنا شوید. همان سرعت، کارمزد کمتر و قابلیت اطمینان بیشتر در شبکه استلار که همه ما با آن آشنا هستیم. بی‌صبرانه منتظر هستیم ببینیم توسعه‌دهندگان ابزارهای کاربردی در دنیای واقعی چه ابتکاراتی خواهند داشت.»
(StellarOrg@) ، ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۳

استیبل کوین‌ها یا همان توکن‌های رمزازری با پشتوانه فیات، به بخشی ضروری از اکوسیستم Web۳ تبدیل شده‌اند. این گروه از دارایی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا پرداخت‌های خود را ارسال کنند، وام بگیرند، آن را در مقابل دریافت سود، قرض بدهند و سایر اقدامات مرتبط با ارزهای فیات را در شبکه‌های بلاکچین انجام دهند. در حال حاضر، استیبل کوین دلاری یو اس دی کوین (USDC) که پشتوانه دلار آمریکا را دارد و تتر (USDT) به ترتیب ششمین و هفتمین ارزهای دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار هستند. طبق داده‌های پلتفرم اتر اسکن (Etherscan)، قرارداد تتر سومین مصرف کننده بزرگ هزینه‌های گس در شبکه بلاکچین اتریوم است.

تبلیغات جام جهانی قطر

اکثر استیبل کوین‌ها توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوند، به این معنی که در حال حاضر اگر کاربری بخواهد پرداخت‌های Web۳ را به ارز محلی مورد نظر خود ارسال کند، گزینه‌های زیادی پیش روی خود ندارد.

سیرکل، شرکت منتشرکننده یو اس دی کوین (USDC) در سال ۲۰۲۲ تلاش کرد با راه‌اندازی EUROC، که یک استیبل کوین با پشتوانه یورو در بستر شبکه اتریوم است، به حل این مشکل کمک کند. بر اساس تحقیقات منتشر شده توسط بانک تسویه بین‌المللی، یورو دومین ارز فیات پرمعامله در جهان بوده و در حال حاضر ارز رسمی ۲۰ کشور در اروپا است. روز ۲۵ می (۴ خرداد)، سیرکل نسخه بومی EUROC را بر بستر شبکه بلاکچین آوالانچ راه‌اندازی کرد و روز ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) آن را به “EURC” تغییر نام داد.

با توجه به اطلاعیه اخیر سیرکل، EURC اکنون در سه شبکه بلاکچین بزرگ در دسترس است و به طور بالقوه گزینه‌های بیشتری را برای پرداخت در اختیار ساکنان منطقه یورو قرار می‌دهد تا بتوانند با ارز محلی خود تجارت خود در بخش بلاکچین را انجام دهند.

بر اساس این اطلاعیه، پلتفرم ارائه‌دهنده سرویس‌های پرداخت رمزارزی ریپیو (Ripio) با نسخه جدید EURC ادغام شده است و به کاربران خود در اسپانیا اجازه می‌دهد استیبل کوین EURC را با استفاده از شبکه استلار واریز و برداشت کنند. سباستین سرانو (Sebastian Serrano)، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران ریپیو، گفت که این تغییر به تشویق هرچه بیشتر کاربران اسپانیایی برای استفاده از ارزهای رمزپایه به عنوان یک روش پرداخت کمک خواهد کرد:

«طی ۱۰ سال گذشته، ما محصولات خود را در سراسر آمریکای لاتین گسترش داده‌ایم و اکنون آماده‌ایم تا با این اقدام کلیدی، ردپای خود را در اروپا نیز به جا بگذاریم. خوشحالیم که مردم اسپانیا به دارایی‌های دیجیتال مانند EURC دسترسی پیدا کرده و از تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر در سراسر جهان بهره می‌برند.»

لازم به ذکر است که استاسیس یورو (EURS) در شبکه بلاکچین کاردانو و EUROe از ممبرنس فایننس در شبکه اتریوم نمونه‌های دیگری از استیبل کوین‌های دارای پشتوانه یورو هستند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ایران دکونومی

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×