» ارز دیجیتال » در مقررات جدید، هنگ کنگ استیبل کوین‌های الگوریتمی را قبول نمی‌کند
هنگ کنگ

در مقررات جدید، هنگ کنگ استیبل کوین‌های الگوریتمی را قبول نمی‌کند

11 بهمن 1401 4

مرجع پولی هنگ کنگ (HKNA)، در اصول کلیدی چارچوب نظارتی آینده خود، جایی برای استیبل کوین‌های الگوریتمی پیدا نکرد. درعوض، تنظیم‌کننده مالی از همه صادرکنندگان استیبل کوین می‌خواهد تا ارزش‌های خود را با دارایی‌های ذخیره زیربنایی در هر زمان پشتیبانی کنند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مرجع پولی هنگ کنگ (HKNA)، در اصول کلیدی چارچوب نظارتی آینده خود، جایی برای استیبل کوین‌های الگوریتمی پیدا نکرد. درعوض، تنظیم‌کننده مالی از همه صادرکنندگان استیبل کوین می‌خواهد تا ارزش‌های خود را با دارایی‌های ذخیره زیربنایی در هر زمان پشتیبانی کنند.

در 31 ژانویه (11 بهمن)، HKNA نتیجه‌گیری مشاوره را برای مقاله بحث در مورد ارزهای دیجیتال و استیبل کوین‌ها منتشر کرد که بازخورد 58 ارسال را خلاصه کرد. در خلاصه خود، رگولاتور فرمول محبوب رویکرد “مبتنی بر ریسک” را تکرار می‌کند که برای صنعت کریپتوی در حال رشد ضروری است.

ترتیبات نظارتی، بر اساس فرآیند مشاوره، در سال 2023/24 (1403-1402) در قالب قانون جدید یا اصلاح قوانین موجود پیش‌بینی می‌شود. همانطور که مکرراً در مقاله مشخص شده است، اولویت به تنظیم استیبل کوین‌هایی است که به یک یا چند ارز فیات اشاره دارند.

تبلیغات جام جهانی قطر

هنگ کنگ

فرآیند صدور مجوز جدید هم برای صادرکنندگانی که مستقیماً فعالیت خود را در هنگ کنگ انجام می‌دهند و هم برای آن شرکت‌هایی که محصولات خود را فعالانه برای عموم مردم هنگ کنگ عرضه می‌کنند، الزامی است. اصول نظارتی کلیدی اهمیت پشتوانه کامل و بازخرید در سطح را مطرح می‌کند:

“استیبل کوین‌هایی که ارزش خود را بر اساس آربیتراژ یا الگوریتم استخراج می‌کنند، پذیرفته نمی‌شوند. دارندگان استیبل کوین باید بتوانند استیبل کوین‌ها را در یک دوره معقول به ارز فیات ارجاع شده با نرخ برابری بازخرید کنند.”

HKNA در نظر دارد یک چارچوب نظارتی جامع برای استیبل کوین‌ها بر اساس اصل حمایت کامل و بازخرید ایجاد کند. همچنین شرکت‌ها را از انحراف از تجارت اصلی خود محدود می‌کند. این مقاله به مثال اپراتورهای کیف پول اشاره می‌کند که اجازه شرکت در فعالیت‌های وام دهی را ندارند.

از آنجایی که این مقررات بر حوزه‌های صدور، حاکمیت و تثبیت تمرکز می‌کند، برخی از فعالیت‌های مرتبط با استیبل کوین از جمله خرید یا مبادله یک استیبل کوین با ارز فیات، بهره برداری و مدیریت خدمات وام دهی متمرکز استیبل کوین، صدور کارت‌های بدهی/اعتباری دارایی‌های رمزارزی و بهره‌برداری از دستگاه‌های باجه خودکار دارایی‌های رمزارزی (ATM) یا صرافی‌ها ممکن است در مرحله اولیه در محدوده نظارتی ثبت نشوند.

طبق گزارش اخیر کریپتو کامپر (CryptoCompare)، سهم بازار فعلی استیبل کوین‌های الگوریتمی 1.71 درصد است، در حالی که رکورد بی‌سابقه آن در آوریل 2022 (اردیبهشت 1401) به 12.4 درصد از کل بازار کریپتو رسیده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×