» آرشیو اخبار » تماشای مسابقات جام جهانی چقدر آب می‌خورد؟
تماشای مسابقات جام جهانی چقدر آب می‌خورد؟

تماشای مسابقات جام جهانی چقدر آب می‌خورد؟

25 مهر 1401 22

جام جهانی ۲۰۲۲ از ۲۱ نوامبر آغاز می شود و با فینال جام جهانی در ۱۸ دسامبر به اوج خود می رسد.  یعنی مسابقات در ۳۰ آبان شروع و در ۲۷ آذر به پایان خواهد رسید. سفر به قطر برای تماشای این مسابقات، بدون شک سفر گرانی است، در یک پکیج بسیار اقتصادی برای یک سفر کوتاه به قطر حتی با ۳۰ میلیون تومان هم می‌شود برای بازی‌های جام جهانی سفر کوتاه به قطر را تجربه کرد. اما به طور نرمال بودجه ۱۵۰ میلیون تومانی برای یک سفر معقول دور از انتظار نیست.

به گزارش گذارنیوز، جام جهانی 2022 از 21 نوامبر آغاز می شود و با فینال جام جهانی در 18 دسامبر به اوج خود می رسد. یعنی مسابقات در 30 آبان شروع و در 27 آذر به پایان خواهد رسید. همه ورزشگاه‌های برگزاری جام جهانی در یک منطقه کوچک جمع ‌آوری شده‌اند که بیش از 55 کیلومتر از دوحه فاصله ندارد. این کار باعث می ‌شود که هواداران ایرانی حتی با کشتی هم بتوانند خود را به دوحه برسانند و به راحتی از چندین مسابقه در استادیوم‌ های مختلف دیدن کنند.

سفر به قطر با تور رسمی فیفا

اگر چهار نفر هستید و قصد سفر به قطر با تور را دارید؛ برای یک تماشای یک بازی 98 میلیون ( برای 4 نفر 392 میلیون)، برای تماشای دو بازی 121 میلیون و تماشای سه بازی 156 میلیون تومان بایستی هزینه کنید.

تماشای مسابقات جام جهانی چقدر آب می‌خورد؟

تبلیغات جام جهانی قطر

همین پکیج درصورتی که به تنهایی قصد سفر داشته باشید 180 میلیون تومان برایتان هزینه دارد. این پکیج یک سفر چهار روزه با اقامت در یک هتل 4 ستاره است و خدمات آن شامل، اقامت، بلیط بازی، پرواز، ترانسفر، بیمه مسافرتی، بیمه موبایل و بیمه مسافرتی می‌شود و برای خورد و خوراک در مدت  4 روز اقامتتان بایستی بودجه 25 میلیون تومانی به صورت جداگانه در نظر بگیرید. چنانچه به دنبال گشت و گذار بیشتر در شهر هستید حدود 20 میلیون تومان برای آن در نظر بگیرید.

تماشای مسابقات جام جهانی چقدر آب می‌خورد؟

البته آژانس‌های مسافرتی دیگری هم هستند که خدمات سفر به قطر را ارائه می‌دهند و هزینه کمتری دارند. مثلا دو شب اقامت در هتل 3 ستاره، به همراه بلیط رفت و برگشت و ترانسفر فرودگاهی 80 میلیون تومان هزینه دارد.

تماشای مسابقات جام جهانی چقدر آب می‌خورد؟

سفر به قطر با هواپیما

چنانچه قصد استفاده از تور را نداشته باشید و بخواهید با هواپیما از تهران به دوحه سفر کنید، برای یک بلیط رفت و برگشت 14 میلیون و 180 هزار تومان بایستی هزینه کنید.

تماشای مسابقات جام جهانی چقدر آب می‌خورد؟

سفر دریایی به قطر

سفر دریایی به قطر از طریق پنج بندر حمد، دوحه، الرویس، راس لفان و مسعید انجام می‌شود. این بنادر اغلب تجاری هستند و اجازه ورود مسافر را نمی‌دهند. تنها بندری که برای ورود مسافران مورداستفاده قرار می‌گیرد، بندر دوحه است. که خوشبختانه مسابقات جام جهانی نیز در این شهر برگزار می‌شود و مسافرانی که با کشتی‌های تفریحی سفر می‌کنند می‌توانند از طریق این بندر وارد دوحه شوند.

ایران در خلیج فارس دارای 2 کشتی شبه کروز به نام‌های «سانی» و «گرندفری» است که قرار است از آنها برای کمک به جام جهانی قطر و انتقال و اسکان مسافران و گردشگران از کیش به قطر استفاده شود. کشتی سانی با قابلیت خدمات دهی هتلی به 500 مسافر و خدمه در قالب 153 کابین مجهز مسافری، در مجموع 420 تخت ظرفیت میزبانی دارد که دارای امکاناتی نظیر رستوران 300 نفره، سینما، سالن ورزشی، فروشگاه، کلینیک درمانی و محوطه‌های متعدد روباز است که قادر خواهد بود مسیر 275 کیلومتری کیش تا ساحل قطر را طی 5 ساعت طی کند. علاوه بر سانی، کشتی گرندفری نیز یک کشتی بزرگ مسافری است که از آن به خواهر کشتی سانی یاد می‌شود. این کشتی، 500 تخت در قالب 250 اتاق و 1300 صندلی است که در پنج کلاس به جابه جایی مسافر می‌پردازد. پیش‌بینی می‌شود؛ هزینه بلیط رفت و برگشت با این کشتی‌ها بین 6 تا 10 میلیون تومان باشد. البته به طور متوسط ۲میلیون تومان هم برای رسیدن به کیش در نظر بگیرید.

 

اقامت در کیش یا قطر؟

هزینه اقامت در کیش از حداقل 360 هزار تومان برای مهمانپذیرها تا حتی شبی 3 میلیون و 400 هزار تومان در هتل‌های 5 ستاره کیش دربازه زمانی برگزاری مسابقات جام جهانی متغیر است. اما اقامت در قطر برای یک اتاق دونفره در هتل چهار ستاره و یک شب اقامت 21 میلیون و 414 هزار تومان هزینه دارد.

تماشای مسابقات جام جهانی چقدر آب می‌خورد؟ تماشای مسابقات جام جهانی چقدر آب می‌خورد؟

تماشای مسابقات جام جهانی چقدر آب می‌خورد؟

هزینه خرید بلیت مسابقات

بازی افتتاحیه: ۲۰۰ تا ۲۲۵۰ ریال قطر معادل ۱میلیون و ۸۰۰هزار تا ۲۰میلیون تومان

بازی‌های مرحله گروهی: ۴۰ تا ۸۰۰ ریال قطر معادل ۳۵۰هزار تا ۷میلیون تومان

یک‌هشتم نهایی: ۷۰ تا ۱۰۰۰ ریال قطر معادل ۶۲۰هزار تا ۹میلیون تومان

یک‌چهارم نهایی: ۳۰۰ تا ۱۵۵۰ ریال قطر معادل ۲میلیون و نیم تا ۱۴میلیون تومان

نیمه‌نهایی: ۵۰۰ تا ۳۴۸۰ ریال قطر معادل ۴ و نیم میلیون تا۳۱ میلیون تومان

مسابقه نهایی: ۷۵۰ تا ۵۸۵۰ ریال قطر معادل ۶میلیون و ۷۰۰هزار تا بیش از ۵۲میلیون تومان

جمع بندی:

سفر به قطر بدون شک سفر گرانی است، ولی اگر به جای هواپیما، سفر دریایی را انتخاب کنید و به جای اقامت در قطر، در کیش مستقر شوید، می‌توانید به طور چشم‌گیری از هزینه‌های خود بکاهید. در یک پکیج بسیار اقتصادی برای یک روز سفر به قطر حتی با 30 میلیون تومان هم می‌شود برای بازی‌های جام جهانی سفر کوتاه به قطر را تجربه کرد. اما به طور نرمال بودجه 150 میلیون تومانی برای یک سفر معقول دور از انتظار نیست.

نویسنده: تیم اقتصادی گذارنیوز

فیلم خبری { هزینه سفر به قطر از ایران } را ببینید.

اینفوگرافیک { تماشای مسابقات جام جهانی چقدر آب می‌خورد؟ } را ببینید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×