» ارز دیجیتال » ایران و روسیه می‌خواهند استیبل کوین جدیدی با پشتوانه طلا منتشر کنند
ایران

ایران و روسیه می‌خواهند استیبل کوین جدیدی با پشتوانه طلا منتشر کنند

26 دی 1401 7

گزارش‌ها حاکی از آن است که بانک مرکزی ایران در حال همکاری با دولت روسیه برای انتشار مشترک ارز دیجیتال جدید با پشتوانه طلا است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، گزارش‌ها حاکی از آن است که بانک مرکزی ایران در حال همکاری با دولت روسیه برای انتشار مشترک ارز دیجیتال جدید با پشتوانه طلا است.

به گزارش خبرگزاری روسی ودوموستی (Vedomosti)، ایران با روسیه در حال همکاری برای ایجاد «توکن منطقه خلیج فارس» است که به عنوان روش پرداخت در تجارت خارجی عمل می‌کند.

به گفته الکساندر براژنیکوف (Alexander Brazhnikov)، مدیر اجرایی انجمن صنایع رمزارزی و بلاکچین روسیه، پیش‌بینی می‌شود که این توکن در قالب یک استیبل کوین با پشتوانه طلا منتشر شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

هدف از ایجاد این استیبل کوین، امکان تراکنش‌های فرامرزی به جای ارزهای فیات مانند دلار آمریکا، روبل روسیه یا ریال ایران است. این گزارش اشاره می‌کند که ارز دیجیتال بالقوه در یک منطقه اقتصادی ویژه در آستاراخان (Astrakhan)، جایی که روسیه شروع به پذیرش محموله‌های ایران کرد، فعالیت خواهد کرد.

آنتون تکاچف (Anton Tkachev)، قانونگذار روسی، عضو کمیته سیاست اطلاعات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تأکید کرد که پروژه مشترک استیبل کوین تنها زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که بازار دارایی دیجیتال به طور کامل در روسیه تنظیم شود. پس از تأخیرهای متعدد، مجلس سفلی روسیه بار دیگر وعده داد که تنظیم تراکنش‌های رمزارزی را در سال 2023 آغاز کند.

ایران

ایران و روسیه از جمله کشورهایی هستند که ساکنان خود را از استفاده رمزارزی مانند بیت کوین و استیبل کوین‌هایی مانند تتر (USDT) برای پرداخت‌ها منع کردند. در عین حال، ایران و روسیه به طور فعال برای پذیرش رمزارز به عنوان ابزار تجارت خارجی تلاش کرده‌اند.

در آگوست 2022 (مرداد 1401)، وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران استفاده از رمزارزها را برای واردات به کشور در بحبوحه تحریم‌های تجاری بین‌المللی تأیید کرد. دولت محلی گفت اقدامات جدید به ایران در کاهش تحریم‌های تجاری جهانی کمک می‌کند. ایران متعاقباً اولین سفارش واردات بین‌المللی خود را با استفاده از 10 میلیون دلار ارز دیجیتال ثبت کرد.

بانک روسیه که از لحاظ تاریخی با استفاده از رمزارز به عنوان روش پرداخت مخالف بود، موافقت کرد که به ارزهای دیجیتال در تجارت خارجی اجازه دهد تا تأثیر تحریم‌های بین المللی را کاهش دهد. رگولاتور هرگز مشخص نکرده است که کدام رمزارزها برای چنین تراکنش‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×