» آرشیو اخبار » پیش‌بینی قیمت بیت کوین؛ آیا BTC می‌تواند ۲۰ درصد صعود کند؟
بیت کوین

پیش‌بینی قیمت بیت کوین؛ آیا BTC می‌تواند ۲۰ درصد صعود کند؟

3 آبان 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین در طول برگزاری جلسه اروپا با اندکی صعود، با قیمت ۱۹223 دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده جهش آن از ناحیه حمایتی ۱۹ هزار دلار است.

نمودار قیمت جفت ارز بیت کوین/دلار آمریکا (BTC/USD) 22 اکتبر (30 مهر) را از سطح قیمتی 19175 دلار آغاز کرد و بین سطوح 19191 و 19125 دلار معامله شد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که مجموعه‌ای از عوامل بنیادی باعث افزایش تقاضای بیت کوین شده‌ است. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا می‌توان انتظار داشت قیمت بیت کوین ۲۰ درصد افزایش یابد؟ بیایید با هم احتمال این صعود را بررسی کنیم.

تبلیغات جام جهانی قطر

موبایل بانک N26، ترید رمزارزها را آغاز کرد. اخیراً فین‌تک آلمانی N26 که ارزشی بالغ بر ۹ میلیارد دلار دارد، قابلیت ترید رمزارزها را به اپلیکیشن موبایلی خود اضافه کرده است. این بدان معناست که از این به بعد کاربران N26 Crypto می‌توانند ۲۰۰ رمزارز، از جمله بیت کوین و تتر را با استفاده از این اپلیکیشن خریداری و معامله کنند. این طرح ابتدا از اتریش شروع می‌شود و در ماه‌های آینده به سایر کشورهای جهان گسترش می‌یابد.

بیت کوین

بنا به گفته‌های این فین‌تک مستقر در برلین، راه‌اندازی این قابلیت به «تقاضای محلی بالای» مشتریان اتریشی این شرکت در زمینه ترید رمزارزها پاسخ می‌دهد؛ زیرا حدود ۴۰ درصد از مشتریان N26 یا فعالانه به تجارت رمزارزها مشغولند و یا علاقه دارند به این حوزه وارد شوند.

N26 قصد دارد در ۶ ماه آینده امکان ترید رمزارزها را برای بازارهای جدید این شرکت فراهم کند. در این صورت مشتریانی که هویت آنها از سوی این شرکت تایید شده است، می‌توانند از طریق بخش « Trading» در تب جدید (Finances) اپلیکیشن N26 به قابلیت N26 Crypto که امکان ترید رمزارزها را برای آنها فراهم می‌کند، دسترسی پیدا کنند.

در این صورت کاربران می‌توانند با موجودی حساب‌های بانکی خود، رمزارزها را خریداری کنند. کاربرانی که دارای حساب‌های بانکی استاندارد هستند، باید به ازای هر تراکنش بیت کوین 1.5 و به ازای هر تراکنش سایر رمزارزها 2.5 درصد کارمزد پرداخت کنند؛ اما کسانی که دارای کارت‌های متالیک N26 هستند از تخفیف‌های اضافی در این زمینه بهره‌مند می‌شوند. این خبر برای کل بازار رمزارزها، خصوصاً بیت کوین، خبر بسیار خوبی است.

تکاپوی ماینرهای بیت کوین بین نرخ هش پایین و افزایش قیمت انرژی

با توجه به همزمانی وضعیت فعلی بازار انرژی در آمریکای شمالی و اروپا با وضعیت فعلی بازار، به احتمال زیاد فصل ناامیدکننده دیگری در انتظار شرکت‌های ماینینگ بیت کوین در هر دو قاره است. در گزارش اخیر شاخص نرخ هش (Hashrate Index) که به موضوع ماینینگ در سه ماهه سوم امسال پرداخته است، چندین متغیر برجسته شده‌اند که به احتمال زیاد باعث کاهش قابل توجه قیمت هش و افزایش هزینه استخراج یک بیت کوین می‌شوند.

از این رو برخی از شرکت‌های ماینر که از تجهیزات میان رده استفاده می‌کنند، به دلیل افت قیمت هش مجبورند برای بقای خود به شدت تلاش کنند. خیلی از ماینرهای خرد تسلیم این شرایط شده‌اند و به دلیل سود آور نبودن ماینینگ بیت کوین، ریگ‌های خود را فروخته یا به حال خود رها کرده‌ا‌ند.

بیت کوین

بر اساس آنچه که در گزارش شاخص نرخ هش آمده است، امواج گرمای تابستان امسال در ایالات متحده که باعث کاهش نرخ هش شد، با بهبود جزئی قیمت بیت کوین همزمان شده است. با این وجود قیمت هش بیت کوین در اواسط سه ماهه سوم امسال، اندکی بهبود یافته است.

احتمال تغییر دیدگاه فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره

در حال حاضر سوگیری (بایاس) معاملات بیت کوین همچنان نزولی است، زیرا تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو قبل از نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در حال تغییر مواضع خود در مورد افزایش نرخ بهره است؛ این نشست قرار است از ۱ تا ۲ نوامبر (10 تا 11 آبان) برگزار شود.

آنها با استناد به نقل قول‌هایی که رسانه‌های اصلی از مقامات فدرال رزرو منتشر کرده‌اند، حدس می‌زنند که افزایش نرخ بهره در ماه نوامبر ممکن است آخرین تعدیل ۷۵ صدم درصدی باشد و بعد از آن نرخ بهره با نسبت‌های بسیار کمتری افزایش خواهد یافت.

نیک تیمیراوس، خبرنگار اقتصادی ارشد وال استریت ژورنال در این باره نوشت: «برخی از مقامات با توجه به ریسک انقباض بیش از حد اقتصادی، قصد دارند در تصمیم خود در مورد افزایش نرخ بهره تجدیدنظر کنند».

تیمیراوس پس از این اظهارات مورد سرزنش قرار گرفت و برخی او را به افشای اطلاعات حساس بازار متهم کردند.

پس از اعلام اختلاف‌نظر مقامات فدرال رزرو در مورد نحوه افزایش نرخ بهره، قیمت بیت کوین بسیار کاهش یافت، اما به سرعت موقعیت از دست رفته خود را پس گرفت. با این وجود هر چند قیمت بیت کوین به دلیل اختلاف نظرها در مورد سیاست‌های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، کاهش قابل توجهی را تجربه کرد، اما پرایش اکشن BTC سعی کرد موقعیت از دست رفته خود را پس بگیرد.

بیت کوین

پیش‌بینی قیمت بیت کوین، آیا BTC می‌تواند امروز ۲۰ درصد صعود کند؟

انتظار می‌رود بیت‌کوین با مقاومت نزدیک به سطح ۱۹۳۰۰ دلار مواجه شود که با یک الگوی مثلث متقارن همراه شده است. از طرفی میانگین متحرک (MA) ۵۰ روزه سعی می‌کند قیمت بیت کوین را زیر سطح ۱۹۲۵۰ دلار نگه دارد.

در صورتی که نمودار قیمت بیت کوین سطح ۱۹۳۰۰ دلار را به سمت بالا بشکند، در ادامه با مقاومت‌های ۱۹،۶۵۰ و ۱۹،۹۵۰ دلار مواجه خواهد شد. از طرف دیگر شکست حمایت ۱۸،۹۲۰ دلاری به سمت پایین، به معنی رسیدن نمودار قیمت بیت کوین به سطوح ۱۸،۶۰۰ یا ۱۸،۴۰۰ دلار است.

معرفی رمزارزهای جایگزین، Dash 2 Trade در کانون توجهات

از آنجایی که نمودار قیمت بیت کوین فعلاً دوران پر نوسانی را تجربه می‌کند، می‌توانید در عوض سرمایه خود را در پروژه‌هایی با بازده بالا سرمایه‌گذاری کنید. به عنوان مثال تریدرهای رمزارزها به زودی می‌توانند از طریق پلتفرم اتریوم محور Dash 2 Trade به داده‌ها، دیدگاه‌ها و تحلیل‌های بازار به صورت آنی دسترسی پیدا کنند.

پیش فروش Dash 2 Trade که از ۲۰ اکتبر (28 مهر) آغاز شده است، به سرعت مورد توجه قرار گرفته و تاکنون بیش از یک میلیون دلار نقدینگی جمع‌آوری کرده است. با توجه به این استقبال انتظار می‌رود پیش فروش این پلتفرم در چند ساعت آینده چندین نقطه عطف دیگر را تجربه کند.

هرچند پیش‌بینی آینده دشوار است، اما به نظر می‌رسد D2T با توجه به پایه‌های قوی خود، آینده بسیار روشنی پیش رو دارد.

مترجم:‌ خاطره باقری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptonews

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×