» آرشیو اخبار » بانک نیویورک ملون و گوگل کلود برای رشد رمزارز تلاش می‌کنند
بانک نیویورک ملون

بانک نیویورک ملون و گوگل کلود برای رشد رمزارز تلاش می‌کنند

24 مهر 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قرائت بالای نرخ تورم توسط اداره آمار کار ایالات متحده و اقدام بانک نیویورک ملون و گوگل کلود در حال حاضر، سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها منصرف کرده است.

این چهارمین هفته متوالی بود که نمودار قیمت بیت کوین و اتریوم با کاهش و رکود مواجه شد، آخر این هفته نیز همین سرنوشت در انتظار آنان بود، زیرا با قرائت بالای نرخ تورم توسط اداره آمار کار ایالات متحده، هر دو همچنان به نزول خود ادامه دادند.

براساس داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko)، بیت کوین در هفته گذشته 2 درصد از ارزش خود را از دست داد و در حال حاضر با قیمت 19،126 دلار معامله می‌شود؛ اتریوم نیز با کاهش 3.5 درصدی مواجه شد و به قیمت فعلی 1،282 دلار رسید. این درحالی است که بانک نیویورک ملون برای رشد آن برنامه‌هایی در سر دارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

بانک نیویورک ملون

روز دوشنبه سختی استخراج بیت کوین، پس از افزایش 14 درصدی به بالاترین سطح خود رسید که بزرگترین جهش از ماه می (اردیبهشت و خرداد) است. در صورتی که سختی استخراج بیت کوین همچنان افزایش یابد و قیمت بیت کوین همچنان بی حرکت باقی بماند، سود استخراج ماینرها همچنان کمتر می شود؛ زیرا برای استخراج بیت کوین به قدرت محاسباتی و برق بیشتری نیاز است. از طرف دیگر افزایش سختی استخراج بیت کوین، به معنی وجود یک شبکه قوی و رو به رشد است.

عرضه اتریوم در آخر هفته گذشته با تورم منفی مواجه شد، این بدان معنی است که در حال حاضر تعداد اتریوم‌ سوزانده شده (از چرخه خارج شده) از تعداد اتریوم تولید شده بیشتر است. با توجه به سیاست ایجاد هیجان عمومی اتریوم این اتفاق چندان عجیب نیست، زیرا اعلام شده که این رویکرد، بخشی از فرآیند پس از مرج اتریوم است؛ هر چند این خبر در طول هفته گذشته تاثیر بسیار کمی بر قیمت این رمزارز گذاشت.

از طرف دیگر رمزارزهایی که به اصطلاح به «قاتلان اتریوم» معروف هستند (بلاکچین‌های لایه اول با قراردادهای هوشمند با عملکرد بالا) نیز هفته سختی را پشت سر گذاشتند. به عنوان مثال کاردانو (ADA) با 14 درصد افت به 0.36 دلار رسید، سولانا (SOL) نیز با افت 9 درصدی مواجه شد و به سطح قیمتی 29.91 دلار رسید. از طرف دیگر شبکه سولانا مدتی است به صورت مستمر با مشکلاتی در زمینه پایداری مواجه است؛ در این راستا آناتولی یانکوونکو (Anatoly Yakovenko) بنیانگذار سولانا در پادکست Decrypt’s gm اعلام کرد: «رفع بلند مدت» این مسائل در دستور کار است، اما رسیدگی به وقفه‌های مکرر شبکه «اولویت شماره یک» سولانا محسوب می شود.

یونی سواپ (UNI) نیز 8 درصد سقوط کرد و به قیمت 6.13 دلار رسید، چین لینک (LINK) هم 8 درصد سقوط کرد و در حال حاضر با قیمت 6.95 دلار معامله می‌شود. اتریوم کلاسیک (ETC) و نیِر پروتکل (Near Protocol) نیز این هفته هر کدام حدود 16 درصد سقوط کردند.

حرکات بزرگ در زمینه پذیرش رمزارزها توسط بانک نیویورک ملون و گوگل کلود

بانک نیویورک ملون

در این هفته دو بازیگر بزرگ نهادی، یعنی گوگل کلود (Google Cloud) و بانک نیویورک ملون (BNY Mellon) اعلام کردند که قصد دارند به سمت رمزارزها حرکت کنند.

گوگل کلود روز سه‌شنبه اعلام کرد که از اوایل سال آینده پرداخت هزینه خدمات ابری این شرکت با کوین بیس (Coinbase) امکان‌پذیر خواهد شد. در این صورت تعداد انگشت‌شماری از مشتریان این شرکت می‌توانند از طریق ارتباط با Coinbase Commerce (ابزار پرداخت کسب و کارها) هزینه خدمات دریافتی را به صورت رمزارز پرداخت کنند. انتظار می‌رود Coinbase Commerce به عنوان بخشی از این معامله، «برنامه‌های کاربردی مرتبط با داده» را از فضای ابری خدمات وب آمازون، به گوگل منتقل کند.

از طرف دیگر بانک سرمایه‌گذاری نیویورک ملون که یکی از قدیمی‌ترین بانک‌‎های آمریکایی فعال است، روز سه‌شنبه یک سرویس نگهداری برای بیت کوین و اتریوم را به نمایندگی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری منتخب، با استفاده از نرم‌افزار توسعه‌یافته توسط شرکت Fireblocks (ارائه‌دهنده خدمات نگهداری رمزارز) راه‌اندازی کرد. بانک نیویورک ملون از خدمات پلتفرم Chainalysis برای این نرم‌افزار انطباقی استفاده کرده است، این نرم‌افزار رمزهای خصوصی مشتریان را ذخیره می‌کند و خدمات حسابداری را در قالب سبدهای سرمایه‌گذاری رمزارزی به آنها ارائه می‌دهد.

شاید یک سال پیش که چرخه اقتصاد بسیار متفاوت از امروز بود، این دو خبر مثبت می توانستند بازار رمزارزها را به حرکت درآورند. اما در طول این هفته و با جوی که بر بازار رمزارزها حاکم بود، چنین انتظاری تقریباً غیرممکن است.

خبرهای رسیده از بروکسل و واشنگتن

قانونگذاران اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه با 28 رای موافق در مقابل یک رای مخالف، چهارچوب مقررات بازار دارایی‌های رمزارزی (MiCA) را تصویب کردند؛ امید می‌رود این بسته مهم قانونی بالاخره باعث قانونمند شدن رمزارزها در این بلوک مهم اقتصادی شود. اگر این قانون از دور بعدی رای گیری‌ها به سلامت عبور کند، اجرای قانون MiCA مطالبات سخت‌گیرانه‌ای را بر شرکت‌های فعال در زمینه رمزارزها، صادرکنندگان استیبل کوین و استخراج‌کنندگان رمزارزها اعمال خواهد کرد.

گروه 20 (G20) (وابسته به 20 اقتصاد بزرگ جهان) در آوریل سال گذشته (فروردین و اردیبهشت 1400) سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) را مکلف کرد تا «چهارچوبی را ایجاد کند که امکان تبادل خودکار اطلاعات مالیاتی مرتبط با دارایی‌های رمزارزی» را بین کشورها فراهم کند. روز دوشنبه سازمان OECD این چهارچوب را به گروه 20 ارائه کرد.

بانک نیویورک ملون

از طرف دیگر وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی ایالات متحده، اواخر هفته گذشته در واشنگتن گردهم آمدند تا چهارچوب گزارشی دارایی‌های رمزارزی (CARF) 100 صفحه‌ای را با هم بررسی کنند و اصلاحاتی را برای استانداردسازی گزارش مشترک (CRS) گروه پیشنهاد دهند.

روز چهارشنبه الیزابت وارن (Elizabeth Warren)، سناتور ماساچوست و 6 قانونگذار دیگر دموکرات ایالات متحده، نامه‌ای را به پابلو وگاس (Pablo Vegas) مدیرعامل شورای اعتبار الکتریکی تگزاس (ERCOT) ارسال کردند که در آن تگزاس را «بندر امن غیرقانونی» عملیات استخراج رمزارز نامیدند و خواهان اطلاعاتی در مورد مصرف انرژی در عملیات استخراج بیت کوین در ایالت تگزاس شدند.

در نهایت در این هفته اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) آخرین عاملی بود که بر ارزش صندوق ETF اسپات بیت کوین (صندوق قابل معامله این بار متعلق به بروکر Cboe BZX Exchange) تاثیر گذاشت.

مترجم: خاطره باقری
منبع: decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×