» آرشیو اخبار » رشد صد درصدی اتریوم کلاسیک (ETC) در عرض 9 روز، علت چه بود؟
رشد صد درصدی اتریوم کلاسیک (ETC) در عرض 9 روز، علت چه بود؟

رشد صد درصدی اتریوم کلاسیک (ETC) در عرض 9 روز، علت چه بود؟

1 مرداد 1401 5

انتقال اتریوم به مدل اثبات سهام می‌تواند برای قیمت اتریوم کلاسیک مزیت داشته باشد.

 

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اتریوم کلاسیک  (ETC)با صعود قدرتمندی که طی 9 روز گذشته داشت عملکردی بهتر از رقیب خود اتر (ETH) به نمایش گذاشت، به طوری که اکنون قیمت جفت ارز ETC/ETH به اوج 10 ماه اخیر خود رسیده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

چرا ETC از ETH سبقت گرفت؟

قیمت ETC در تاریخ 22 ژوئیه (1 مردادماه) به 27 دلار رسیده است که نه روز پس از رسیدن به کف 13.35 دلار، 100 درصد سود کسب کرده است. در مقایسه، قیمت ETH از نظر دلاری 64 درصد صعود کرده است.

 

رشد صد درصدی اتریوم کلاسیک (ETC) در عرض 9 روز، علت چه بود؟

نمودار روزانه ETC/USD در مقابل ETH/USD. منبع: TradingView

قابل به ذکر است، رشد اتریوم در میان ارزهای دیجیتال برتر بازار چشم گیر بود و علت آن هم در درجه اول به دلیل جو مثبت ناشی از اجرای به‌روزرسانی مرج در ماه سپتامبر بوده است.

 

گفتنی است، به‌روزرسانی بسیار مورد انتظار مرج (Merge)، اتریوم را از مدل اثبات کار (POW) به اثبات سهام (POS) تغییر می‌دهد.

 

علاوه بر این، این آپدیت مکانیزم سپرده‌گذاری یا استیکینگ را جایگزین مکانیزم ماینینگ یا استخراج می‌کند. به همین علت، تغییر مدل اتریوم به POS می‌تواند ماینرهای اتریوم را وادار به مهاجرت به دیگر بلاکچین‌های POW کند.

 

اتریوم کلاسیک از نظر طراحی شبکه و سازگاری نزدیک‌ترین بلاکچین به اتریوم است، چراکه این شبکه در سال 2016 از خود بلاکچین اتریوم فورک (منشعب) شد.

 

به همین دلیل معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که شبکه اتریوم کلاسیک به اولین انتخاب ماینرهای اتریوم برای مهاجرت تبدیل شود و این احتمالاً یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت اخیر این توکن است.

 

 

شرایط تکنیکال نزولی ETC

از نظر تکنیکالی، توکن اتریوم کلاسیک تحت فشار میانگین متحرک نمایی 200 روزه خود (EMA200؛ موج آبی در نمودار زیر) در نزدیکی 27.35 دلار قرار دارد.

 

رشد صد درصدی اتریوم کلاسیک (ETC) در عرض 9 روز، علت چه بود؟

نمودار قیمت روزانه ETC/USD. منبع: TradingView

ETC/USD در تاریخ 19 ژوئیه (28 تیرماه) به این سطح مقاومتی شدیداً واکنش منفی نشان داد که این با بزرگ‌ترین جهش در حجم معاملات روزانه ETH در یک سال اخیر تأیید شده است. علاوه بر این، این افت قیمت پس از آزمایش سطح فیبوناچی 0.382 در حدود 27.47 دلار به عنوان یک سطح مقاومتی صورت گرفت.

 

 

ETC اکنون در محدوده قیمت 22 تا 25 دلار در حال نوسان است و همانطور که از قرارگیری اندیکاتور RSI در ناحیه اشباع خرید می‌توان دید، شیب قیمت این ارز دیجیتال به سمت پایین است.

 

اگر قیمت ETC به طور قاطع به زیر 22 دلار شکسته شود (بیش از 25 درصد پایین‌تر از قیمت 22 ژوئیه) احتمالاً شاهد سقوط آن تا EMA 50 (موج قرمز) در نزدیکی 19 دلار خواهیم بود.

 

برعکس، درصورت عبور قیمت از مقاومت 25 دلار و EMA 200، ETC شانس این را خواهد داشت که تا سطح 30 دلار افزایش پیدا کند.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×