» آرشیو اخبار » تحلیل قیمت 10 رمز ارز برتر بازار
تحلیل قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار، ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

تحلیل قیمت 10 رمز ارز برتر بازار

30 شهریور 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در این مطلب به تحلیل قیمت ۱۰ رمز ارز برتر بازار خواهیم پرداخت. عدم‌اطمینان در مورد افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو در آینده، بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها را تحت فشار قرار داده است. اگر همان‌طور که مورد انتظار است افزایش ۰/۷۵ درصدی بی‌پی‌اس (bps) انتخاب شود، ممکن است این شرایط تغییر کند.

بازارهای سهام ایالات متحده و رمز ارز در آینده نزدیک به احتمال زیاد همچنان بی‌ثبات خواهند بود، زیرا تریدها نگران افزایش بعدی نرخ بهره فدرال‌رزرو در ۲۰ و ۲۱ سپتامبر (۲۹ و ۳۰ شهریور) هستند. در حالی که اکثریت موافق افزایش ۷۵ واحد پایه هستند، بر طبق اطلاعات ابزار سی‌ام‌ای فِد‌-واچ (CME FedWatch Tool)، برخی از تحلیل‌گران انتظار دارند که فدرال‌رزرو نرخ بهره را ۱۰۰ واحد پایه افزایش دهد که در صورت وقوع، این نخستین مورد از چنین افزایشی از اوایل دهه ۱۹۸۰ خواهد بود.

بسیاری انتظار دارند که قیمت بیت‌کوین (BTC) همچنان به کاهش خود ادامه داده و در آینده به کمتر از پایین‌ترین قیمت خود در ماه ژوئن (خرداد) سقوط کند. اگر چه هر چیزی در بازارها امکان‌پذیر است، اما بسیاری از اوقات، اکثریت پیرو روند بازار نیستند. اگر فدرال‌رزرو بازارها را غافلگیر نکند، تریدرهای محتاطی که فعلاً فعالیت خود را کنار گذاشته‌اند ممکن است دوباره وارد بازار شده و بهبودی کوتاهی را ایجاد کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

تحلیل قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار، ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

عملکرد روزانه بازار رمز ارز در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۲

بازارهای نزولی فرصتی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند تا سرمایه خود را برای بلندمدت انباشت کنند. نشستن و کاری نکردن سودی ندارد. از این رو، معامله‌گران ممکن است گوش به زنگ باشند که در دوره‌های بدبینی شدید، شروع به انباشت سرمایه کنند. غلبه بر نوسانات دل و جرأت می‌خواهد و کسانی که جرأت انجام چنین کاری را داشته باشند، احتمالاً با شروع دوره صعودی بعدی در بازار، سود خواهند برد.

آیا بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها می‌توانند تغییری را رقم بزنند یا ممکن است به سطح پایین‌تری سقوط کنند؟ برای پاسخ به این سوال، اجازه دهید نمودارهای ۱۰ رمز ارز برتر بازار را بررسی کنیم.

رمز ارز BTC/USDT

رمز ارز بیت‌کوین با نماد BTC چندین ماه است که در یک روند شدیداً نزولی قرار دارد. خریداران بازگشت خود به بازار را با کمترین قیمت ماه ژوئن، یعنی ۱۷ هزار ۶۲۲ دلار شروع کردند و قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای رساندند. اما آن‌ها نتوانستند آن را در سطوح بالاتر حفظ کنند.

تحلیل قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار، ۲۸ شهریور ۱۴۰۱نمودار روزانه جفت BTC/USDT. منبع: TradingView

گاوها (خریداران) در هفته گذشته دوباره سعی کردند قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای برسانند، اما خرس‌ها (فروشندگان) موضع خود را حفظ کردند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها با قدرت از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای دفاع می‌کنند. بنابراین، این سطح به یک مقاومت کلیدی تبدیل خواهد شد که باید منتظر تغییر صعودی آن بود.

در روند نزولی، انتظار می‌رود که گاوها به شدت از حمایت ۱۷ هزار ۶۲۲ دلاری دفاع کنند. اولین نشانه قدرت، شکست مقاومت و بسته شدن قیمت در بالای ۲۰ هزار دلار خواهد بود. این نشان دهنده یک رفتار خنثی برای جفت BTC/USDT بین ۱۷ هزار و ۶۲۲ تا ۲۵ هزار و ۲۱۱ دلار خواهد بود.

پس از این که خریداران قیمت را به بالای ۲۵ هزار و ۲۱۱ دلار رساندند، علائمی از تغییر روند،5 آشکار خواهد شد. سپس قیمت این جفت می‌تواند تا ۳۲ هزار دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر خرس‌ها قیمت را پایین‌تر از ۱۷ هزار و ۶۲۲ دلار نگه دارند، این می‌تواند نشانه از سرگیری روند نزولی باشد. سپس قیمت این جفت می‌تواند تا ۱۴ هزار دلار کاهش یابد.

رمز ارز ETH/USDT

خرس‌ها در چند هفته گذشته از میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای (۱۷۳۲ دلار) دفاع کرده‌اند. این نشان می‌دهد که در مورد رمز ارز اتر (ETH) روند همچنان نزولی خواهد بود و فروش افرایش خواهد یافت.


تحلیل قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار، ۲۸ شهریور ۱۴۰۱نمودار روزانه جفت ETH/USDT. منبع: TradingView

جفت ETH/USDT در هفته گذشته به شدت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای پایین‌تر آمد و به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای (۱۲۸۳ دلار) رسید. انتظار می‌رود که خریداران به شدت از این سطح دفاع کنند.
گاوها باید قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰‌هفته‌ای برسانند و آن را حفظ کنند تا بتوانند قدرت را از دست خرس‌ها خارج کنند. نشانه‌هایی از یک تغییر بالقوه می‌تواند با یک شکست در بالای ۲۰۳۰ دلار آشکار شود. تا آن زمان احتمالاً خرس‌ها حاکم خواهند بود.

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای برسد، فروش می‌تواند تشدید شود و خرس‌ها سعی خواهند کرد قیمت را به پایین‌ترین سطح ماه ژوئن، یعنی ۸۸۱ دلار برسانند. این سطحی است که گاوها باید به شدت از آن دفاع کنند زیرا اگر شکست زیر این سطح اتفاق بیفتد می‌تواند منجر به فروش بسیار شدید شود.

رمز ارز BNB/USDT

رمز ارز بایننس‌کوین با نماد BNB یکی از بهترین عملکردها را در میان رمز ارزهای برتر داشته است. این رمز ارز بسیار بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰‌ هفته‌ای (۱۷۵ دلار) معامله می‌شود. خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰‌ هفته‌ای رساندند، اما نتوانستند این قدرت را تقویت کنند. خرس‌ها این بهبود را در ۳۳۸ دلار متوقف کردند و آن را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰‌ هفته‌ای بازگرداندند.


تحلیل قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار، ۲۸ شهریور ۱۴۰۱نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

خرس‌ها از آ‌ن زمان تا کنون، چندین حمله گاوها برای بازگرداندن قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای را خنثی کرده‌اند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها با فروش، روند قیمت را به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای سوق می‌دهند. آن‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت جفت BNB/USDT را به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای برسانند که احتمالاً خرید قوی گاوها را به خود جلب خواهد کرد.

نخستین نشانه قدرت، رخ دادن یک شکست در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای است. این امر می‌تواند راه را برای تلاش دوباره برای رساندن قیمت به ۳۳۸ دلار هموار کند. گاوها برای ایجاد یک حرکت صعودی جدید باید بر این مانع غلبه کنند.

رمز ارز XRP/USDT

رمز ارز ریپل با نماد XRP در چند هفته گذشته در یک روند نزولی تثبیت شده است. خریداران در هفته گذشته تلاش کردند تا قیمت را به بالاتر از مقاومت محدوده ۰/۴۱ دلار برسانند اما خرس‌ها با موفقیت از این سطح دفاع کردند.


تحلیل قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار، ۲۸ شهریور ۱۴۰۱نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

فروشندگان سعی خواهند کرد تا قیمت را به سطح حمایت ۰.۳۰ دلار برسانند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود. زیرا اگر خرس‌ها قیمت را به کمتر از ۰/۳۰ دلار برسانند، جفت XRP/USDT ممکن است به مرحله نزولی بعدی وارد شود. سپس قیمت این جفت می‌تواند به ۰/۲۴ دلار و بعد از آن به ۰/۱۷ دلار کاهش یابد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای در حال صاف شدن است که نشان می‌دهد فشار فروش ممکن است کاهش یابد. اگر قیمت به ۰/۳۰ برگردد، اقامت این جفت در این محدوده می‌تواند چند روز دیگر هم ادامه داشته باشد. خریداران باید قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای (۰/۴۸ دلار) رسانده و آن را حفظ کنند تا نشان دهند که روند نزولی این جفت به پایان رسیده است.

رمز ارز ADA/USDT

رمز ارز کاردانو با نماد (ADA) در چند هفته گذشته با قیمتی پایین‌تر از میانگین‌های متحرک معامله شده است. تلاش گاوها برای رساندن قیمت به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای (۰/۵۷ دلار) با فروش قوی خرس‌ها مواجه شد.

تحلیل قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار، ۲۸ شهریور ۱۴۰۱نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

اگر چه گاوها حمایت ۰/۴۰ دلاری را طی چند هفته گذشته حفظ کرده‌اند، اما شکست آن‌ها در رساندن قیمت به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای نشان می‌دهد که خرس‌ها روند را همچنان نزولی نگه خواهند داشت. خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح حمایت ۰/۴۰ دلاری برسانند. اگر آن‌ها در این امر موفق شوند، جفت ADA/USDT می‌تواند روند نزولی خود را از سر بگیرد. سطح حمایت بعدی در این روند نزولی، ۰/۳۳ و پس از آن ۰/۲۸ دلار است.

اگر گاوها بخواهند از این فاجعه جلوگیری کنند باید به سرعت قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای برسانند. خرس‌ها ممکن است دوباره تلاش کنند تا در سطح ۰/۷۰ دلار یک چالش جدی دیگر ایجاد کنند اما اگر گاوها بتوانند از این مانع عبور کنند می‌توانند یک روند صعودی جدید را ایجاد نمایند. قیمت این جفت می‌تواند ابتدا تا میانگین متحرک ساده ۵۰ هفته‌ای (۰/۹۶) و سپس تا قیمت ۱/۲۵ دلار افزایش یابد.

رمز ارز SOL/USDT

رمز ارز سولانا با نماد SOL، به بالاتر از پایین‌ترین قیمت ماه ژوئن (۲۶ دلار) رسید اما این بهبود در ۴۸ دلار متوقف شد. شکست گاوها در رساندن قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای (۴۶ دلار) نشان می‌دهد که خرس‌ها در روندهای صعودی کوچک، فروش را انجام می‌دهند.


تحلیل قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار، ۲۸ شهریور ۱۴۰۱نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به سطح حمایت مهم ۲۶ دلار برسانند که از ماه ژوئن تا کنون رخ نداده است. اگر این سطح بشکند، فروش می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و جفت SOL/USDT ممکن است تا ۲۰ دلار نیز سقوط کند. گاوها احتمالاً از این سطح به‌طور تهاجمی دفاع خواهند کرد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی بیشتر شود یا به ۲۶ دلار برگردد، گاوها دوباره سعی خواهند کرد قیمت این جفت را به مقاومت ۴۸ دلار برسانند. خریداران برای ایجاد یک روند صعودی جدید باید از این مانع عبور کنند. سپس این جفت می‌تواند به ۷۸ دلار صعود کند.

رمز ارز DOGE/USDT

رمزارز دوج‌کوین با نماد DOGE، از ۰/۰۵ دلار در ماه ژوئن بهبود یافت و در ماه آگوست به میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای (۰/۰۸ دلار) رسید. اما گاوها نتوانستند قیمت را به بالاتر از این مقاومت برسانند. خرس‌ها به شدت از این سطح دفاع کردند و سعی دارند قیمت را به ۰/۰۵ دلار برگردانند.


تحلیل قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار، ۲۸ شهریور ۱۴۰۱نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

اگر حمایت ۰/۰۵ دلاری کاهش یابد، جفت DOGE/USDT ممکن است روند نزولی خود را از سر بگیرد. حمایت بعدی در روند نزولی، ۰/۰۴ دلار است. اما اگر گاوها نتوانند از این سطح حمایت کنند فروش تشدید خواهد شد و قیمت این جفت ممکن است به ۰/۰۱ دلار برسد.

یک پرتو کوچک امید برای گاوها وجود دارد زیرا شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال ایجاد یک واگرایی مثبت است. این نشان می‌دهد که فشار فروش ممکن است کاهش پیدا کند. اگر قیمت به ۰/۰۵ دلار برسد گاوها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا این جفت را به قیمت بالای ۰/۰۹ دلار برسانند. اگر این اتفاق رخ دهد، این جفت می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ هفته‌ای (۰/۱۳) برسد.

رمز ارز DOT/USDT

رمز ارز پولکادوت با نماد DOT در چند هفته گذشته بین ۶ تا ۱۰۰ دلار تثبیت شده است. معمولاً در یک محدوده مشخص، معامله‌گران در کف سطح حمایت خرید و در نزدیکی سطح مقاومت بالایی فروش را انجام می دهند.


تحلیل قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار، ۲۸ شهریور ۱۴۰۱نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت با قدرت از حمایت ۶ دلاری عقب‌نشینی کند، نشان‌دهنده این است که خریداران در کف تجمع کرده‌اند. این امر می‌تواند جفت DOT/USDT را برای مدت طولانی‌تری در محدوده نگه دارد. هر چه زمان ماندن قیمت در یک محدوده بیشتر باشد، خروج نهایی از آن محدوده قوی‌تر خواهد بود.

اگر خریداران قیمت را به بالای ۱۰ دلار برسانند، نشان می‌دهد که روند نزولی می‌تواند به پایان برسد. این موضوع می‌تواند مسیر صعود احتمالی به میانگین متحرک ساده ۵۰ هفته‌ای (۱۹ دلار) را هموار کند.
در مقابل، اگر قیمت به زیر سطح حمایت ۶ دلاری برسد، این جفت ممکن است روند نزولی بعدی خود را شروع کند. سپس قیمت این جفت می‌تواند به محدوه حمایت ۳/۵۰ تا ۴ دلاری کاهش یابد.

رمز ارز MATIC/USDT

رمز ارز پالیگان با نماد MATIC از ۰/۳۱ دلار در ماه ژوئن به شدت افزایش پیدا کرد و به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای (۰/۸۷ دلار) رسید، اما خریداران نتوانستند این بهبود را ادامه دهند. خرس‌ها رالی (دوره صعودی) کمکی خود را در ۱/۰۵ دلار متوقف کردند و قیمت را به پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای بازگرداندند.



تحلیل قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار، ۲۸ شهریور ۱۴۰۱نمودار روزانه MATIC/USDT. منبع: TradingView

گاوها در هفته گذشته، بار دیگر تلاش کردند تا قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای رسانده و آن را در همین سطح نگه دارند. اما خرس‌ها تسلیم نشدند. آن‌ها فروش خود را شدت دادند و قیمت را به حمایت فوری ۰/۷۲ دلار رساندند. در صورت شکست این سطح حمایت، قیمت جفت MATIC/USDT ابتدا به ۰/۴۵ دلار و سپس به ۰/۳۱ دلار کاهش خواهد یافت.

از سوی دیگر، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای فراتر رود، این جفت ممکن است مقاومت بالایی را در ۱/۰۵ دلار به چالش بکشد. رخداد یک شکست و بسته‌شدن در بالای این سطح می‌تواند نشانه پایان یافتن روند نزولی باشد. سپس قیمت می‌تواند ابتدا به میانگین متحرک ساده ۵۰ هفته‌ای (یعنی ۱/۳۱ دلار) و پس از آن به ۱/۷۵ دلار افزایش یابد.

رمز ارز SHIB/USDT

رمز ارز شیبا‌اینو با نماد SHIB نسبت به پایین‌ترین سطح خود در ماه ژوئن، به شدت افزایش یافته و در ماه آگوست به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای (۰/۰۰۰۰۱۳ دلار) رسید. با این حال، این یک تله خرسی بود، زیرا قمیت از ۰/۰۰۰۰۱۸ پایین‌تر آمد و به کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای رسید.


تحلیل قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار، ۲۸ شهریور ۱۴۰۱نمودار روزانه SHIB/USDT. منبع: TradingView

حتی با وجود این که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای رسید، گاوها اجازه ندادند که قیمت این جفت دوباره به پایین‌ترین سطح ژوئن خود در ۰/۰۰۰۰۰۷ دلار برسد. این نشان می‌دهد که خریداران در تلاش برای ایجاد یک کف بالاتر هستند.

یک شکست و بسته‌شدن در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای، اولین نشانه قدرت، خواهد بود. سپس قیمت این جفت می‌تواند به ۰/۰۰۰۰۱۸ دلار افزایش یابد. اگر گاوها قیمت را به بالاتر از مقاومت برسانند نشان دهنده یک تغییر روند بالقوه خواهد بود. سپس قیمت این جفت می‌تواند به ۰/۰۰۰۰۳۰ افزایش یابد.

اگر قیمت همچنان کاهش پیدا کند و به زیر ۰/۰۰۰۰۰۷ دلار برسد، این دیدگاه مثبت دیگر معتبر نیست. این موضوع می‌تواند قیمت این جفت را به ۰/۰۰۰۰۰۵ دلار کاهش دهد.

نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده در این مقاله صرفاً متعلق به نویسنده است و به هیچ وجه به منزله‌ توصیه برای خرید و فروش نیست. ضروری است که برای انجام هر معامله در مورد عواقب و نتایج آن تحقیق و بررسی نمایید.

مترجم: رائفه خلیلی
منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×