» آرشیو اخبار » مقصد بعدی ماینر های اتریوم پس از مرج کجاست؟
ماینر های اتریوم

مقصد بعدی ماینر های اتریوم پس از مرج کجاست؟

27 شهریور 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بعد از انتقال موفقیت آمیز به پروتکل اثبات سهام، ماینر های اتریوم چاره‌ای جز یافتن گزینه‌های جایگزین ندارند. پیش از این، توسعه دهندگان اتریوم به ماینرها پیشنهاد داده بودند که به پروژه های اثبات کار دیگری مانند اتریوم کلاسیک مهاجرت کنند.

قبل از مرج، شاهد فعالیت اجتماعی معقولی پیرامون شبکه های بلاکچین مبتنی بر اثبات کار بودیم. از سوی دیگر، گزارش کاخ سفید در مورد مسئله مهم مصرف انرژی حاکی از آن بود که دولت آمریکا باید دیر یا زود فعالیت ماینرهای پرمصرف را محدود کند.

ماینر های اتریوم

تبلیغات جام جهانی قطر

در این گزارش تاکید شده است که دولت باید محدودیت یا ممنوعیتی مقتضی در فارم‌های ماینینگ که انرژی زیادی مصرف می کنند، اعمال نماید. این محدودیت ها بدون شک مکانیسم‌های اجماع پر مصرف مانند پروتکل های اثبات کار را شامل می شود.

مهاجرت ماینر های اتریوم به سوی ارزهای جدید

پس از انتقال به مکانیسم اجماع جدید، ماینر های اتریوم به چند پروژه دیگر روی آوردند که عمدتاً به چند بلاکچین مثل اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic)، ارگو (Ergo) و رِیوِن کوین (Ravencoin) محدود می شوند. به گزارش فوربز، این پروژه‌ها با توجه به قابلیت‌ها و پاداش‌های ماینینگ که ارائه می کنند، گزینه‌های نسبتاً بهتری برای ماینرها خواهند بود.

به همین جهت، روزی که فرایند مرج با موفقیت به پایان رسید، این ارزهای دیجیتال با جهش بزرگی در هش ریت شبکه خود مواجه شدند. گفتنی است که هش ریت در واقع کل توان محاسباتی است که ارزهای دیجیتال برای استخراج و پردازش تراکنش‌ها استفاده می کنند و نشان‌دهنده سرعت استخراج در یک شبکه بلاکچین می باشد.

سقوط سود ماینر های اتریوم

پس از اتمام مرج اتریوم در تاریخ 17 سپتامبر (26 شهریور)، هش ریت شبکه اتریوم کلاسیک، ریون کوین و ارگو به ترتیب 124، 98 و 146 درصد افزایش یافت. هرچند، ظرفیت ماینینگ در این شبکه‌ها تنها از کسری از آنچه اتریوم قبل از مرج ارائه می‌کرد پشتیبانی می‌کند.

ماینر های اتریوم

به بیان دقیق تر، در حالی که هش ریت اتریوم قبل از ادغام حدود 867 (TH/s) بود، این سه شبکه تنها 28 درصد از این میزان را ارائه می‌کنند. علاوه بر این، با افزایش ترافیک ماینر های اتریوم، سود قابل دریافت برای ماینر‌های اتریوم در مقایسه با سطوح قبل از مرج کاهش محسوسی داشته است.

در همین حال، قیمت اتریوم کلاسیک (ETC) پس از مرج سقوط کرد و از آن زمان تاکنون نتوانسته به طور کامل بهبود یابد. بر اساس داده‌های وبسایت مرجع کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، در زمان نگارش این مطلب، ETC با قیمت 33.88 دلار ترید می شود و کاهشی 1 درصدی در 24 ساعت گذشته را نشان می‌دهد. همین مسئله در مورد اتریوم (ETH) نیز صادق است چرا که همچنان در سطوحی نزدیک به 145 دلار در نوسان است.

مترجم: مرضیه مظاهری
منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×