» آرشیو اخبار » مارکت کپ توکن‌های قرارداد هوشمند رشد ۴۴ درصدی ثبت کرد
قرارداد هوشمند

مارکت کپ توکن‌های قرارداد هوشمند رشد ۴۴ درصدی ثبت کرد

21 شهریور 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با نزدیک شدن به اجرای مِرج اتریوم در چند روز آینده و راه‌اندازی هارد فورک وسیل (Vasil) کاردانو، مارکت کپ توکن‌های قرارداد هوشمند در ۲۴ ساعت گذشته با ۱/۱۹ درصد افزایش به ۳۱۶ میلیارد دلار در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۰ شهریور) رسید. علاوه بر این، از پایان ژوئن (۹ تیر) تا به امروز، مارکت کپ دارایی‌های قراردادهای هوشمند ۴۴/۳۵ درصد افزایش یافته است.

مارکت کپ برترین توکن‌های قرارداد هوشمند در دو ماه گذشته و پیش از مِرج مورد انتظار اتریوم، بسیار افزایش یافته‌ است. هنگامی که مِرج اتفاق بیافتد، اتریوم، دومین دارایی ارزشمند بازار از لحاظ مارکت کپ و ارزشمندترین توکن قرارداد هوشمند بر اساس مارکت کپ، از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) مهاجرت خواهد کرد.

اتریوم با نزدیک شدن به مرج، سهمِ بازارِ قابل توجهی را به دست آورده است. علاوه بر مِرج، انتظار می‌رود شبکه بلاکچین کاردانو نیز در ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) ارتقا بیابد. در زمان نگارش این مقاله، مجموع مارکت کپ توکن‌های قرارداد هوشمند نسبت به روز گذشته ۱/۱۹ درصد افزایش یافته است.

تبلیغات جام جهانی قطر

قرارداد هوشمند

بر اساس داده های وبسایت کوین‌مارکت‌کپ، در حال حاضر مجموع مارکت کپ دارایی‌های رمزارزی قرارداد هوشمند ۳۱۶ میلیارد دلار است.

پنج توکن برتر از نظر مارکت کپ در این حوزه به ترتیب عبارتند از: اتریوم (ETH)، بایننس کوین (BNB)، کاردانو (ADA)، آوالانچ (AVAX) و اتریوم کلاسیک (ETC).

در هفته گذشته، قیمت اتریوم ۱۲/۵۲%، بایننس کوین ۶/۰۵%، کاردانو ۲/۶۷%، آوالانچ ۸/۱۵% و اتریوم کلاسیک ۱۹/۳۴% افزایش یافته است.

قرارداد هوشمند

در ۲۳ ژوئن ۲۰۲۲ (۲ تیر) مارکت کپ تمام توکن‌های قرارداد هوشمند ۲۱۸/۹ میلیارد دلار بود. در آن روز، اتریوم یک هزار و ۱۱۳ دلار قیمت داشت.

بی ان بی (BNB) در قیمت ۲۲۸ دلار معامله می‌شد و آدا (ADA) نیز ۰/۴۷ دلار به ازای هر واحد در حال نوسان بود. ۸۰ روز پیش، آواکس (AVAX) با قیمت ۱۷/۹۲ دلار معامله می‌شد و چِین‌لینک (LINK) ۶/۹۷ دلار قیمت داشت. لینک (LINK)، در آن روز از لحاظ مارکت کپ از اتریوم کلاسیک (ETC) جلوتر بود، اما چِین‌لینک اکنون و پس از رشد دوباره اتریوم کلاسیک (ETC) پایین‌تر از این ارز قرار گرفته است.

ارزش کل قفل شده (TVL) در دیفای (DeFi) نیز از ۲۳ ژوئن افزایش یافته است و در آن روز حدود ۵۵/۲۹ میلیارد دلار بود ولی آمارهای وبسایت دیفای‌لاما (defillama.com) نشان می‌دهند که در حال حاضر به حدود ۶۰/۲۶ میلیارد دلار رسیده و حدود ۸/۹۸ درصد افزایش یافته است.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: news.bitcoin

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×