» آرشیو اخبار » الکس ماشینسکی 10 میلیون دلار از سلسیوس برداشت کرده است
سلسیوس

الکس ماشینسکی 10 میلیون دلار از سلسیوس برداشت کرده است

11 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تنها چند هفته قبل از اینکه شرکت سلسیوس سرمایه مشتریان خود را مسدود کرده و اعلام ورشکستگی نماید، الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، بنیانگذار و مدیر عامل سابق این شبکه، 10 میلیون دلار از این پلتفرم وام‌دهی برداشت کرده است.

فایننشال تایمز برای اولین بار خبر این برداشت را منتشر کرده و اذعان داشته است که ماشینسکی وجوه مذکور را از اواسط تا اواخر ماه می (اواخر اردیبهشت تا اواسط خرداد) یعنی پیش از توقف قابلیت برداشت این پلتفرم در تاریخ 12 ژوئن (22 خرداد)، برداشت کرده است.

سلسیوس

تبلیغات جام جهانی قطر

سرنوشت تلخ سلسیوس

سلسیوس یک پلتفرم محبوب وام‌دهی رمزارزی با 1.7 میلیون مشتری و 25 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت بود که در نتیجه شرایط ضعیف حاکم بر بازار، در نهایت به شکاف 2.85 میلیارد دلاری در ترازنامه خود رسید. این اتفاق باعث شد سلسیوس در ماه ژوئن (خرداد) پیش از تشکیل پرونده فصل 11 ورشکستگی با تلاش ماشینسکی برای بازسازی و احیای شرکت، به منظور استمرار خدمات نگهداری ارزهای دیجیتال، قابلیت برداشت را برای مشتریان خود متوقف کند.

خبر برداشت این وجه توسط ماشینسکی این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا وی از قبل می‌دانست که قرار است شرکت سرمایه مشتریان خود را مسدود کند یا خیر. سخنگوی سلسیوس به فایننشال تایمز گفته است که بنیانگذار شرکت در آن زمان این میزان رمزارز را برای پرداخت مالیات‌های ایالتی و فدرال برداشت کرده‌است.

وی افزود:

«ماشینسکی ظرف 9 ماه منتهی به آن برداشت، به طور مداوم مقادیری ارز دیجیتال را در این پلتفرم واریز کرده بود و در ماه می (اردیبهشت) همان مقدار را براداشت کرد».

این درحالی است که منبع اطلاعتی فایننشال تایمز مدعی است که این یک اقدام از پیش برنامه‌ریزی شده در راستای طرح‌های املاک ماشینسکی بوه است.

تقریباً 8 میلیون دلار از این دارایی برداشت‌شده برای پرداخت مالیات بر درآمد حاصل از محل سود دارایی‌‌ها هزینه شده است و 2 میلیون دلار باقی مانده را توکن بومی این پلتفرم یعنی CEL تشکیل داده است.

احتمال می‌رود سلسیوس در دادگاه چند روز آینده این تراکنش‌ها را به عنوان بخشی از افشاگری‌های بخش امور مالی خود ارائه کرده و به همه این سوالات پاسخ دهد.

این احتمال نیز وجود دارد که ماشینسکی مجبور شود این 10 میلیون دلار را بازگرداند، زیرا براساس قوانین ایالاتی، هرگونه پرداخت توسط شرکت طی 90 روز منتهی به روز تشکیل پرونده ورشکستگی، می‌تواند به نفع طلبکاران جلب شود.

گفتنی است که ماشینسکی روز 27 سپتامبر (5 مهر) از سمت مدیرعاملی سلسیوس استعفا داد و ضمن تاکید بر این موضوع که به تلاش خود برای یافتن راهی جهت بازگرداندن وجوه به طلبکاران ادامه خواهد داد افزود که حضور او در این شرکت “به یک عامل انحرافی تبدیل شده است”.

مترجم: مرضیه مظاهری
منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×