» آرشیو اخبار » اسناد دادگاهی شرکت ورشکسته سلسیوس و افشای اطلاعات مشتریان
سلسیوس

اسناد دادگاهی شرکت ورشکسته سلسیوس و افشای اطلاعات مشتریان

19 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در راستای برملا شدن بخش دیگری از مشکلات حقوقی سلسیوس، که یک شبکه رمزارزی ورشکسته است، اسنادی به عنوان مدارک پرونده ارائه شدند که اطلاعات شخصی هزاران مشتری این شرکت را افشا کرده‌اند.

اسناد دادگاهی شرکت ورشکسته سلسیوس، اطلاعات مشتریان را افشا کرد

این پرونده دادگاهی به هر شخصی اجازه می‌دهد تا به بیش از 14,500 صفحه اطلاعات مربوط به معاملات مالیِ الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، دَن لئون (Dan Leon) و نیوک گلدشتاین (Nuke Goldstein) بنیانگذاران این پلتفرم و نام، شناسه کیف پول و داده‌های تراکنش‌های رمزارزی کسانی که سرمایه خود را در شبکه سلسیوس سرمایه‌گذاری کرده بودند، دسترسی پیدا کند.

سلسیوس

تبلیغات جام جهانی قطر

در اوایل این ماه گزارش شد ماشینسکی که در اواخر سپتامبر (اوایل مهر) از سمت مدیرعاملی شرکت کنار رفته است، هفته‌ها قبل از اینکه این کسب و کار، حساب‌های مشتریان خود را در 12 ژوئن (22 خرداد) مسدود و فعالیت‌های خود را تعطیل کند، 10 میلیون دلار از حساب این شرکت ورشکسته وام‌دهنده رمزارزی برداشت کرده است. یک ماه بعد، شبکه سلسیوس درخواست ورشکستگی تحت فصل 11 را مطرح کرد و 1.2 میلیارد دلار بدهی برجا گذاشت.

وکلای این شرکت از دادگاه خواسته‌اند که در انتشار اطلاعات شخصی کاربران این شرکت بازنگری کند، اما دادگاه این درخواست را رد کرده است.

سلسیوس

در عین حال آخرین رخداد در این پرونده، باعث بروز یک واکنش عمدتاً منفی در رسانه‌های اجتماعی متمرکز بر رمزارزها در پاسخ به این درز اطلاعات شده است. با این وجود، برخی از ناظران صنعتی رویکرد متفاوتی نسبت به این موضوع داشته‌اند.

یکی از کاربران توییتر به نام کلیف وان بارن در این باره توییت کرد: «مشتریان به سلسیوس وام می‌دادند، نه این که سپرده‌گذاری کنند. بنابراین آنها جز طلبکاران این شرکت هستند و نام آنها باید در این پرونده ثبت شود».

اما کاربر دیگری به نام جام‌ سالاد نظر متفاوتی در این باره دارد. او نوشت: «آنها اصلاً واقعیت را نگفتند. در عوض کاملاً برعکس عمل کردند. آنها در تمام کمپین‌های بازاریابی خود از کلمه سپرده استفاده کردند، آنها هیچ گاه موضوع وام دادن را مطرح نکردند».

سلسیوس

قرار است دارایی‌های این شبکه وام‌دهنده در این ماه به حراج گذاشته شود. آخرین مهلت پیشنهادی برای این اقدام، 17 اکتبر (25 مهر) تعیین شده است، اما دادگاه ورشکستگی ایالات متحده براساس مستندات این پرونده، اعلام کرده که در صورت لزوم این حراجی باید 20 اکتبر (28 مهر) برگزار شود. مهلت اعتراض و فروش نیز تا 25 اکتبر (3 آبان) تعیین شده است.

مترجم: خاطره باقری
منبع: cryptonews

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×