» آرشیو اخبار » مخالفت معتمد ایالات متحده با بازگشایی برداشت‌های سلسیوس
معتمد

مخالفت معتمد ایالات متحده با بازگشایی برداشت‌های سلسیوس

9 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، نماینده وزارت دادگستری و معتمد ایالات متحده در پرونده ورشکستگی سلسیوس (Celsius)، به دنبال جلوگیری از تلاش این شرکت در جهت بازگشایی برداشت‌ها برای گروهی از مشتریان خاص هستند. آنها قصد دارند تصمیم‌گیری درباره این موضوع را به پس از تکمیل تحقیقات مستقل موکول کنند.

معتمد

سلسیوس در ابتدای این ماه، درخواستی را برای بازگرداندن وجوه به برخی از مشتریان از حساب‌های امانی و توقیف شده ارائه کرد. امروز معتمد دارایی‌های ایالات متحده در این پرونده، با این درخواست مخالفت کرد و گفت: «هنوز برای ارائه اینگونه درخواست‌ها زود است و آنها تا زمان ارائه گزارش بازپرس رد خواهند شد.»

تبلیغات جام جهانی قطر

در استدلال معتمد آمده است که: «دلایل و حقایق لازم برای ارزیابی این درخواست‌ها، همان‌ دلایلی هستند که توسط بازپرس به‌ عنوان اطلاعات فاقد شفافیت شناسایی شده‌اند، و او موظف است در گزارش خود آنها را بررسی و تجزیه و تحلیل کند. هر گونه توزیع یا فروش دارایی‌ها در این مقطع زمانی می‌تواند به طور ناخواسته بازگردانی سرمایه‌ سایر طلبکاران را محدود کند یا روی روند توزیع دارایی‌ها تاثیر بگذارد.»

به گفته معتمد ایالات متحده، سلسیوس می‌خواهد «بدون برنامه‌ریزی قبلی» برداشت وجوه را برای گروهی از طلبکاران بازگشایی کند، در حالی که دادگاه هنوز بینش جامعی در مورد دارایی‌های رمزارزی این شرکت، و رابطه بین ترازنامه آنها و ارزهای دیجیتال سپرده شده توسط طلبکاران، به دست نیاورده است.

معتمد

معتمد در اعتراض خود می‌گوید: «طرفین تا زمان مشخص شدن تعداد طلبکاران، مقدار دقیق طلبِ کاربران، نوع دارایی‌های بدهکار و نحوه نگهداری آنها، نمی‌توانند درباره توزیع یا فروش دارایی‌های موجود تصمیم‌گیری کنند.»

قبل از هر گونه توزیعی، معتمد ایالات متحده به اطلاعات بیشتری در مورد ذخیره‌سازی و ترکیب احتمالی حساب‌های مربوط به دارایی‌های رمزارزی سلسیوس، و دلیل ایجاد تغییرات در حساب برخی از مشتریان در آوریل سال جاری (فروردین)، نیاز دارد.

دادگاه منهتن، دیروز در اقدامی کم نظیر در پرونده‌های ورشکستگی، شُبا پیلای (Shoba Pillay) را به عنوان بازپرس مستقل این پرونده منصوب کرد. پیلای وظیفه دارد گزارشی مستقل از این پرونده تهیه کند و بینشی از وضعیت مالی سلسیوس در پیش از سقوط آن ارائه دهد، بینشی که به اعتقاد معتمد ایالات متحده و تنظیم‌کنندگان ایالتی، سلسیوس در ارائه آن ناکام بوده است.

جلسه بعدی دادگاه سلسیوس برای پنجشنبه ۶ اکتبر (۱۴ مهر) تنظیم شده است.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: theblock

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×