» آرشیو اخبار » خرید وویجر، بایننس را با نگرانی‌های امنیتی مواجه کرد
بایننس

خرید وویجر، بایننس را با نگرانی‌های امنیتی مواجه کرد

10 دی 1401 8

رگولاتورهای ایالات متحده می‌گویند که خرید شرکت وویجر (Voyager) توسط بایننس به بررسی‌های بیشتر از سوی کمیته سرمایه‌گذاری خارجی ایالات متحده (CFIUS) احتیاج دارد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، رگولاتورهای ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای جدید ادعا کرده‌اند که خرید شرکت وویجر (Voyager) توسط بایننس ممکن است به بررسی‌های بیشتر از سوی کمیته سرمایه گذاری خارجی ایالات متحده (CFIUS) احتیاج داشته باشد. اگر CFIUS تشخیص دهد که یک یا چند مورد از این معاملات در قلمرو اختیارات آن قرار داشته و خطر امنیت ملی را به همراه دارد، این حق را خواهد داشت که ریسک‌های مرتبط با تراکنش مذکور را تجزیه و تحلیل کند.

بایننس و وویجر

هنگامی که یک سرمایه‌گذار خارجی طرح خرید یا ادغامی را پیشنهاد می‌کند که کنترل یک شرکت مستقر در ایالات متحده را شامل می‌شود، این طرح نخست باید توسط کمیته سرمایه‌گذاری خارجی ایالات متحده (CFIUS) مورد بررسی قرار بگیرد، تا این نهاد اطمینان حاصل کند که هیچ‌گونه نگرانی در خصوص امنیت ملی ایالات متحده متوجه آن نباشد. این فرآیند داوطلبانه بوده و بسته به معامله مورد نظر، می‌تواند از 30 روز تا بیش از یک سال به طول انجامد.

تبلیغات جام جهانی قطر

به‌علاوه، این کمیته این اختیار را دارد که در صورت شکست مذاکرات، هرگونه معامله‌ای که از نظر آن منافع ایالات متحده را به مخاطره می‌اندازد، مسدود کند.

گفتنی است که کمیته سرمایه‌گذاری خارجی ایالات متحده (CFIUS) نقش مهمی در حفاظت از فناوری، مالکیت معنوی و زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده در برابر استثمار توسط کسانی (اعم از خارجی یا داخلی) ایفا می‌کند که اقداماتی علیه منافع ایالات متحده انجام می‌دهند.

بایننس آمریکا (Binance.US)، زیرمجموعه آمریکایی صرافی بزرگ بایننس، طی اقدامی که گمان می‌رود به راهی برای دسترسی به سرمایه را برای مشتریان وویجر فراهم می‌کند، روز 19 دسامبر (28 آذر) اعلام کرد که دارایی‌های وویجر دیجیتال (Voyager Digital) را به مبلغ 1.022 میلیارد دلار خریداری کرده است.

بایننس این معامله را با واریز 10 میلیون دلار آغاز کرد. مبلغ کلی پرداخت معادل 20 میلیون دلار است که بخش زیادی از آن به بدهی شرکت در مقابل مشتریان آن اختصاص می‌یابد. پرونده ورشکستگی وویجر در ماه جولای (تیر) و به دنبال قراردادی با اف تی ایکس (FTX) تشکیل شد، اما اف تی ایکس بعد از ورشکستگی به کار خود پایان داد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×