» آرشیو اخبار » والدین بنکمن و آخرین مهره از دومینوی سقوط FTX

والدین بنکمن و آخرین مهره از دومینوی سقوط FTX

20 آذر 1401 5

بدنامی سم بنکمن در فاجعه اخیر، سرانجام زندگی حرفه‌ای والدینش یعنی جوزف بنکمن و باربارا فرید از اساتید حقوق دانشگاه استنفورد را هدف قرار داد و این دومینو کامل شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، آخرین مهره از دومینوی عظیمی که اقدامات اخیر سم بنکمن – فرید، مدیر عامل اسبق صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) به راه انداخت، زندگی خانوادگی او را تحت تاثیر قرار داد. بدنامی او در این فاجعه سرانجام زندگی حرفه‌ای والدینش یعنی جوزف بنکمن و باربارا فرید (Joseph Bankman and Barbara Fried)، از اساتید حقوق دانشگاه استنفورد را هدف قرار داد و این دومینو کامل شد.

به گزارش استنفورد دیلی، بعد از اینکه خانواده بنکمن به خاطر خرید یک ملک تفرجگاهی 16.4 میلیون دلاری متعلق به اف‌تی‌ایکس (FTX) قبل از فروپاشی این صرافی ارزهای دیجیتال در مظن اتهام قرار گرفتند، پدر اس‌بی‌اف (SBF)، مجبور شده است ترم زمستانی خود در مورد سیاست مالیاتی را لغو کند.

این دانشگاه با انتظار بیانیه زیر خبر لغو این کلاس را تایید کرد:

تبلیغات جام جهانی قطر
بیانیه دانشگاه برای حذف بنکمن
دوره سیاست مالیاتی جوزف بنکمن، استاد حقوق دانشگاه استنفورد لغو شد. منبع: explorecourses.stanford.edu

از سوی دیگر، نام مادر اس‌بی‌اف (SBF)، باربارا فرید، به‌طور باور نکردنی حتی به‌عنوان مدرس در هیچ یک از دوره‌ها برده نشد. در حالی که این اتفاقات درست همزمان با پیامدهای سقوط اف‌تی‌ایکس (FTX) رخ می‌دهد و باربارا فرید به دلیل روابط سیاسی خود به کانون بحث و گمانه‌زنی دیگران تبدیل شده است، او از جریان تحقیقات در حال انجام، فاصله گرفته و گفته است که این تصمیم “از مدت ها قبل برای بازنشستگی گرفته شده بود. فرید در مصاحبه خود با روزنامه دیلی گفت امیدوار است در آینده در مقام معلم به این حرفه بازگردد.

اگر کارما واقعی بود می‌توانستیم بگوییم نقشه‌های سم بنکمن برای فریب سرمایه‌گذاران صرافی، دوباره به اعضای خانواده او بازگشته است. با این حال، وی همچنان به تلاش برای بی‌ثبات کردن بازار ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهد. اخیراً، اس‌بی‌اف (SBF)، انگشت اتهام خود را به سمت چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل صرافی بزرگ بایننس چرخانده و ادعا کرده است که ژائو در آخرین لحظه او را تهدید به رفتن کرده است.”

همانطور که قبلاً گفتیم، سم بنکمن روز نهم دسامبر (18 آذر) برای شهادت در جلسه استماع مجلس نمایندگان ایالات متحده درباره سقوط صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) اعلام آمادگی کرد.

«من هنوز به بسیاری از داده‌های حرفه‌ای یا شخصی خود دسترسی ندارم. بنابراین آنچه می‌توانم بگویم محدود خواهد بود و مطمئن نیستم آنطور که باید بتوانم مفید باشم. اما چون کمیته خدمات مالی مجلس فکر می‌کند حضور من می‌تواند مفید باشد، من حاضرم روز سیزدهم (22 آذر) در دادگاه شهادت بدهم.»

این درحالی است که متهم فراری اوایل دسامبر به طور بحث برانگیزی، ضرب الاجل پاسخ به درخواست کمیته بانکداری سنا برای حضور و شهادت در جلسه استماع این نهاد با محوریت ورشکستگی اف‌تی‌ایکس (FTX) را از دست داد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×