» آرشیو اخبار » FTX بازپرداخت حقوق کارمندان خود را از سر می‌گیرد
FTX

FTX بازپرداخت حقوق کارمندان خود را از سر می‌گیرد

8 آذر 1401 4

مدیر عامل جدید صرافی ورشکسته FTX روز 28 نوامبر اعلام کرده است که پرداخت وجوه نقدی، حقوق و مزایای کارمندان باقی مانده خود در سراسر جهان را به زودی از سر می گیرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، جان ری (John Ray III) ، مدیر عامل جدید صرافی ورشکسته اِف‌تی‌ایکس (FTX) روز 28 نوامبر (7 آذر) اعلام کرده است که پرداخت وجوه نقدی، حقوق و مزایای کارمندان باقی مانده خود در سراسر جهان را به زودی از سر می گیرد. این متخصص ورشکستگی قصد دارد تا حد امکان به اِف‌تی‌ایکس (FTX) و حدود 101 شرکت وابسته به آن (بدهکاران) در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در دلاور کمک کند.

“پس از تایید درخواست تخصیص اعتبار توسط دادگاه و کارهایی که روی مبحث مدیریت جهانی پول انجام شده است، با خوشحالی اعلام می‌کنم که گروه اِف‌تی‌ایکس (FTX) پرداخت‌های معمولی حقوق و مزایای کارمندان باقیمانده خود در سراسر جهان را از سر خواهد گرفت.”

وی افزود: «اف‌تی‌ایکس در صورت لزوم برای حفظ تداوم روند فعالیت‌های تجاری خود، با رعایت محدودیت‌های مصوب دادگاه ورشکستگی، به فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات غیرآمریکایی منتخب نیز پرداخت‌های نقدی خواهد داشت».

تبلیغات جام جهانی قطر

FTX

این اعلامیه حدود 10 روز پس از آن منتشر شد که بدهکاران اِف‌تی‌ایکس (FTX) روز 19 نوامبر (28 آبان) برای پرداخت غرامت و مزایای پیش‌پرداخت به کارکنان و پیمانکاران، دادخواستی را تسلیم دادگاه ورشکستگی دلاور کردند. در این درخواست، مدیر عامل و بنیانگذار سابق اِف‌تی‌ایکس (FTX)، سم بنکمن-فرید، همراه با گری وانگ، نیشاد سینگ و کارولین الیسون از لیست پرداخت خارج شده‌اند.

ذینفعان طرح بازپرداخت FTX

بر اساس آخرین اعلامیه منتشر شده، کارمندان و پیمانکاران اِف‌تی‌ایکس (FTX)، تقریباً سه هفته حقوق معوقه خود را دریافت خواهند کرد، که پس از اعلام ورشکستگی شرکت در روز 11 نوامبر (20 آبان) متوقف شده بود. هرچند، از سرگیری پرداخت ها همه شرکت‌های تابعه اِف‌تی‌ایکس و شرکت‌های مرتبط با آن را شامل نمی‌شود.

پرداخت نقدی مطالبات کارمندان اِف‌تی‌ایکس تریدینگ (FTX Trading) و 101 شرکت دیگر وابسته، از زمان تشکیل پرونده ورشکستگی در تاریخ 11 نوامبر، به‌علاوه فروشندگان و ارائه دهندگان خدماتی که هنوز مبالغی را از اِف‌تی‌ایکس طلب دارند، از جمله صورتحساب‌هایی هستند که بر اساس این ابلاغیه تسویه خواهند شد.

ری ضمن پذیرش مشکلات مالی تحمیل شده بر کارکنان و پیمانکاران خارجی به دلیل تاخیر پرداخت مطالبات، از حمایت آنها تشکر و قدردانی نمود:

«ما سختی متحمل شده به دلیل وقفه موقت در پرداخت‌ها را درک کرده و از همه کارمندان و شرکای ارزشمند خود برای حمایت بی‌درغشان سپاسگزاریم.»

گفتنی است که در محل استقرار دفتر مرکزی اِف‌تی‌ایکس یعنی باهاما، فقط کارمندان و پیمانکاران اِف‌تی‌ایکس حقوق خود را دریافت خواهند کرد و کسانی که برای بازارهای دیجیتال اِف‌تی‌ایکس کار می‌کردند، در این لیست جایی ندارند. این افراد مشمول یک روند انحلال جداگانه در باهاما هستند.

به علاوه، این پرداخت‌ها برای کارمندان و پیمانکاران مستقر در استرالیا و شرکت تابعه آن یعنی اِف‌تی‌ایکس اکسپرس (FTX Express)، که در استرالیا مشمول رسیدگی هستند، اعمال نخواهد شد.

روز 22 نوامبر (1 آذر)، اِف‌تی‌ایکس تریدینگ (FTX Trading) اعلام کرد که تاییدیه‌های موقت و نهایی را برای تمام پیشنهادات دریافت تخصیص اعتبار جهت حل‌وفصل موضوعات مربوط به تشکیل پرونده ورشکستگی دریافت کرده است.

در آن زمان، ری گفته بود که انتظار دارد این طرح‌ها تلاش‌های ما برای پرداخت دیون طلبکاران و سایر ذینفعان متاثر از فروپاشی این پلتفرم معاملاتی، ازجمله کاربران و طلبکاران اِف‌تی‌ایکس را تسریع ببخشند.

با این حال، برخی از وکلای متخصص ورشکستگی هشدار می‌دهند که با توجه به پیچیدگی و دامنه سقوط این صرافی، این فرآیند ممکن است سال‌ها یا حتی دهه‌ها طول بکشد! استفان اِرل (Stephen Earel)، شریک شرکت کوردیس در استرالیا اخیراً به کوین تلگراف گفته است که دادگاه ها معمولاً پیش از ارائه طرحی برای توزیع مجدد وجوه، به چندین سال و حتی ده‌ها سال زمان جهت تعیین مالک اصلی دارایی‌های دیجیتال نیاز دارند.

بر اساس سندی که در بخشی از پرونده ورشکستگی فصل 11 این صرافی ارائه شده است، اِف‌تی‌ایکس تریدینگ (FTX Trading) به تنهایی به 50 طلبکار اول خود 3.1 میلیارد دلار بدهکار است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

×