» آرشیو اخبار » سلسیوس 23 میلیون ذخیره استیبل کوین خود را می‌فروشد
سلسیوس

سلسیوس 23 میلیون ذخیره استیبل کوین خود را می‌فروشد

27 شهریور 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، آخرین فصل از بحران نقدینگی جاری شبکه سلسیوس، زمانی علنی شد که این شبکه وام دهنده برای اولین بار در ماه ژوئن (خرداد) برداشت مشتریانش را به حالت تعلیق درآورد؛ به همین دلیل این شبکه ورشکسته رمزارز که در ناحیه جنوبی نیویورک در ایالات متحده مشغول فعالیت است، برای فروش ذخایر استیبل کوین خود از دادگاه درخواست مجوز کرده است.

پرونده های دادگاه که از دیروز منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند که سلسیوس فروش ذخایر استیبل کوین خود را به منظور پرداخت هزینه‌های عملیاتی‌اش از دادگاه درخواست کرده است. گزارش نقدینگی این شرکت که در روز چهارشنبه منتشر شده نشان می‌دهد که حجم بدهی‌های این شرکت در زمینه رمزارزها به بیش از 2 میلیارد دلار می‌رسد؛ ذخایر استیبل کوین این شرکت تقریباً 23 میلیارد دلار ارزش دارند که در 11 استیبل کوین مختلف نگهداری می‌شوند.

اگر این پیشنهاد توسط مارتین گلن (Martin Glenn) قاضی ارشد ورشکستگی ایالات متحده تائید شود، نقدینگی فعالیت‌های روزانه سلسیوس «بدون نظارت دادگاه یا طلبکاران» تامین خواهد شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

سلسیوس

بازپرداخت بدهی‌های طلبکاران (یا به عبارتی مشتریان) این شرکت در قالب یک روال قانونی جداگانه در حال انجام است، اما پرونده های حقوقی سلسیوس نشان می دهند که این کار به سود همه ذینفعان است، زیرا اگر به سلسیوس اجازه داده شود از ذخایر استیبل کوین خود به منظور ادامه عملیات های مالی استفاده کند، علاوه بر اینکه دیگر نیازی به تامین مالی اضافی در این بخش ندارد، می‌تواند درآمد نیز کسب کند.

استیبل کوین برخلاف بیت کوین و اتریوم، ارزش ثابت دارد. چون خودش در زمینه ثبات ارز نقش دارد و بنابراین در زمینه رمزارز منبع قابل اطمینانی برای تبدیل شدن به ارز است.

بحران نقدینگی سلسیوس

روند ورشکستگی فصل 11 سلسیوس جزء اتفاقات بسیار مهم در زمینه رمزارزها است، به گونه‌ایی که مفسران برای تفسیر آن از واژه «زمستان رمزارز» یا «بحران نقدینگی» استفاده کرده‌اند.

از زمان فروپاشی اکوسیستم Terra در ماه می (اردیبهشت) که همزمان با قطع رابطه استیبل کوین UST وابسته به دلار Terra رخ داد، چندین شرکت برجسته فعال در زمینه رمزارزها اعلام ورشکستگی کرده اند. سلسیوس به عنوان اولین شرکت در ماه ژوئن اعلام ورشکستگی کرد، سپس در ماه جولای (تیر) شرکت های Voyager و Three Arrows Capital نیز به این خیل پیوستند.

سلسیوس

سلسیوس در اول سپتامبر (شهریور) در یک پرونده قضایی اعلام کرد که به دنبال بازپرداخت برخی از وجوه مشتریان خود است. این شرکت پیشنهاد کرده که نزدیک به 50 میلیون دلار رمزارز متعلق به مشتریانش را که در قالب برنامه «سپرده گذاری» نزد این شرکت توقیف شده بودند، آزاد کند؛ این حساب ها تنها در زمینه ذخیره رمزارز فعال بوده‌اند و بازدهی درآمدی نداشته‌اند.

در صورت تائید پیشنهاد سلسیوس، این وجوه برگشتی تنها بخشی از تعهدات این وام دهنده را پوشش می دهند؛ براساس مدارک مندرج در پرونده این شرکت، ارزش این حساب‌های سپرده‌ای بالغ بر 210.2 میلیون دلار رمزارز است. اما در مورد مشتریانی که رمزارزهای خود را در برنامه محبوب کسب درآمد سلسیوس سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ارزش دارایی‌های آنها 4.3 میلیارد دلار است، هیچ سخنی به میان نیامده است و معلوم نیست چه زمانی بدهی‌های آنها استرداد خواهد شد.

سلسیوس

اما دادگاه ورشکستگی ایالات متحده دقیقاً یک هفته بعد فاش کرد که مقامات ایالتی ورمونت برای بررسی پرونده سلسیوس تقاضای اختیارات گسترده کرده‌اند، زیرا براساس ادعاهای آنها، این شرکت ورشکسته به طور ساختگی قیمت توکن CEL خود را با هزینه سرمایه‌گذاران خرد این شرکت، طی سه سال گذشته افزایش داده است.

اتان مک لافلین (Ethan McLaughlin)، دستیار مشاور عمومی ورمونت گفت: «سلسیوس با افزایش صدها میلیون دلاری پوزیشن خالص خود در CEL، توانسته ارزش بازاری CEL را به طور ساختگی افزایش داده و آن را تقویت کند، در نتیجه ارزش ذخایر CEL در ترازنامه‌ها و صورت‌های مالی این شرکت افزایش یافته است».

قاضی مارتین گلن روز چهارشنبه یک بازرس مستقل را برای نظارت بر پرونده ورشکستگی سلسیوس منصوب کرد. او مامور است ذخایر رمزارز سلسیوس، تعهدات این شرکت در زمینه استخراج رمزارز، تغییرات اخیر در حساب‌های ارائه شده این شرکت و مطابقت آنها با رویه‌های مالیاتی و ورشکستگی این شرکت را مورد بررسی قرار دهد.

مترجم: خاطره باقری
منبع: decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×