» آرشیو اخبار » مخالفت تنظیم‌کننده‌ها با طرح فروش استیبل کوین سلسیوس
تنظیم‌کننده

مخالفت تنظیم‌کننده‌ها با طرح فروش استیبل کوین سلسیوس

8 مهر 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تنظیم‌کننده‌های اوراق بهادار دولتی در تگزاس و وِرمونت با طرح وام‌دهنده ارزهای دیجیتال سلسیوس (Celsius) برای فروش دارایی‌های استیبل کوین خود مخالف هستند.

تنظیم‌کننده‌

هیئت اوراق بهادار ایالت تگزاس، وزارت بانکداری تگزاس و وزارت مقررات مالی ورمونت اعتراض خود را درباره این موضوع، امروز اعلام کردند. سلسیوس تصمیم دارد که استیبل کوین‌های خود را برای تقویت منابع مالی‌ این شرکت، در روند در حال انجام ورشکستگی بفروشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

تنظیم‌کننده‌

وکلای وِرمونت گفتند که این امکان وجود دارد که سلسیوس بتواند از درآمدهای حاصله، برای از سرگیری فعالیت‌های غیرقانونی احتمالی خود استفاده کند. مخالفت آنها به این دلیل است که درخواست سلسیوس جزئیات واضحی را بیان نمی‌کند. آنها نمی‌دانند که این شرکت چگونه از وجوه استفاده خواهد کرد، بنابراین «این خطر وجود دارد که سلسیوس برخلاف قوانین ایالتی، فعالیت خود را از سر بگیرد.» این پرونده شامل تحقیقات مشترک بین ۴۰ تنظیم‌کننده ایالتی در مورد فعالیت‌های احتمالی و ثبت نشده، تقلب و دستکاری بازار سلسیوس است.

تنظیم‌کننده‌

آژانس‌های نظارتی تگزاس به‌طور مشترک با استدلال‌های مشابه، درخواست سلسیوس برای فروش استیبل کوین‌های خود را «به طرز نگران‌کننده‌ای پردامنه» خواندند. بر اساس اسناد آژانس‌های تگزاس، سلسیوس نتوانسته جزئیات کافی را در درخواست برای فروش استیبل کوین‌های خود، ارائه دهد.

عدم شفافیت

در اسناد تنظیم‌کننده‌های تگزاس آمده است که: «بدهکاران به طور شفاف نگفته‌اند که چه مقدار استیبل‌ کوین فروخته می‌شود، و چگونه درآمدزایی از استیبل‌ کوین‌ها در نهایت به نفع این شرکتِ ورشکسته و بسیاری از طلبکاران آن خواهد بود».

سلسیوس پس از افشای درآمد حدوداً ۲۳ میلیون دلاری، در اواسط ماه جاری از دادگاه درخواست مجوز برای فروش استیبل کوین‌های خود کرد. در آن زمان، این شرکت اعلام کرده بود که یازده نوع استیبل کوین‌ مختلف دارد، اما نامی از توکن‌ها نبرده بود. جلسه استماع این موضوع برای ۶ اکتبر (۱۴ مهر) برنامه‌ریزی شده است.

اعتراضات پیوسته

اعتراضات تنظیم‌کننده‌ها به سلسیوس در پرونده فصل ۱۱ ورشکستگی که از ماه جولای سال جاری (تیر) آغاز شد، به یک امر رایج تبدیل شده است. در طول این فرآیند، احزاب مختلف از جمله تنظیم‌کننده‌های اوراق بهادار دولتی و سرپرست دارایی‌های ایالات متحده به طور مداوم به عدم شفافیت این شرکت ورشکسته اشاره کرده‌اند.

دادگاه این پرونده روز پنجشنبه یک بازرس خارجی را برای ارائه گزارش شخص ثالث درباره وضعیت مالی سلسیوس منصوب کرد.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: theblock

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×