» آرشیو اخبار » دارایی‌های شبکه سلسیوس توسط یک بازرس مستقل بررسی خواهد شد
سلسیوس

دارایی‌های شبکه سلسیوس توسط یک بازرس مستقل بررسی خواهد شد

25 شهریور 1401 8

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در حکمی گفت که یک بازرس مستقل جنبه‌های مختلف دارایی‌های دیجیتال شبکه سلسیوس (Celsius) را بررسی خواهد کرد. این حکم نشان می‌دهد که این پلتفرم وام‌دهی رمزارزی ورشکسته با بررسی دقیق‌تری درباره عملیات‌های مالی خود مواجه خواهد شد.

به گزارش رسانه‌ها، مارتین گلن (Martin Glenn)، قاضی ورشکستگی ایالات متحده، روز چهارشنبه ثبت درخواستی را در این زمینه تایید کرد اما هنوز بازرسی برای آن انتخاب نشده است.

سلسیوس

تبلیغات جام جهانی قطر

بررسی توسط بازرس مستقل

حکم دادگاه برای تعیین بازرس مستقل در پی درخواست‌های مکرر وزارت دادگستری در جهت شفافیت بیشتر در طول جلسات ورشکستگی صادر شد.

در این پرونده، بازرس انتخابی چگونگی ذخیره دارایی‌های رمزارزی سلسیوس را بررسی خواهد کرد و در گزارشی به دادگاه اطلاع می‌دهد که آیا حساب‌های مختلف این شرکت در بخشی از کار با هم ترکیب می‌شدند یا خیر.

کمیته‌ای از طلبکاران فاقد وثیقه، به نمایندگی از شرکت حقوقی وایت اند کِیس (White & Case)، در حال انجام تحقیقات گسترده‌ای درباره این شرکت و کارمندان آن، از جمله مدیرعامل، الکس ماشینسکی ( Alex Mashinsky) است. در حال حاضر این کمیته اطلاعاتی را در مورد برداشت‌های مدیرعامل از سلسیوس دریافت می‌کند و این اطلاعات را به گِرِگ پِسِس (Greg Pesce) از شرکت وایت اند کِیس ارائه می‌دهد.

پِسِس می‌گوید با توجه به این تحقیقات، نقش بازرس مستقل برای جلوگیری از تکراری شدن صحبت‌ها بین معتمد ایالات متحده در این پرونده و وکلای طلبکاران کاهش خواهد یافت.

سلسیوس

سلسیوس ممکن است از سال ۲۰۱۹ ورشکسته شده باشد

اخیراً، رگولاتورهای وِرمونت دریافتند که سلسیوس از سال ۲۰۱۹ ورشکسته بوده و خواستار بررسی دقیق سوء رفتار مالی احتمالی توسط تیم رهبری آن شدند. اسناد ارائه شده نشان می‌دهند که این شرکت از قوانین مربوط به تنظیم اوراق بهادار پیروی نکرده و سرمایه‌گذاران را در مورد ایمنی وجوه با تعهد‌ات بی پایه و اساس گمراه کرده است.

رگولاتورهای وِرمونت گفته‌اند که کریس فرارو (Chris Ferraro)، مدیر مالی سلسیوس در دادگاه اعتراف کرده که مشکلات مالی سلسیوس با ضررهای متحمل شده در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ آغاز شده است.

درخواست برداشت ۵۰ میلیون دلاری

در اوایل این ماه، شبکه سلسیوس درخواستی را در دادگاه ورشکستگی ارائه کرد و به دنبال مجوز برداشت برای گروه کوچکی از مشتریان بود تا دارایی‌های خود را از برنامه سرپرسستی و حساب‌های توقیف شده به دو نوع کیف پول متفاوت انتقال دهند. سلسیوس از ۲۲۵ میلیون دلاری که در این نوع حساب‌ها نگهداری می‌شد، خواهان آزادسازی ۵۰ میلیون دلار بود.

در ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد)، سلسیوس هرگونه برداشت، مبادله و نقل و انتقالی بین حساب‌ها را به دلیل شرایط بازار متوقف کرد. دو روز بعد، این شرکت وکلای تجدید ساختار را برای کمک به غلبه بر چالش‌های مالی ایجاد شده استخدام کرد.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×