» آرشیو اخبار » پشتیبانی متامسک سوآپ از شبکه‌های لایه 2 آربیتروم و آپتیمیزم
متامسک

پشتیبانی متامسک سوآپ از شبکه‌های لایه 2 آربیتروم و آپتیمیزم

1 دی 1401 6

متامسک (MetaMask) اعلام کرده است که در ویژگی سوآپ ارزهای دیجیتال خود، از شبکه‌های لایه دوم مانند آربیتروم (Arbitrum) و آپتیمیزم (Optimism) پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، متامسک (MetaMask)، کیف پول محبوب ارزهای دیجیتال، به تازگی اعلام کرده است که در ویژگی سوآپ ارزهای دیجیتال خود، از شبکه‌های لایه دوم مانند آربیتروم (Arbitrum) و آپتیمیزم (Optimism) پشتیبانی خواهد کرد. پیش از این، سوآپ متامسک فقط برای شبکه‌های اتریوم، بایننس اسمارت چین (BSC)، پالیگان و آوالانچ در دسترس قرار داشت.

کاربران با استفاده از خدمات سوآپ متامسک، می توانند توکن‌های خود را به طور مستقیم از کیف پول دسکتاپ یا موبایلی خود تعویض کرده و در عین حال، داده‌ها را در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) و بازارسازها جمع‌آوری کنند و بهترین قیمت را با کمترین کارمزد بازار دریافت نمایند.

سوآپ‌ در متامسک، تعویض توکن‌ها با نیاز به تاییدیه‌های کمتر و محافظت در برابر اسلیپیج (Slippage) یا لغزش قیمت، زمان کمتر و مقرون به صرفه را امکان‌پذیر می‌کند. یکی دیگر از مزایای اصلی این پلتفرم این است که راحتی بیشتری را برای کاربران به همراه داشته و به آنها اجازه می‌دهد بدون خارج شدن از کیف پول دسکتاپ یا نسخه موبایلی آن، دارایی‌های خود را به راحتی مدیریت کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

بزرگترین مزیت متامسک (MetaMask) این است که کاربران کنترل مطلق توکن‌های خود را در اختیار دارند. از آنجایی که سوآپ‌ها (Swaps) داده‌های تجمیع کنندگان صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) و بازارسازان را جمع‌آوری می‌کنند، کاربران می‌توانند توکن‌ها و ارزهای دیجیتال خود را بدون نیاز به ثبت نام در یک صرافی متمرکز مبادله کنند. متامسک به عنوان یک کیف پول با قابلیت حضانت شخصی، مالکیت کامل کلیدهای خصوصی و در نهایت دارایی‌های افراد را به آنها اعطا می‌کند.

از آنجایی که سوآپ در متامسک داده‌ها را از یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) جمع‌آوری می‌کند، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشند که به نوبه خود انعطاف‌پذیری و انتخاب بیشتری برای سرمایه‌گذاری‌ها را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

جالب اینجاست که سوآپ‌های متامسک در حال حاضر در پورتفولیوی برنامه غیر‌ متمرکز (DApp) نیز موجود است، که در واقع یک فروشگاه تک مرحله‌ای برای تجمیع دارایی‌ها از حساب‌ها، NFTها، موجودی توکن‌های مالتی‌چین و غیره می‌باشد.

گفتنی است که هفته گذشته متامسک اعلام کرد که کاربران آن اکنون می‌توانند از طریق کیف پول خود و با استفاده از خدمات پرداخت پی‌پال (PayPal)، ارزهای دیجیتال را خریداری کنند.

خوش‌بینی درباره فعالیت‌های درون زنجیره‌ای متامسک

متامسک پشتیبانی از بلاکچین لایه دوم آپتیمیزم (Layer 2 Optimism) را درست زمانی آغاز کرده است که فعالیت درون زنجیره‌ای آن افزایش یافت. در همین حال، کل ارزش قفل شده (TVL) در بلاکچین آپتیمیزم در حال افزایش بوده است. طبق اطلاعات پلتفرم تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای سنتیمنت (Santiment)، اخیراً آپتیمیزم شاهد حجم معاملات بسیار بالایی از استیبل کوین‌ها بوده است. این پلتفرم در ادامه خاطرنشان می‌کند:

«میانگین حجم معاملات دو استیبل کوین یواس‌دی‌تی (USDT) و یواس‌دی‌سی (USDC) در آپتیمیزم کمتر از 10 میلیون دلار است. یک ناهنجاری هر دو را به بالای 1 میلیارد دلار افزایش داده است.»

نمودار استیبل کوین در متامسک

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.
مترجم: مرضیه مظاهری
ویراستار: تارا هدایتی
منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×