» آرشیو اخبار » متامسک از دَپ مدیریت دارایی‌ها رو نمایی می‌کند
مدیریت سرمایه با دَپ جدید متامسک

متامسک از دَپ مدیریت دارایی‌ها رو نمایی می‌کند

11 مهر 1401 5

به کمک این برنامه، می‌توانید حساب‌ها و دارایی‌هایتان در زنجیره‌های مختلف را بصورت یکجا و در یک محیط کاربری مطلوب کنترل کنید.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کیف پول دیجیتال متامسک یکی از محبوب ترین برنامه‌های نگهداری و ذخیره رمزارزها است که در سرتاسر دنیا طرفداران و کاربران بسیاری دارد.

این برنامه به تازگی از یک دَپ (dApp) یا برنامه غیرمتمرکز برای مدیریت و بررسی لحظه‌ای دارایی‌های دیجیتال رونمایی کرده است. به کمک این برنامه، کاربران می‌توانند دید کامل‌تر و جامع‌تری نسبت به تمام دارایی‌های خود در حساب‌ها و شبکه‌های مختلف داشته باشند.

متامسک در اطلاعیه خود خطاب به کاربران گفته است:

تبلیغات جام جهانی قطر

شما خواسته بودید که امکان مشاهده تمام دارایی‌ها و پورتفولیوی خود را بصورت یکجا داشته باشید؛ اما ما برای شما یک برنامه غیرمتمرکز کامل ساخته‌ایم. مشتاقانه اعلام می‌کنیم که بالاخره نسخه بتای برنامه مدیریت پورتفولیو را برای داشتن یک تجربه بهتر در کار با متامسک، در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ما از مشکلات مربوط به اتصال به چندین برنامه و پلتفرم مختلف و حتی گاهی استفاده از ابزارهایی مانند ماشین حساب برای دیدن و محاسبه مجموع دارایی‌ها، NFTها و به طور کلی وضعیت عملکردتان در بازار رمزارزها، مطلع هستیم. اما دیگر نیازی به این کار‌ها نیست. برای دیدن دارایی کیف پول‌های خود دیگر نیازی به بررسی پلتفرم‌ها و برنامه‌های مختلف ندارید. برنامه مدیریت پورتفولیو، تمام دارایی‌های شما را در یک صفحه نمایش خواهد داد.

این برنامه هم برای نسخه‌های تلفن همراه و هم برای افزونه‌های مرورگر‌های اینترنتی ارائه شده است. به کمک این برنامه، می‌توانید حساب‌ها و دارایی‌هایتان در زنجیره‌های مختلف را بصورت یکجا و در یک محیط کاربری مطلوب کنترل کنید. برای این کار کافیست در صفحه اصلی افزونه متامسک، بر روی لینک «پورتفولیو (Portfolio)» کلیک کنید.

گفتنی است سازمان‌ها نیز نسخه‌ای از این برنامه را بر روی نرم افزار سازمانی خود خواهند داشت.

مدیریت چند حساب

ممکن است شما نیز مانند بسیاری دیگر از کاربران، چندین کیف پول یا حساب رمزارز داشته باشید. اما تا به حال با استفاده از متامسک قادر به مشاهده موجودی تمام حساب‌های خود نبودید و برای این منطور باید از نرم‌افزار‌های دیگری استفاده می‌کردید.

اما با استفاده از ویژگی «واچ اِنی وَلت یا مشاهده هر حساب (Watch any Wallet)» در برنامه Portfolio DApp، علاوه بر امکان اتصال حساب‌های مختلف به کیف پول متامسک، می‌توانید حساب‌های فعال بر روی سایر پلتفرم‌ها (مانند کیف پول‌های آفلاین و یا کیف پول‌های سخت‌افزاری) را نیز به این برنامه متصل کنید و آنها را با سلیقه خود نامگذاری کنید. همچنین می‌توانید آدرس‌های عمومی و یا حتی دامنه‌های اتریوم (ENS) دوستانتان را نیز به لیست خود اضافه کنید.

بعنوان مثال میتوانید آدرس «vitalik.eth» را به کیف پول خود متصل کرده و نام آن را «صندوقچه گنج بی‌نهایت بگذارید». افزودن، نامگذاری و یا حذف کیف پول‌ها در این برنامه محدودیتی ندارد.

علاوه بر قابلیت افزودن حساب، می‌توان توکن‌های مختلف را نیز به واچ لیست این برنامه اضافه نموده و در شرایط مختلف وضعیت آنها را رصد کرد.

مدیریت دارایی ها با دَپ جدید متامسک

گرچه اتصال به این برنامه فقط برای کاربران متامسک امکان پذیر است اما کاربرانی که متامسک ندارند نیز می‌توانند از قابلیت «مشاهده هر حساب» استفاده کنند. (دانلود و استفاده از متامسک رایگان بوده و برای عموم قابل استفاده است)

پشتیبانی از چندین شبکه

اگر آینده رمزارز ها چند زنجیره‌ای باشد، برنامه مدیریت پورتفولیوی متامسک با ایجاد قابلیت دسترسی به شبکه‌های زیر، از این چشم انداز پشتیبانی می‌کند:

  1. اتریوم
  2. آپتیمیزِم (Optimism)
  3. بی اِن بی اسمارت چین (BNB Smart Chain)
  4. پالیگان (Polygon)
  5. فانتوم (Fantom)
  6. آربیتروم (Abritrum)
  7. آوالانچ (Avalanche)

بزودی شبکه‌های بیشتری به این لیست افزوده خواهند شد.

به محض اتصال حساب‌های شما به این برنامه، تمام دارایی‌های خود در شبکه‌های مختلف را مشاهده خواهید نمود.

متامسک

تجربه ای دلنشین از کار با NFT ها

لذت بردن از NFT های خریداری شده، مستلزم امکان بررسی و مشاهده آن‌ها است. با رفتن به زبانه NFT در این برنامه، نمایی کامل و جامع از مجموعه هنری دیجیتال و سایر NFTهای کاربردی موجود بر روی شبکه اتریوم و پالیگان خواهید داشت.

طبیعتا ممکن است گاهی با NFT هایی مواجه شوید که خرید یا مالکیت آنها را به خاطر نمی‌آورید که احتمال دارد هرزنامه و یا کلاهبرداری باشند. به راحتی می‌توانید پورتفولیوی خود را خلوت کرده و با فشردن علامت 3 نقطه بالای هر توکن، آن دارایی را از دید خود و یا دیگران مخفی نمایید.

در حال حاضر قیمت و ارزش NFT ها در این برنامه قابل تشخیص نیست اما بزودی به آن اضافه خواهد شد. پس گوش به زنگ باشید.

مدیریت دارایی‌ها در یک برنامه همه کاره

به گفته تیم توسعه متامسک، این برنامه بر اساس خواسته‌های کاربران ساخته شده است. سازندگان این برنامه در این باره گفته‌اند:

برنامه Portfolio dApp براساس خواسته‌ها و پیشنهادات کاربران و اعضای جامعه متامسک طراحی و ساخته شده است و مفتخریم از اینکه بالاخره توانستیم آن را با شما به اشتراک بگذاریم. از اینکه در پیشبرد این حرکت جدید به ما کمک کردید، از شما سپاسگزاریم. پس از این نیز اگر ایده بخصوصی دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

مشاهده پورتفولیو و NFTها آخرین امکانات این برنامه نخواهند بود و ما همواره برای بهبود تجربه کاربری شما تلاش خواهیم نمود.

این برنامه کاملا مناسب کسانی است که می‌خواهند در قالبی کاربر‌پسند به بررسی و مشاهده مجموعه دارایی‌های خود بپردازند. فقط کافیست در صفحه اصلی افزونه متامسک بر روی گزینه پورتفولیو (Portfolio) کلیک کنید تا از امکانات زیر برخوردار شوید:

  1. اتصال چندین حساب: می‌توانید تمام حساب‌های متامسک خود را به این برنامه متصل کنید.
  2. مشاهده دارایی‌ها بصورت یکجا: پس از اتصال حساب‌های مختلف، می‌توانید تمام محتویات پورتفولیو و تعداد توکن‌های خود را مدیریت کنید.
  3. مشاهده NFTها: کلکسیون‌های خود را بر روی شبکه اصلی اتریوم و یا پالیگان مشاهده کنید.
  4. از وضعیت دارایی‌های خود در شبکه‌های مختلف با خبر باشید: به کمک این برنامه غیرمتمرکز، می‌توانید دارایی‌های موجود بر روی 7 شبکه مختلف را مشاهده نمایید.
  5. جستجوی توکن‌های مختلف و دنبال کردن وضعیت آنها: توکن‌های مدنظر خود را انتخاب کرده و به دیده‌بان یا واچ لیست اضافه کنید تا بتوانید وضعیت و تغییرات آن را دنبال کنید.

مترجم: حسن نصیری
منبع: Consensys.net

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×