» آرشیو اخبار » قابلیت استیکینگ در متامسک با اتصال به لایدو و راکت‌پول
متامسک

قابلیت استیکینگ در متامسک با اتصال به لایدو و راکت‌پول

24 دی 1401 7

کاربران متامسک (MetaMask) به زودی به ارائه دهندگان خدمات لیکوئید استیکینگ (Liquid Staking) اتریوم یعنی لایدو و راکت‌‌پول (Rocket Pool) دسترسی پیدا خواهند کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بعد از رونمایی شرکت توسعه نرم‌افزاری کانسنسیس (ConsenSys) از یک ادغام جدید، اعلام شد که کاربران متامسک (MetaMask) به‌زودی از این طریق به ارائه دهندگان خدمات لیکوئید استیکینگ (Liquid Staking) اتریوم یعنی لایدو و راکت‌‌پول (Rocket Pool) دسترسی پیدا خواهند کرد.

استیکینگ متامسک

استیکینگ در متامسک

قابلیت استیکینگ متامسک (MetaMask Staking) امکان استیک کردن رمزارزهای اتر از طریق پروتکل‌های لایدو و راکت‌‎پول را برای کاربران فراهم کرده و سطح امنیت و تمرکززدایی بلاکچین اتریوم را بالا می‌برد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در این بستر، کاربران خواهند توانست نرخ پاداش، کنترل شبکه و محبوبیت ارائه‌دهندگان مختلف لیکوئید استیکینگ را با هم مقایسه کرده و به اطلاعات بیشتری در خصوص انتخاب بهترین راه‌حل استیکینگ دسترسی پیدا کنند. این سرویس کار خود را با یک نسخه عمومی بتا از طریق برنامه غیرمتمرکز متامسک (MetaMask) آغاز می‌کند.

کاربران می‌توانند از طریق دو پلتفرم مذکور نسبت به استیک کردن دارایی اتر خود اقدام کرده و موجودی توکن‌های استیک شده لایدو (stETH) و راکت‌پول (rETH) خود را مشاهده کنند. به علاوه، می‌توان این توکن‌ها را از طریق خدمات سوآپ در متامسک دوباره به اتر (ETH) بازگرداند.

گفتنی است که لیکوئید استیکینگ روشی برای سپرده‌گذاری با استیک کردن دارایی‌ها در بلاکچین اتریوم است و به کاربران اجازه می‌دهد تا با حفظ توانایی انتقال آزادانه و معامله دارایی‌های خود، جوایزی نیز در قبال این کار دریافت کنند. این دارایی‌ها در یک قرارداد هوشمند سپرده می‌شوند و بر اساس کل مبلغی که همه کاربران استیک کرده‌اند، پاداش دریافت می‌کنند.

آباد میان (Abad Mian)، مدیر محصول متامسک، به کوین تلگراف گفته است که پس از انتقال اتریوم به پروتکل اجماع اثبات سهام در سپتامبر 2022 (شهریور)، این سرویس با افزایش تقاضای کاربران برای راه‌حل‌های استیکینگ روبرو بوده است.

«در یک نظرسنجی داخلی، 85 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که تمایل دارند قبل از تصمیم‌گیری در مورد محل سپرده‌گذاری خود، چندین گزینه را به خوبی بررسی کنند. علاوه بر این، بیش از 74 درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که در حال حاضر مقداری اتر استیک کرده یا علاقمند به انجام این کار هستند.»

آباد میان در این مصاحبه تاکید کرده است که پلتفرم متامسک (MetaMask) این پتانسیل را دارد که از سایر ارائه‌دهندگان خدمات لیکوئید استیکینگ نیز پشتیبانی کند. وی تصریح کرد که گرچه متامسک خدمات استیکینگ را به طور مستقیم ارائه نمی‌کند، ولی کاربران را از طریق عملکرد قرارداد هوشمند خود به ارائه‌دهندگان اصلی خدمات لیکوئید استیکینگ اتریوم متصل می‌سازد.

کوین تلگراف نظر میان در مورد امکان ارائه خدمات به نسخه سازمانی متامسک (MetaMask Institutional) که در اصل پلتفرم ارائه دهنده خدمات به مشتریان نهادی است را نیز جویا شد. وی در حالی که از اظهار نظر در این‌باره خودداری می‌کرد، اذعان نمود که متامسک به ارزیابی پیشنهادات خود در طیف وسیعی از خدمات ادامه می‌دهد.

به عقیده وی تأثیر ابزارهای استیکینگ بر تمرکززدایی اتریوم، به محبوبیت، تجربه کاربری و تقاضا برای سرویس‌های استیکینگ بستگی دارد.

«استیکینگ تنها یکی از عواملی است که می‌تواند بر تمرکززدایی در شبکه بلاکچین تاثیر بگذارد.»

براساس تحلیل بلاکچینی که توسط نانسن (Nansen) در ماه دسامبر 2022 (آذر) انجام شد، مشخص شد که تقاضا برای خدمات لیکوئید استیکینگ اتریوم پس از مِرج در حال افزایش است. از تاریخ 13 ژانویه (23 دی)، قرارداد استیکینگ اتریوم بیش از 16 میلیون اتریوم را در خود جا داده است و در این میان، استخر استیکینگ لایدو با بیش از 4.6 میلیون اتریوم موجودی، بزرگترین مشارکت کننده آن محسوب می‌شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×