» آرشیو اخبار » کیف پول بیت‌کیپ (BitKeep)، قربانی جدید حملات سایبری
کیف پول بیت کیپ

کیف پول بیت‌کیپ (BitKeep)، قربانی جدید حملات سایبری

26 مهر 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، صبح امروز، 18 اکتبر 2022 (26 مهر)، یکی دیگر از کیف پول‌ های ارزهای دیجیتال با نام بیت‌‌کیپ (BitKeep)، قربانی یک حمله سایبری شد و بیش از یک میلیون دلار از دست داد. کیف پول بیت‌کیپ (BitKeep)، به سرعت همه کاربران خود را از این رخداد مطلع کرد و افزود تیم توسعه‌دهنده آن برای مهار نفوذ هکر وارد عمل شده است.

هکر کیف پول

بیت‌کیپ (BitKeep) ضمن اشاره به این موضوع که این حمله در بی‌ان‌بی چین (BSC) رخ داده است، قول داد تمام وجوه به کاربران بازگردانده شود. گفتنی است که در حال حاضر، کلیه خدمات این کیف پول تا زمان اطمینان از برقراری کامل امنیت کاربران، به حالت تعلیق درآمده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

تیم توسعه‌دهنده بیت‌کیپ (BitKeep) تصریح کرده است که ارتباط و همکاری کامل خود با سایر آژانس‌های امنیتی را برای ردیابی هکرها ادامه خواهد داد. همانطور که گفته شد، بیت‌کیپ (BitKeep)، تمام مبلغ را به همه کاربران آسیب دیده بازپرداخت خواهد کرد ولی برنامه مشخص بازپرداخت هنوز اعلام نشده است:

«از همه افرادی که می‌توانند در شناسایی هکرها و بازیابی دارایی‌های سرقت شده به ما کمک کنند خواهشمندیم با ما تماس بگیرند و  پاداش دریافت کنند. پیشاپیش از شما متشکریم».

هک کیف پول‌ در فضای دیفا

طی یک سال گذشته، هک کیف پول‌ ها در بخش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) به شدت افزایش یافته است. در اوایل این ماه، یک تجمیع‌کننده صرافی غیرمتمرکز چند زنجیره‌ای با نام ترانزیت سوآپ (TransitSwap) در نتیجه همین اقدامات خرابکارانه و وجود یک نقص داخلی در قرارداد سوآپ، بیش از 21 میلیون دلار از دست داد.

همانطور که قبلاً در خبرها خواندید، تازه‌ترین قربانی این حملات، پروتکل دیفای مبتنی بر سولانا یعنی “مانگو مارکت” بود که در پی اکسپلویت اتصال میان زنجیره‌ای زنجیره بیکن بایننس (BEP20) و بی‌ان‌بی چین (BSC)، بیش از 100 میلیون دلار از دست داد.

با این اوصاف، شمار هک‌ها و حملات سایبری سال 2022، در این حوزه در ماه اکتبر (مهر و آبان) به اوج خود رسیده است. طبق گزارش چین‌آنالیز (Chainalysis):

«امسال ماه اکتبر بیشترین فعالیت‌های هکری را شاهد بوده است. تاکنون در این ماه، ۷۱۸ میلیون دلار طی 11 حمله، از پروتکل‌های مختلف دیفای به سرقت رفته است».

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×