» آرشیو اخبار » تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید
تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید: BTC، ETH، MATIC، FTT، ETC

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید

28 تیر 1401 6

تلاش بیت کوین برای تشکیل یک کف قیمت، معامله گران بازار ارز دیجیتال را به تمرکز روی آلت‌کوین‌های ETH، MATIC، FTT و ETC سوق داده است.

 

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازار بورس امریکا از کف هفته گذشته خود بهبود یافته که نشان می‌دهد تقاضا در سطوح پایین‌تر وجود دارد. به همین شکل، بیت کوین (BTC) نیز از کف 18 هزار و 910 دلاری خود در هفته گذشته به بالا برگشته که نشان می‌دهد معامله گران احتمالاً در حال بازگشت به سمت دارایی‌های پرریسک هستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

با این حال، تحلیلگران همچنان در نظرات خود درباره بازگشت بیت کوین اختلاف نظر دارند. برخی معتقدند که این حرکت صعودی یک تله گاوی است، در حالی که برخی دیگر انتظار دارند که بیت کوین مقاومت حیاتی خود یعنی میانگین متحرک 200 هفته‌ای (22 هزار و 626 دلار) را دوباره آزمایش کند.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید: BTC، ETH، MATIC، FTT، ETC

عملکرد روزانه بازار ارز دیجیتال. منبع: Coin360

 

رکوردزنی شاخص ترس و طمع بازار ارز دیجیتال

همان‌طور که از شاخص ترس و طمع بازار ارز دیجیتال پیداست، فاز خرسی کنونی به احساسات تریدرها و سرمایه‌گذاران لطمه وارد کرده است. گفتنی است، این شاخص از 6 مه تاکنون در حالت «ترس شدید» باقی مانده است. به گفته فیلیپ سوئیفت (Philip Swift)، خالق پلتفرم تحلیل بلاکچین لوک اینتو بیت کوین (LookIntoBitcoin)، زمان صرف شده این شاخص در حالت «ترس شدید» طولانی‌تر از بازار نزولی بیت کوین در سال 2018 است.

 

آیا چرخش مثبت احساسات بازار می‌تواند باعث افزایش قیمت ارزهای دیجیتال شود؟ بیایید نمودار 5 ارز دیجیتال برتر بازار را مطالعه کنیم تا ارزهایی که پتانسیل شکستن مقاومت کلیدی خود دارند را شناسایی کنیم.

 

BTC/USDT

ارز دیجیتال بیت کوین در تاریخ 15 جولای (24 تیر) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (20 هزار  و 894 دلار) خود عبور کرد، اما گاوها (خریداران) نتوانستند این سطح را حفظ کنند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها  (فروشندگان) با قدرت در حال دفاع از مقاومت مثلث متقارن هستند.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید: BTC، ETH، MATIC، FTT، ETC

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

 

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه صاف شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) به محور میانی خود رسیده است که این نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

 

اولین نشانه صعودی شدن بیت کوین، شکسته شدن مقاومت میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA50) (23 هزار و 455 دلار) خواهد بود. این حرکت می‌تواند راه را برای افزایش احتمالی قیمت تا تارگت الگوی مثبت یعنی 28 هزار و 171 دلار هموار کند. چنین حرکتی بیانگر آن خواهد بود که سطح 17 هزار و 622 دلار احتمالاً کف قیمت بیت کوین بوده است.

 

از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، بیت کوین ممکن است مدت زمان اقامت خود در داخل الگوی مثلث را برای چند روز دیگر تمدید کند. حرکت قیمت در داخل مثلث احتمالاً تصادفی و نوسانی است. شکسته شدن کف مثلث و بسته شدن قیمت زیر آن  می‌تواند نشانه برتری پیدا کردن فروشندگان بازار باشد.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید: BTC، ETH، MATIC، FTT، ETC

نمودار چهار ساعته BTC/USDT. منبع: TradingView

 

میانگین‌های  متحرک در نمودار چهار ساعته مدتی است که در حال عبور از یکدیگر هستند که نشان دهنده تشکیل یک دامنه رنج است. خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک بکشند. اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، بیت کوین ممکن تا سطح 20 هزار دلار کاهش پیدا کند. از دست رفتن این سطح می‌تواند راه را برای افت احتمالی قیمت به خط حمایت بعدی باز کند.

 

از سوی دیگر، اگر قیمت از میانگین‌های متحرک به بالا بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها با هر افت قیمتی به دنبال خرید در کف قیمت هستند. این می‌تواند احتمال بریک‌اوت (Breakout) قیمت از الگوی مثلث را افزایش دهد. پس از آن هم بیت کوین می‌تواند به مقاومت بالاسر خود در 23 هزار و 363 دلار صعود کند.

 

ETH/USDT

ارز دیجیتال اتر (ETH) الگوی مثلث صعودی خود  را زمانی که گاوها در تاریخ 16 ژوئیه (25 تیر) قیمت را به بالای یک هزار و 280 دلار رساندند تکمیل کرد. خرس‌ها در حال حاضر در تلاش هستند تا قیمت را مجدداً به زیر این سطح برگردانند و خریداران تهاجمی را به دام بی اندازند.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید: BTC، ETH، MATIC، FTT، ETC

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

 

سطح کلیدی که در اتریوم باید زیر نظر داشته باشیم  1280 دلار است. اگر قیمت از این سطح به بالا بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها قیمت یک هزار و 280 دلار را به حمایت تبدیل کرده‌اند. این می‌تواند احتمال از سرگیری روند صعودی را افزایش دهد. در ادامه هم جفت ارز ETH/USDT می‌تواند تا 1700 دلار صعود کند، سطحی که خرس‌ها ممکن است دوباره با قدرت از آن دفاع کنند.

 

اما برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1206 دلار) برسد، بیانگر آن است که خرس‌ها در سقف‌ها در حال فروش می‌کنند. این می‌تواند قیمت ETH را به خط حمایت مثلث کاهش دهد.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید: BTC، ETH، MATIC، FTT، ETC

نمودار چهار ساعته ETH/USDT. منبع: TradingView

EMA20 در نمودار چهار ساعته در حال صعودی شدن است و RSI به ناحیه اشباع خرید خود نزدیک شده است که نشان می‌دهد گاوها نسبت به خرس‌ها برتری دارند. اگر قیمت بالا رود و به بالای یک هزار و 423 دلار  برسد، شتاب صعودی حرکت بیشتر خواهد شد و ETH می‌تواند تا یک هزار و 550 دلار و پس از آن تا  یک هزار و 700 دلار افزایش یابد.

 

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند، گاوها تلاش خواهند کرد تا از افت آن در سطح EMA20 جلوگیری کنند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن باشید، زیرا شکسته شدن آن و بسته شدن قیمت زیر آن می‌تواند ETH را به SMA50 برساند.

 

MATIC/USDT

ارز دیجیتال پالیگان (MATIC) الگوی مثلث صعودی خود را  زمانی که قیمت در 13 جولای (22 تیر) از مقاومت 0.63 دلار عبور کرد تکمیل کرد. این اولین نشانه از شروع یک روند صعودی جدید بود.

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید: BTC، ETH، MATIC، FTT، ETC

نمودار روزانه MATIC/USDT. منبع: TradingView

 

میانگین‌های متحرک در نمودار روزانه یک تلاقی صعودی را تکمیل کرده‌اند که نشان می‌دهد خریداران دست بالاتر را دارند. با این حال، عملکرد قیمت در چند روز گذشته، RSI را به ناحیه اشباع خرید نزدیک کرده است، که نشان می‌دهد احتمال یک پولبک جزئی یا تثبیت قیمت  وجود دارد.

 

سطح کلیدی که باید زیر نظر داشته باشیم 0.63 دلار است. اگر قیمت از این سطح حمایت به بالا بازگردد، حاکی از آن  خواهد بود که سطوح پایین‌تر خریداران را به خود جذب کرده است. این می‌تواند احتمال از سرگیری روند صعودی را افزایش دهد. در ادامه هم  جفت ارز MATIC/USDT می‌تواند به هدف الگوی خود در 0.95 دلار صعود کند.

 

اما اگر قیمت کاهش یابد و در نمودار روزانه به زیر SMA50 (0.54 دلار) سقوط کند، این سناریوی صعودی در کوتاه مدت اعتبار خود را از دست خواهد داد.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید: BTC، ETH، MATIC، FTT، ETC

نمودار چهار ساعته MATIC/USDT. منبع: TradingView

قیمت MATIC از مقاومت 0.75 دلار عبور کرده، اما RSI را به ناحیه اشباع خرید رسانده است. این بیانگر یک اصلاح یا تثبیت  قیمت جزئی در کوتاه مدت است.

 

خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر 20-EMA برسانند. اگر این اتفاق بیفتد، MATIC ممکن است تا SMA50 خود کاهش یابد.

 

از طرف دیگر، اگر قیمت از 0.75 دلار یا EMA20 به بالا بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها کنترل بازار را به دست دارند. که این احتمال از سرگیری روند صعودی را افزایش می‌دهد.

 

 

FTT/USDT

عملکرد قیمت ارز دیجیتال FTT در چند روز گذشته منجر به تشکیل یک الگوی مثلث متقارن شده است. این الگو معمولاً به عنوان یک الگوی ادامه دهنده عمل می‌کند، اما در برخی موارد، به افت قیمت هم منتهی می‌شود.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید: BTC، ETH، MATIC، FTT، ETC

نمودار روزانه FTT/USDT. منبع: TradingView

میانگین‌های متحرک در نمودار روزانه در آستانه یک تلاقی صعودی قرار دارند و RSI به ناحیه مثبت خود افزایش پیدا کرده است که نشان می‌دهد خریداران اندکی برتری دارند. شکسته شدن مقاومت مثلث نشان می‌دهد که عدم قطعیت به نفع خریداران تمام شده است.

 

این می‌تواند نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید باشد که می‌تواند تا 32 دلار و پس از آن تا هدف الگو یعنی 36.50 دلار امتداد یابد. برخلاف این فرض، اگر قیمت از خط مقاومت پایین بیاید، FTT/USDT ممکن است برای چند روز دیگر در داخل الگوی مثلث نوسان کند.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید: BTC، ETH، MATIC، FTT، ETC

نمودار چهار ساعته FTT/USDT. منبع: TradingView

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که قیمت به خط مقاومت مثلث رسیده است، جایی که انتظار می‌رود خرس‌ها با قدرت از آن دفاع کنند. اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید اما از 20-EMA به بالا بازگردد، نشان می‌دهد که معامله گران در حال خرید کف‌ها هستند. این می‌تواند احتمال شکسته شدن سقف مثلث را افزایش دهد.

 

اما اگر قیمت  به افت خود ادامه دهد و به زیر EMA20 برسد این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت بی اعتبار خواهد شد. این می‌تواند قیمت FTT را تا SMA50 کاهش دهد و قیمت برای چند روز دیگر به نوسان در این دامنه محدود ادامه دهد.

 

ETC/USDT

ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک (ETC) از محدوده 12.50 تا 18 دلاری خود که در چند روز گذشته در آن گیر کرده بود، خارج شد. این نشان از آن است که خریداران در تلاش برای تشکیل یک الگوی کف دوقلو است.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید: BTC، ETH، MATIC، FTT، ETC

نمودار روزانه ETC/USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (15.87 دلار) شروع به افزایش کرده است و RSI به ناحیه اشباع  خرید خود نزدیک شده است که حاکی از برتری خریداران است. سطح کلیدی که باید زیر نظر داشته باشیم ۱۸ دلار است. اگر خریداران قیمت را بالای این سطح حمایت حفظ کنند، اتریوم کلاسیک شانس این را خواهد داشت که تا 23.50 دلار و پس از آن تا 25 دلار صعود کند.

 

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 18 برسد،  ETC می‌تواند تا میانگین متحرک خود سقوط کند. شکسته شدن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه می‌تواند نشان از برتری فروشندگان باشد.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید: BTC، ETH، MATIC، FTT، ETC

نمودار 4 ساعته ETC/USDT. منبع: TradingView

افزایش شدید قیمت  تا 18 دلار، RSI را به ناحیه اشباع خرید رسانده است. این بیانگر یک پولبک یا تثبیت قیمت جزئی در کوتاه مدت است. اکنون فروشندگان سعی می‌کنند قیمت را به زیر 18 دلار برگردانند در حالی که خریداران تلاش می‌کنند از آن دفاع کنند.

 

اگر قیمت از 18 دلار به بالا بازگردد، نشان می‌دهد که خریداران این سطح را به سمت حمایت خود تبدیل کرده‌اند. این می‌تواند احتمال از سرگیری روند صعودی را افزایش دهد. از طرف دیگر، اگر ETH سطح 18 دلار را رو به پایین بشکند، احتمال نزول قیمت تا  16 دلار افزایش خواهد یافت.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×