» آرشیو اخبار » بیت کوین در کانال 23000 باقی ماند؛ سرمایه‌گذاران سنجیده گام برمی‌دارند
بیت کوین

بیت کوین در کانال 23000 باقی ماند؛ سرمایه‌گذاران سنجیده گام برمی‌دارند

18 بهمن 1401 9

قیمت بیت کوین (BTC) در سال جاری حدود 40 درصد افزایش یافته است؛ زیرا سرمایه‌گذاران باور دارند که میزان تورم بدون ورود اقتصاد ایالات متحده به رکود کاهش یافته است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین نزدیک به 23 هزار دلار ثابت باقی ماند، زیرا سرمایه‌گذاران گام‌های بعدی خود را می‌سنجند. BTC روز دوشنبه برای پنجمین روز متوالی سقوط کرد و پس از آن در زمان نگارش این مقاله در تاریخ 7 فوریه (18 بهمن) دوباره نزدیک به 23000 دلار و در رنج دقیق 22916.56 دلار معامله می‌شود.

بر اساس گزارش CoinDesk، پادشاه رمزارزها از نظر ارزش بازار در 24 ساعت گذشته حدود نیم درصد کاهش داشته است. کریگ ارلام (تحلیلگر ارشد بازار فارکس) گفت که بیت‌کوین جلسات معاملاتی سختی را پشت سر گذاشته، اما به طور کلی هنوز وضعیت خوبی داشته و در محدوده‌ای قرار دارد که طی دو هفته گذشته در آن مبادله شده و فاصله چندانی با اوج‌های سال جدید ندارد.

بررسی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین (BTC) در سال جاری حدود 40 درصد افزایش یافته است؛ زیرا سرمایه‌گذاران باور دارند که میزان تورم بدون ورود اقتصاد ایالات متحده به رکود کاهش یافته است. گزارش اشتغال قوی و غیرمنتظره روز جمعه، نگرانی‌های جدیدی را ایجاد کرده و در نهایت باعث شده که بازار کریپتو، بیت کوین را در آخر هفته به کمتر از 23 هزار دلار برساند. این در حالیست که طی هفته گذشته بیت کوین چند بار از کانال 24000 دلار عبور کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در همین حال، اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، 1.3 درصد افزایش یافت و در حال حاضر با قیمت 1640 دلار معامله می‌شود. CoinDesk که عملکرد کلی بازار کریپتو را اندازه‌گیری می‌کند، ۱ درصد در روز افزایش نشان می‌دهد.

نمودار بیت کوین

بازارهای کالایی هفته جدید را با کاهش شروع کردند، زیرا سرمایه‌گذاران واکنش فدرال رزرو ایالات متحده به آمار مشاغل را در کانون توجه قرار دادند. شاخص اس اند پی (S&P 500) و نزدک (Nasdaq) به ترتیب 0.6% و 1% و داوجونز (DJIA) 0.1 درصد کاهش یافت. فدرال رزرو هفته گذشته پس از هشت ماه افزایش 50 و 75 واحدی، نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد. براساس اظهارات بن مک میلان (مدیر سرمایه‌گذاری داریی‌های دیجیتال)، آمار مشاغل نشان داد که فدرال رزرو نمی‌تواند نرخ‌ها را به مدت طولانی بالا نگاه دارد، چرا که بازارها به آرامی شروع به واکنش به آن کردند. به گفته مک میلان، نرخ 20000 دلاری فعلی بیت کوین یک حمایت تکنیکال محکم است.

وی همچنین گفت که نوسانات کریپتو امسال ادامه خواهد داشت. نکته کلیدی که اکنون سرمایه‌گذاران باید به آن توجه داشته باشند، درک نوسانات بیت کوین و نحوه قیمت‌گذاری آن است. معامله‌گران اکنون در حال بررسی نشست سالانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو با دیوید روبنشتاین در باشگاه اقتصادی واشنگتن دی سی، در روز سه شنبه هستند، که می‌تواند کمی اوضاع را متزلزل کند.

سایر بخش‌های بازار

لیدو (LDO) پس از سقوط به زیر محدوده 2 دلار در اوایل روز، با 14 درصد افزایش به 2.28 دلار رسید. آمارهای منتشر شده توسط Coinglass نشان می‌دهد که نرخ‌های سرمایه‌گذاری این توکن مثبت بوده است. این سیگنالی است که  نشان می‌دهد احساسات بازار در میان معامله‌گران صعودی است.

توکن FTM بلاکچین Fantom علیرغم کاهش تقریباً 5.5 درصدی نسبت به یکشنبه، در هفته گذشته حدود 15 درصد افزایش یافته است. یک گزارش در روز دوشنبه این افزایش را به بازگشت آندره کرونژ، یکی از اعضای اصلی فانتوم نسبت داد که کمتر از یک سال پیش، شرکت را ترک کرده بود.

 

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار رمزارز کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: binance

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×