» آرشیو اخبار » هشدار مایکل بری نسبت به رکود و تورم در آمریکا
تورم

هشدار مایکل بری نسبت به رکود و تورم در آمریکا

13 دی 1401 9

مایکل بری با پیش‌بینی بحران مسکن آمریکا شهرت یافت، او اکنون می‌گوید که تورم در ایالات متحده به اوج خود رسیده است، اما یک جهش تورم دیگر نیز وجود خواهد داشت. همچنین انتظار دارد که اقتصاد ایالات متحده در رکود برود

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مایکل بری، مدیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری، که با پیش‌بینی بحران مالی سال 2008 شهرت یافت، می‌گوید که تورم در ایالات متحده به اوج خود رسیده است، اما یک جهش تورم دیگر نیز وجود خواهد داشت. او انتظار دارد که اقتصاد ایالات متحده «با هر تعریفی» در رکود برود.

پیش‌بینی های اقتصادی 2023 مایکل بری

مایکل بری، سرمایه‌گذار معروف و بنیانگذار یک شرکت سرمایه‌گذاری (Scion Asset Management)، پیش‌بینی‌های اقتصادی خود برای سال 2023 را به اشتراک گذاشته است. مایکل بری بیشتر به این دلیل شناخته شده است که اولین سرمایه‌گذاری است که بحران وام‌های مسکن در ایالات متحده را بین سال‌های 2007 و 2010 پیش‌بینی کرده و از آن سود برده بود.

او در کتابی از مایکل لوئیس به نام «فروش بزرگ» در مورد بحران وام مسکن نقش داشت، که بعداً از روی کتاب فیلمی با بازی کریستین بیل و برد پیت نیز ساخته شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

بری یکشنبه در توییتی نوشت: «تورم به اوج خود رسید. اما این آخرین اوج این چرخه نیست.» او ادامه داد:

«به احتمال زیاد شاهد کاهش CPI خواهیم بود، احتمالاً در نیمه دوم سال 2023 اتفاق افتد، اما ایالات متحده با هر تعریفی وارد رکود می شود. نرخ بهره فدرال رزرو هم کم و دولت تحریک خواهد شد. و یک جهش تورم دیگر خواهیم داشت. (پیش‌بینی این) سخت نیست.»

بسیاری از افراد هم در توییتر با بری موافق بودند. جان دیتون در توییتی نوشت: “من معتقدم این درست است.” پیتر اونگه هم نوشت: «تورم پایین‌تر گذرا خواهد بود، سپس فدرال رزرو دستگاه‌های چاپ پول را به کار می‌اندازد و دوباره این کار را انجام می‌دهد.»

کارل مرکس، یک متخصص سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: «مایکل بری نکته‌ای دارد… تورم معمولاً موجی است، و به ندرت یک موج وجود دارد (به نمودار CPI دهه 1970 نگاه کنید). پنج کلمه خطرناک در سرمایه‌گذاری هنوز همان است: “این بار مسئله فرق می کند.”

 

شاخص تورم
شاخص تورم

سرمایه‌گذار دیگری به نام کری بالنتیران نکته مهمی گفت که در تضاد با پیش‌بینی مایکل بری بود. او در توییتی نوشت: «موافقم، اما جهش تورمی بعدی ممکن است در یک دهه یا بیشتر به پایان برسد. این بازار بسیار شبیه به بازار گاوی 1947 تا 1965 است. در آن زمان، یک تورم پس از جنگ وجود داشت که آرام شد، ولی به دنبال آن یک محیط تورمی بوجود آمد که در نهایت در سال 1980 به اوج خود رسید.

برخی دیدگاه‌های متفاوتی ارائه کردند. به عنوان مثال، راب بزجیان، کارگزار سابق بورس، معتقد است که کاهش تورم وجود خواهد داشت. او گفت: «من طرف دیگر پیش‌بینی تورم او را می‌گیرم… ما برای مدت طولانی در کاهش تورم خواهیم بود. حباب‌ها به زمان زیادی نیاز دارند تا دوباره باد شوند.

بری قبلاً هم هشدارهای متعددی در مورد اقتصاد ایالات متحده به اشتراک گذاشته بود. در نوامبر 2022، او درباره “رکود چند ساله طولانی” هشدار داد. در ماه می نیز در مورد رکود مصرف کنندگان و مشکلات بیشتر درآمدی هشدار داد. در ماه آپریل، او گفت که فدرال رزرو “هیچ قصدی برای مبارزه با تورم ندارد” و با کنایه گفت: “فدرال رزرو دوباره می خواهد بازوکای خود را پر کند و بتازد تا بتواند به نجات و تأمین مالی شرکت‌ها کمک کند.” این اشاره‌ایست به این ایده که خزانه‌داری ایالات متحده و فدرال رزرو همیشه برای جلوگیری از سقوط بیش از حد بازارهای بورس وارد عمل خواهند شد.

مایکل بری علاوه بر پیش‌بینی ترکیدن حباب مسکن در اواسط دهه 2000، سرمایه‌گذاری در GameStop قبل از ترکیدن میم استاک ها، و شرط‌بندی با تسلای ایلان ماسک و نوآوری ETF کتی وود در سال گذشته شناخته و مشهور شده؛ همچنین به لطف پیش‌بینی‌های مکرر خود از ترکیدن حباب‌ها و سقوط بازارها، به عنوان شخصی که فاجعه را پیش‌بینی می کند، معروف شده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Bitcoin.com

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×