» آرشیو اخبار » نوسانات قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح تاریخی خود رسید
بیت کوین

نوسانات قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح تاریخی خود رسید

18 دی 1401 8

نوسانات 30 روزه بیت کوین در محدوده‌ای مشابه با شاخص‌های محبوب سهام مانند نزدک و S&P 500 حرکت کرده و پایین‌ترین سطح خود را در حدود 18.7 به ثبت رساند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طبق تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده توسط پلتفرم تحلیلی کوین‌شِیرز (CoinShares)، نوسانات بیت کوین [BTC] اخیراً به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. این نوسانات اندک همچنان گاوها (خریداران) و خرس‌ها (فروشندگان) را به یک اندازه ناامید می‌کند. براساس توییتی که جیمز باترفیل (James Butterfill)، رئیس بخش تحقیقات کوین‌شِیرز (CoinShares) منتشر کرد، نوسانات 30 روزه بیت کوین در محدوده‌ای مشابه با شاخص‌های محبوب سهام مانند نزدک و اس اند پی 500 (S&P 500) حرکت کرده و پایین‌ترین سطح خود را در حدود 18.7 به ثبت رساند.

این وضعیت را می‌توان به عنوان انحرافی قابل توجه از رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی همیشگی این دارایی در طی یک دهه گذشته در نظر گرفت.

همین امر در حجم معاملات بیت کوین (BTC) نیز منعکس شد؛ چراکه این معیار نیز پس از نوسانات ناشی از سقوط صرافی اف تی ایکس (FTX) در اواسط نوامبر (اواخر آبان) به تدریج کاهش یافت. در زمان انتشار این مطلب، حجم معاملات بیت کوین از روز 6 ژانویه (16 دی) تقریباً 3 درصد کاهش یافته است.

تبلیغات جام جهانی قطر

علاوه بر این، با در نظر گرفتن نمودار روزانه قیمت بیت کوین، پادشاه بازار رمزارزها در بازه محدودی بین 16,302 تا 17,382 دلار در نوسان بوده است. بولینگر باندهای همگرا (BB) در امتداد محدوده مذکور، این مفهوم نوسانات کم را تقویت می‌کند.

نمودار روزانه بیتکوین

نتیجه چیست؟

چارلز ادواردز (Charles Edwards)، تحلیلگر و بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری کاپریول اینوستمنتس (Capriole Investments)، وقوع حرکتی بزرگ را برای بیت کوین (BTC) پیش‌بینی می‌کند که تنها در صورتی محقق می‌شود که نوسانات از حالت رکود خارج شوند. او نموداری را به اشتراک گذاشت که با مقایسه نوسانات با سابقه داده‌های قیمتی بیت کوین نشان می‌دهد که روند جدید پس از اتمام مرحله افت نوسانات آغاز می‌شود:

« در حال حاضر بیت کوین با نوسانات بسیار پایینی معامله می‌شود. به طور کلی، زمانی که بیت کوین از این وضعیت خارج شود، روند بعدی حرکت هرچه باشد، مدتی ادامه پیدا می‌کند. در حرکت بزرگ بعدی، خلاف جهت روند بازار حرکت نکنید.»

نمودار نوسانات قیمت بیت کوین

علاوه بر این، کریپتو رووِر (Crypto Rover) تحلیلگر برجسته بازار ارزهای دیجیتال اظهار داشته است که این مرحله نوسانات کم برای مدت طولانی‌تری ادامه خواهد داشت:

«نوسانات بیت کوین بسیار کم است. این سیگنال نهایی یک بازار نزولی است. برای روزهای بیشتر با نوسانات کم در سال جدید آماده باشید.»

آیا فعالیت‌های آن‌چین بیت کوین کاهش یافته است؟

طی یک ماه گذشته، سرعت حرکت کوین‌ها در شبکه به تدریج کاهش یافته است. این وضعیت با کاهش حجم معاملاتی که قبلاً مشاهده شده بود، همسو است.

علاوه بر این، نسبت تبادل نهنگ‌ها (Exchange Whale Ratio) که هفته اول ژانویه به زیر 0.4 رسیده است، نشانه‌هایی از بهبود را به همراه دارد. ارقام مشاهده شده این معیار که 10 ورودی اصلی به یک صرافی را اندازه‌گیری می‌کند، نشان می‌دهد که نهنگ‌ها به دلیل عدم وجود سیگنال‌های واضح خرید و فروش در بازار، منتظر نشسته و تماشا می‌کنند.

نرخ مبادلات نهنگ های بیت کوین

در همین حال، تعداد پوزیشن‌های باز طی هفته گذشته ثابت مانده است، که به این مرحله با نوسان اندک اعتبار بیشتری بخشیده است.

بهره باز بیت کوین

همانطور که می‌دانید، بیت کوین همیشه به عنوان یکی از بی‌ثبات‌ترین و پرنوسان‌ترین رمزارزها در بازار شهرت داشته است، به طوری که صفاتی همچون «غرب وحشی کریپتو» برای توصیف نوسانات رام‌نشده قیمت آن استفاده می‌شد.

با این وجود، نوسانات آن اکنون بازتابی از نوسانات ابزارهای مالی سنتی در بازار است. آیا این ایده می‌تواند بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی، امن و پایدار در آینده تقویت کند؟ شاید آنچه در سال 2023 رخ می‌دهد بتواند پاسخگوی تمام این پرسش‌ها باشد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×