» ارز دیجیتال » تحلیل » گزارش ضرر پیش‌بینی شده شرکت کوین بیس و کاهش 89 درصدی قیمت سهم آن در سال 2022
کوین بیس

گزارش ضرر پیش‌بینی شده شرکت کوین بیس و کاهش 89 درصدی قیمت سهم آن در سال 2022

20 دی 1401 9

قیمت سهام صرافی کوین بیس در زمان نگارش مقاله 40 دلار است. از تاریخ 10 نوامبر 2021 تا امروز قیمت سهام کوین بیس 89 درصد کاهش داشته و از 360 دلار به 40 دلار کاهش یافته است. در صورت بهبود شرایط کلان، این قیمت مناسبی برای ورود است و قطعاً در برگشت بازار کریپتو بازده بالایی خواهد داشت؛ مخصوصاً اینکه ضرر 2.4- دلاری هر سهم برای سه ماهه چهارم سال 2022 فعلا رقم پیش‌بینی شده است. رقم قطعی که 23 فوریه امسال اعلام خواهد شد، احتمالاً خبر بهتری برای قیمت سهام کوین بیس باشد.

به گزارش واحد تحلیل گذارنیوز، قیمت سهام صرافی کوین بیس در زمان نگارش مقاله 40 دلار بود. از تاریخ 10 نوامبر 2021 تا امروز قیمت سهام کوین بیس 89 درصد کاهش داشته و از 360 دلار به 40 دلار کاهش یافته است. در صورت بهبود شرایط کلان، این قیمت مناسبی برای ورود است و قطعاً در برگشت بازار کریپتو بازدهی بالایی خواهد داشت؛ مخصوصاً اینکه ضرر 2.4- دلاری هر سهم برای سه ماهه چهارم سال 2022 فعلاً رقم پیش‌بینی شده است. رقم قطعی که 23 فوریه امسال اعلام خواهد شد، احتمالاً خبر بهتری برای قیمت سهام کوین بیس باشد.

وضعیت بد صورت‌های مالی صرافی کوین بیس

اخیراً، ارزش شرکت کوین بیس طبق تحلیل متخصصین شرکت خدمات مالی کاون (Cowen) کاهش یافته است. پس از فروپاشی صرافی FTX و کاهش کلی حجم معاملات در بازار کریپتوکارنسی، شرکت‌های فعال در صنعت کریپتو با نظارت بیشتری روبرو هستند. با توجه به گزارش صورت مالی شرکت کوین بیس در شکل زیر می توان دید که درآمد (Revenue) و سود شرکت (Earnings) در سال گذشته به‌شدت کاهش یافته است. مهمتر اینکه، ضرر پیش‌بینی شده 3 ماهه چهارم سال 2022، رقم 2.43- دلار خواهد بود، که در تاریخ 23 فوریه 2023 عدد واقعی اعلام خواهد شد. البته همانطور که در شکل نیز توضیح داده شده، شرکت کوین بیس در گذشته تقسیم سود (Dividend) نداشته است. قابل ذکر است که دیدن چنین صورت سود و زیانی برای بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه کریپتوکارنسی در سالی که گذشت به امری عادی تبدیل شده است.

همچنین در نمودار پایین سمت چپ کاملاً مشهود است که بر خلاف روند درآمدی، هزینه های عملیاتی (Operating Costs) از سه ماهه دوم تا سه ماهه سوم سال 2022 رشد داشته است. به همین دلیل برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس (Coinbase) با هدف کاهش هزینه‌های عملیاتی دست به کاهش نیروی کار زده است. او قصد دارد 20 درصد از نیروی کار خود را به منظور مدیریت هزینه‌های عملیاتی در بحبوحه بازار نزولی و همه گیری ورشکستگی صرافی FTX کاهش دهد. کوین بیس در ژوئن سال گذشته 18 درصد از نیروی کار خود را کاهش داد و به عنوان بخشی از آخرین تصمیم، 950 کارمند دیگر را نیز اخراج خواهد کرد. این صرافی کریپتوکارنسی معروف در آمریکا در پایان سپتامبر گذشته 4700 کارمند داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر
صورت مالی کوین بیس در سال 2022
صورت مالی کوین بیس در سال 2022

 

اخراج 950 کارمند از کوین بیس

برایان آرمسترانگ، مدیر عامل کوین بیس، در بلاگی اعلام کرد که هزینه های عملیاتی را تا حدود 25 درصد فصل به فصل کاهش خواهد داد. این کاهش‌ها شامل اخراج حدود 950 کارمند می‌شود. همانطور که از صورت جریان نقدینگی در شکل فوق دیده می شود، هزینه های عملیاتی در سه ماهه چهارم سال 2022 افزایش یافته در حالی که هزینه‌های سرمایه‌گذاری پیشرفت چندانی نداشته بود که این روی سودآوری شرکت تأثیر منفی خواهد داشت. به همین دلیل مدیر عامل کوین بیس معتقد است که شرکت باید هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد، که این کار بدون تغییرات در تعداد نیروی کار ممکن نیست. احتمالاً کاهش این سرفصل هزینه‌ای، دست شرکت را برای سرمایه گذاری در شرایط کنونی بازار که مراحل آخر چرخه نزولی است، باز نگه می‌دارد.

علاوه بر این مسئله، کوین بیس قصد دارد چندین پروژه که احتمال موفقیت کمی دارند را تعطیل کند. سایر پروژه‌ها طبق معمول به کار خود ادامه خواهند داد؛ در حالی‌که افراد کمتری در تیم حضور خواهند داشت. جزئیات مربوط به سناریوها و چشم انداز هزینه در سال 2023 در فرم عمومی K-8 برای سازمان بورس آمریکا ارسال خواهد شد و درآمد کسب شده سه ماهه چهارم سال 2023 نیز در فوریه به اطلاع عموم خواهد رسید.

افرادی که تحت تأثیر این پلن کاهش نیرو قرار گرفته‌اند، ایمیلی دریافت کردند. شرکت کوین بیس یک بسته جامع برای حمایت از کارکنان اخراج شده ارائه می‌کند. کارمندان آمریکایی حداقل 14 هفته حقوق پایه، بیمه درمانی و مزایای دیگری را دریافت خواهند کرد. همچنین، کوین بیس قصد دارد به کارمندانی که ویزای کاری داشته‌اند، برای سفر بازگشت آنها هزینه کمکی سفر پرداخت کند.

نمودار قیمت سهام کوین بیس در بازار نزدک

قیمت فعلی سهم صرافی کوین بیس در 40 دلار معامله می‌شود. البته در روز دوشنبه، در زمان صعود کل بازار کریپتوکارنسی، قیمت سهام کوین بیس هم جهش 15 درصدی را تجربه کرد. اما همانطور که در نمودار زیر دیده می‌شود، از تاریخ 10 نوامبر 2021 تا امروز قیمت سهام کوین بیس  89 درصد کاهش داشته و از 360 دلار به 40 دلار کاهش یافته است. در صورت بهبود شرایط کلان اقتصاد آمریکا و سخت‌تر نشدن قوانین ضد صرافی‌های کریپتو، این قیمت مناسبی برای ورود است و قطعاً در برگشت بازار کریپتو بازده بالایی خواهد داشت؛ مخصوصاً اینکه ضرر 2.4- دلاری هر سهم فعلا رقم پیش‌بینی شده (Estimate) است. اگر ضرر حسابرسی یا قطعی شده که 23 فوریه امسال اعلام خواهد شد، بهبود یابد، احتمالاً قیمت سهم رشد کند.

 

نمودار قیمت سهام صرافی مشهور کوین بیس
نمودار قیمت سهام صرافی مشهور کوین بیس

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

تحلیلگر: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×