» آرشیو اخبار » ارزش سهام کوین بیس 69 درصد افزایش یافت
جهش سهام کوین بیس

ارزش سهام کوین بیس 69 درصد افزایش یافت

28 دی 1401 7

ارزش سهام صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس (Coinbase) بعد از ثبت پایین‌ترین سطح تاریخی خود، موفق شده است به جهشی ۶۹ درصدی دست پیدا کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ارزش سهام صرافی ارزهای دیجیتال کوین‌ بیس (Coinbase) بعد از ثبت پایین‌ترین سطح تاریخی خود، موفق شده است به جهشی ۶۹ درصدی دست پیدا کند. سایر سهام‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال از جمله شرکت هوش تجاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy) نیز از ابتدای سال ۲۰۲۳ جهش‌های مشابهی را تجربه کرده و نمودارهای خود را به کندل‌های سبز متوالی مزین کرده‌اند.

قیمت سهام کوین بیس که روز 6 ژانویه (16 دی) تا 31.95 دلار کاهش یافته بود، در پایان معاملات روز 17 ژانویه (27 دی) به مرز 54.14 دلار رسید.

نمودار سهام کوین بیس
نمودار قیمت سهام کوین بیس در یک ماه گذشته. منبع: Yahoo Finance

این افزایش ارزش سهام احتمالاً باعث شده است که مدیران کوین بیس بعد از مدت‌ها نفسی راحت بکشند، زیرا در طول سال چالش‌برانگیز 2022 این شرکت شاهد کاهش 20 درصدی نیروی کار خود بوده و حتی تصمیم گرفت فعالیت‌های شعبه ژاپنی خود را متوقف سازد. هرچند، علیرغم افزایش اخیر، ارزش سهام کوین بیس هنوز بیش از 84 درصد از بالاترین رکورد ثبت شده آن فاصله دارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

علاوه بر کوین بیس، سهام سایر شرکت‌های مرتبط با رمزارزها مانند مایکرواستراتژی و شرکت پرداخت‌های دیجیتال Block Inc نیز در سال جدید رشد چشمگیری داشته‌اند. به بیان دقیق‌تر، قیمت سهام مایکرواستراتژی از پایین‌ترین سطح خود یعنی 135 دلار روز 29 دسامبر (8 دی) به 236 دلار افزایش یافته است که نشان دهنده افزایشی بالغ بر 74 درصد است. در همین حال، سهام شرکت Block متعلق به جک دورسی پس از بازگشت از زیر 59 دلار روز 28 دسامبر (7 دی)، تا بالای 75 دلار افزایش یافت.

این تغییر روند برای سهام شرکت‌های ماینر ارزهای رمزپایه حتی چشمگیرتر بوده است. برای مثال، دو شرکت بیت‌فارمز (Bitfarms) و ماراتن دیجیتال هولدینگ (Marathon Digital Holdings) به ترتیب 140 درصد و 120 درصد افزایش را در طول دو هفته اول سال به ثبت رساندند.

صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) نیز با درجاتی از افزایش قیمت همراه بوده‌اند. مثلاً ارزش سهام صندوق سرمایه‌گذاری ماینرهای بیت کوین والکری (Valkyrie) بعد از ثبت پایین‌ترین سطح خود، یعنی 4 دلار روز 28 دسامبر (7 دی)، به بالای 8 دلار رسیده است. صندوق سرمایه‌گذاری پروشیرز (BITO) نیز بیش از 10 دلار روز 28 دسامبر به قیمت فعلی خود در حدود 13 دلار جهش کرده است.

حتی صندوق تراست بیت کوین گری‌اسکیل نیز پس از افزایش از کف 7.76 دلاری روز 28 دسامبر به سطح فعلی 11.72 دلاری رسیده و با این افزایش 51 درصدی، توانسته است بخشی از ضررهای سال 2022 را بازیابی نماید.

در حالی که این صندوق سرمایه‌گذاری به گونه‌ای طراحی شده است که منعکس کننده قیمت بیت کوین باشد، ولی اغلب با تخفیف یا اختلاف قیمت نسبت به ارزش دارایی‌های اصلی خود معامله می‌شود و اکنون نیز پس از رکورد بیشترین تخفیف 45 درصدی روز 28 دسامبر، با حدود 36 درصد تخفیف معامله می‌شود.

برخی کارشناسان بر این باورند که بیت کوین، به طور خاص، به دلیل انتشار ارقام مثبت نرخ تورم ایالات متحده در تاریخ 12 ژانویه (22 دی) در روند رشد قرار گرفته و از آن زمان تاکنون بیش از 17 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. اما جالب است بدانید که تا روز 28 دسامبر هیچ نشانه‌ای از این جهش ناگهانی دیده نمی‌شد و بسیاری از ارزهای دیجیتال و سهام به پایین‌ترین سطوح خود رسیده بودند.

در حالی که افزایش اخیر ارزش سهام شرکت‌های مرتبط با ارزهای رمزپایه برای کسانی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا حد زیادی تسکین بخش خواهد بود، نباید فراموش کرد که بسیاری از این شرکت‌ها هنوز راه درازی را برای بازگشت به بالاترین رکوردهای ثبت شده خود پیش‌رو دارند. مشاور مالی مشهور، ژنویو روچ-دِکتِر (Genevieve Roch-Decter) روز 10 ژانویه (20 دی) در توییتی، به طور خلاصه عملکرد سهام شرکت‌های رمزارزی طی یک سال گذشته را نشان داد:

وویجر 99.7- درصد؛ سیلورگیت 90.8- درصد؛ ماراتن دیجیتال 83.1- درصد؛ کوین بیس 82.3- درصد؛ هایو بلاکچین 81.3- درصد و مایکرواستراتژی 63.9- درصد. به همین سبب است که حتی با وجود جهش های اخیر، بسیاری از این شرکت‌ها نتوانسته‌اند به اوج خود بازگردند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×