» ارز دیجیتال » احتمال ریزش بیت کوین به پایین ترین سطح در نوامبر 2022
بیت کوین

احتمال ریزش بیت کوین به پایین ترین سطح در نوامبر 2022

27 آذر 1401 7

در پی مشکلات حسابرسی صرافی بایننس بازار کریپتوکارنسی 6% ریزش داشت. آلتکوین ها حتی بیشتر از بیت کوین ریختند. برخی از کارشناسان بازار معتقدند که بیت کوین می تواند بار دیگر به پایین ترین سطح خود در ماه نوامبر سقوط کند

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازار کریپتو کارنسی در 24 ساعت گذشته تحت فشار فروش قوی قرار گرفت که 6 درصد اصلاح داشت و 50 میلیارد دلار از مارکت کپ آن کم شد. بیت کوین  نیز 4.5% کاهش یافته و به زیر حمایت 17000 دلاری خود کاهش یافت. با کاهش اخیر قیمت بیت کوین، تمام سودهای هفتگی از دست رفت و اکنون در محدوده منفی قرار دارد.

از سوی دیگر، با افزایش نگرانی ها مبنی بر اینکه بازار کریپتو کارنسی همچنان با دردسرهای بیشتری روبرو است، آلت کوین ها حتی کاهش شدیدتری را هم به ثبت رسانده اند. تحولات پیرامون بایننس، سرمایه گذاران رمزارزها را در لبه جایگاه خود نگه داشته است. در روز جمعه، 16 دسامبر، شرکت مازارس (Mazars)، گروه حسابرس بایننس، روابط خود را با صرافی به حالت تعلیق درآورد. این حادثه نیز احساسات منفی را در ذهن سرمایه گذاران تشدید کرده است.

همچنین، افت اخیر بازار کریپتو به دنبال اصلاح شدید در وال استریت هم بوده است. داوجونز در روز جمعه با 1% منفی دیگر به پایان رسید. این کاهش قیمت در حالی اتفاق می‌افتد که اقتصاد آمریکا در حال تحمل سیاستهای انقباضی شدید فدرال رزرو است.

تبلیغات جام جهانی قطر

ویل تامپلین، تحلیلگر ارشد شرکت فیرلید (Fairlead Strategies) بر این باور است که بیت کوین اکنون ریزش به پایین ترین سطح خود را در نوامبر مزه مزه می کند، یعنی تا قیمت 15700 دلار.

 سقوط بیشتر آلت کوین ها نسبت به بیت کوین

آلت‌کوین‌ها در مقایسه با بیت‌کوین حتی کاهش بیشتری داشتند. اکثر 10 آلت کوین های برتر دیگر نیز با ضرر دو رقمی(درصدی) مواجه هستند. آلت کوین هایی مانند بایننس کوین (BNB)، دوج کوین (DOGE)، پلی گان (MATIC)، کاردانو (ADA) و سایرین با افت خیره کننده 10 تا 15 درصدی مواجه شدند. شاخص توتال 3 که ارزش کل بازار را بدون اتریوم و بیت کوین نشان می دهد در روز جمعه بیش از 7% ریزش داشت که در نمودار زیر مشخص شده است.

نمودار توتال 3
نمودار توتال 3 در تایم فریم 4 ساعته

 

دومین رمزارز بزرگ بازار، اتریوم (ETH) بیش از 9% ریزش داشت و به زیر سطح 1200 دلار رسید (زیر POC یا خط معاملاتی با حجم بالا در بازه مشخص شده)، و در قیمت 1150 که پایین ترین حمایت در تایم فریم 4 ساعته است حمایت شد. اکنون 2% از کاهش 9% قبلی جبران شده است و درست زیر محدوده POC پایینی در حال رنج زدن است.

نمودار اتریوم در تایم فریم 4 ساعته
نمودار اتریوم در تایم فریم 4 ساعته

 

این فروپاشی در حال حاضر به سایر شرکت های کریپتوکارنسی نیز سرایت کرده است، مانند شرکت جنسیس که وام رمزارز می دهد و اکنون دوباره با مشکل مواجه شده است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این همه گیری می‌تواند بیشتر هم در بازار سرایت کند. نوئل آچسون (Noelle Acheson) ، نویسنده یک خبرنامه‌ در بازار کریپتو (Crypto is Macro Now) می گوید: «ممکن است هنوز برخی اخبار بد و منفی مسری منتشر نشده باشد. اما اکثر سرمایه گذارانی که قصد فروش داشتند این کار را انجام داده اند.»

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×