» آرشیو اخبار » کسب درآمد از ایردراپ و هارد فورک
کسب درآمد از ایردراپ و هارد فورک

کسب درآمد از ایردراپ و هارد فورک

13 تیر 1401 9

در زمان بازارهای خرسی کسب درآمد از ایردراپ و هارد فورک برای سرمایه گذاران بلند مدت بسیار جذاب است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، روش‌های مختلفی مانند استیکینگ، وام‌دهی، کلود ماینینگ یا استخراج ابری و ییلد فارمینگ در چند سال گذشته رایج شده‌اند.

در این روش‌ها به سرمایه‌ گذاران با پول یا توکن در ازای سرمایه گذاری در توکن‌های آن مکانیزم پاداش داده می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، به کمک ایردراپ و هارد فورک، کاربرانی که در اکوسیستم ارزهای دیجیتال فعال هستند، می‌توانند توکن‌ها یا پروژه‌هایی را پیدا کنند که به دلایل مختلف توکن‌های اضافی را متناسب با دارایی‌های سرمایه گذاری شده آن‌ها به عنوان پاداش ارائه می‌دهند.

از آنجایی که ایردراپ و هارد فورک به دنبال افزایش محبوبیت پروژه یا اجرای یک کمپین تبلیغاتی هستند، هارد فورک ها و ایردراپ ها متفاوت عمل می‌کنند و از طریق مکانیسم‌های کاملا منحصر به فرد به وجود می‌آیند.

کسب درآمد از ایردراپ کریپتویی چیست و چگونه کار می‌کند؟

کسب درآمد از ایردراپ کریپتویی برای طرفداران ارزهای دیجیتال که مایل به آزمایش پروژه‌های مختلف هستند بسیار جذاب است و به حداقل دانش فنی نیاز و خطرات کمی دارد.

ایردراپ توزیع رایگان یک کوین یا توکن بین هولدرهای موجود است که در زبان عامیانه به عنوان هدیه نیز شناخته می‌شود.

هدف ایردراپ که معمولاً با راه اندازی یک پروژه یا ارز دیجیتال جدید مرتبط است، جلب توجه کاربران بیشتر در بازاری است که مملو از هزاران توکن و کوین است.

کاربران در تعیین زمان ارائه ایردراپ نقشی ندارند و معمولاً زمان پاداش توسط توسعه دهندگان یا کارآفرینان آن رمزارز مشخص می‌شود.

مقدار توکن‌های اعطا شده بر اساس مقدار سرمایه‌گذاری شده یا مشارکت‌های انجام‌شده در یک پروژه است و هدف آن محبوب کردن یک محصول جدید است.

دو نوع ایردراپ کریپتو وجود دارد: ایردراپ‌های جایزه و ایردراپ‌های انحصاری. تفاوت‌ کلیدی بین این دو در این است که در چه مرحله‌ای ارائه می‌شوند و هدف خاص آن‌ها چیست.

ایردراپ جایزه معمولاً زمانی اعلام می‌شود که یک پروتکل بلاکچین موجود در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی از توکن بومی خود باشد و به کاربران اولیه یا کسانی که قبل از تاریخ خاصی در پروژه مشارکت کرده‌اند، پاداش می‌دهد.

این روش خوبی برای تبلیغ توکنی است که به زودی راه اندازی می‌شود. همچنین، به عنوان مکانیزم ایجاد نقدینگی نیز عمل می‌کند و با اعطای توکن‌ها در ازای ریتوییت، بازخورد یا حتی افزایش فالوور در رسانه‌های اجتماعی، باعث جذب مخاطب می‌شود.

زمانی که پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) می‌خواهند توجه کاربران را از رقبا دور کنند یا با ارائه پاداش‌های بیشتر، شانس ماندن آن‌ها را افزایش دهند، از ایردراپ‌های انحصاری استفاده می‌کنند.

ایردراپ‌ انحصاری ارائه‌دهندگان نقدینگی و کاربرانی که مشارکت بالاتری در فعالیت‌هایی مانند استیکینگ داشته‌اند را هدف قرار می‌دهد تا آن‌ها به رقبای آن پروتکل توجهی نکنند.

کسب درآمد از ایردراپ و هارد فورک

وان اینچ (1INCH) با هدف جذب کاربران یونی سواپ، تعدادی ایردراپ انجام داده است که یک نمونه کلاسیک از نحوه استفاده از ایردراپ کریپتویی رایگان است.

مزایا و معایب ایردراپ کریپتویی

مدت‌هاست که از آن‌ها برای بازاریابی رادیکال در فضای رمزارز استفاده می‌شود و کسب درآمد از ایردراپ‌ کریپتویی به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند.

پروژه‌های بی شماری از این روش برای تشویق به پذیرش توکن جدید خود استفاده می‌کنند.

ایردراپ مزایای فوق‌العاده‌ای را برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند.

آن‌ها به بهترین ابزار بازاریابی برای ایجاد هیاهوی اولیه و تسریع جذب کاربر تبدیل شده‌اند که دو عنصر اصلی برای موفقیت یک کوین جدید هستند.

برای شرکت‌های کریپتویی که قصد راه‌اندازی یک توکن بومی برای پروتکل بلاکچین یا دیفای خود دارند، ایردراپ احتمالاً ساده‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین حالت تبلیغات در دنیای رمزارز امروزی است.

حتی اگر شامل ارائه رایگان توکن‌های زیادی باشد، این توکن‌ها بخش نسبتاً کوچکی از توکن‌های کلی را تشکیل می‌دهند که باید به گردش درآیند.

همچنین راهی مطمئن هستند تا در دیگر هولدرهایی که می‌بینند کاربران از ایردراپ رایگان ارز دیجیتال به دست می‌آورند، هیجان ایجاد شود.

از طرف دیگر، اگر توکن های زیادی به عنوان ایردراپ داده شوند، می‌تواند پیامد منفی داشته باشد، که ارزش بازار توکن را کاهش می‌دهد و بر قیمت توکن تأثیر می‌گذارد.

علاوه بر این، اکثر آدرس‌هایی که ایردراپ را دریافت می‌کنند، می‌توانند توکن‌های دریافتی را بلافاصله پس از لیست شدن بفروشند که دوباره بر قیمت توکن فشار نزولی وارد می‌کند.

انجام تحقیقات لازم برای کاربران در جهت پیدا کردن ایردراپ‌هایی که به زودی نابود می‌شوند یا کلاهبرداری هستند ضروری است.

اگر محبوبیت و تقاضای توکن افزایش یابد، دارندگان این توکن‌های ایردراپ شده احتمالاً سود می‌کنند.

به سادگی، با دنبال کردن یک پروژه در رسانه‌های اجتماعی مختلف آن یا با به اشتراک گذاشتن اخبار مربوط به آن با دوستانتان، می‌توانید توکن‌های رایگانی که ممکن است صدها دلار ارزش داشته باشند، پاداش بگیرید.

در واقع، برای هولدرها یا کسانی که توکن‌ خاصی را در اختیار دارند، ایردراپ روشی عالی برای کسب سود خوب در سرمایه‌گذاری است.

همچنین، کسب درآمد از ایردراپ می‌تواند راهی عالی برای ایجاد درآمد منفعل در بازار ارزهای دیجیتال باشد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که از پروژه‌ها یا شرکت‌هایی که قرار است ایردراپ ارائه دهند خبردار باشید.

هارد فورک چیست و چگونه کار می‌کند؟

گاهی پروتکل‌های بلاکچین برای تولید یک بلاکچین جدید که به موازات نسخه اصلی اجرا می‌شود، دستخوش تغییراتی می‌شوند، اما ممکن است از نظر ابزار نهایی که به کاربران و هولدرها ارائه می‌دهند، متفاوت باشند.

یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های چنین بلاکچین موازی، بیت‌کوین کش (BCH) است که یک سیستم نقدی همتا به همتا (P2P) را در این فرآیند از چیزی که اساساً هارد فورک بیت ‌کوین است ایجاد می‌کند.

فورک‌های بیت ‌کوین دیگری مانند بیت ‌کوین گلد نیز وجود دارد و نشان می‌دهند که چگونه هارد فورک‌ها با تغییر کد پروتکل پایه برای ایجاد نسخه‌ای موازی از آن که برای هدفی متفاوت در نظر گرفته شده است، ایجاد می‌شوند.

علاوه بر این، از آنجایی که بلاکچین جدید به یک توکن بومی برای تراکنش کاربران نیاز دارد، یک هارد فورک منجر به ایجاد یک رمزارز جدید می‌شود و برای کسانی که روی کوین اصلی سرمایه گذاری کرده‌اند، ارزش ایجاد می‌کند.

یک مثال قابل توجه از این موضوع زمانی بود که هر هولدر BTC مقدار معادل سرمایه خود توکن BCH را در آگوست 2017 دریافت کرد که با در نظر گرفتن قیمت 900 دلاری بیت کوین کش در زمان لیست شدن در صرافی‌های ارزهای دیجیتال، سود قابل توجهی را ایجاد کرد.

کسب درآمد از ایردراپ و هارد فورک

با افزایش تعداد پروتکل‌های بلاکچین جدید که ایجاد می‌شوند و بسیاری از پروتکل‌های دیگر که از طریق هارد فورک‌ها منشعب می‌شوند، به راحتی می‌توان دید که چگونه سرمایه‌گذاران می‌توانند از هارد فورک‌ها بدون ریسک‌ بالا سود ببرند.

با این حال، همه هارد فورک‌ها برای ایجاد یک سیستم جدید نیستند، زیرا برخی از آن‌ها محصول سقوط یک رمزارز هستند.

نمونه‌ای از هارد فورک اتریوم یعنی اتریوم کلاسیک (ETC) را در نظر بگیرید که حتی از مکانیزم اجماع متفاوتی پشتیبانی می‌کند و دارای توکن بومی ETC است.

این بلاکچین که از بلاکچین «رسمی» اتریوم جدا شده بود، در پاسخ به حمله به برجسته‌ترین پروژه اتریوم، The DAO، به وجود آمد و باعث صدورتوکن در نسبت یک به یک برای همه هولدرهای ETH شد.

هنگامی که جامعه اتریوم به فورک کردن بلاکچین اصلی برای بازگرداندن وجوه از دست رفته رای داد، بلاکچین به دو شاخه تقسیم شد و بلاکچینی که فورک نشد به اتریوم کلاسیک تغییر نام داد.

برای سرمایه‌گذاران آگاه، فرصت‌های زیادی وجود دارد و اغلب در پروتکل‌های بلاکچین قبل از فورک کردن سرمایه‌گذاری می‌کنند و از توکن‌های جدید سود می‌کنند.

با این حال برای کسب سود، انجام تحقیقات کامل و سرمایه‌گذاری تنها در توکن‌هایی که دارای اصول فاندامنتال سالم هستند، ضروری است.

مزایا و معایب هارد فورک

هارد فورک‌ها این فرصت را به توسعه دهندگان می‌دهد تا بدون نیاز به تغییر بلاکچین، قابلیت‌های جدیدی را اضافه کنند، به خصوص زمانی که کاربران زیادی مایل به ایجاد هیچ تغییری نیستند.

آن‌ها همچنین به قدرت محاسباتی کمتری نسبت به سافت فورک نیاز دارند و همچنین حریم خصوصی بیشتری را فراهم می‌کنند.

علاوه بر این، برای هولدرهای توکن و سرمایه‌گذاران توکن‌های هارد فورک اضافی صادر می‌شود که می‌توانند آن‌ها را فوراً بفروشند یا برای بهره‌مندی نگه داشت.

در این سناریو در صورتی که هارد فورک در هدف خود موفق شود، احتمال سود از آن بالاست.

با این حال، ممکن است همیشه اینطور نباشد، مثلاً BCH از زمان انتشار در سال 2017 نزدیک به پایین‌ترین سطح خود معامله می‌شود.

جدا از احتمال افت قیمت، کاربران هارد فورک با خطر بیشتری برای از دست دادن ذخایر توکن خود به دلیل حمله روبرو هستند.

از آنجایی که هارد فورک در نتیجه تقسیم بلاکچین ایجاد می‌شود، اغلب به عنوان زیان آور برای امنیت شبکه تلقی می‌شود و آن‌ها را در برابر حملات آسیب پذیرتر می‌کند.

این امر به ویژه در صورتی اتفاق می‌افتد که نودها و ماینرها تقسیم شوند، زیرا بلاکچین و فورک آن را در دسترس هکرها قرار می‌دهد که می‌توانند از قدرت محاسباتی خود برای غلبه بر شبکه برای سرقت وجوه استفاده کنند.

صرف نظر از نوع حمله، هدف یا تضعیف اعتبار شبکه است که می‌تواند منجر به افت قیمت توکن بومی شود، یا سرقت وجوه از خود شبکه و انتقال آن‌ها به حساب‌های موجود در شبکه دیگر است.

این منجر به از بین رفتن پول سرمایه گذاران توکن هارد فورک و همچنین توکن اصلی می‌شود. بنابراین، بررسی پیشرفت‌های واقعی در هارد فورک و اینکه آیا توسعه‌دهندگان اقدامات احتیاطی لازم را برای ایمن کردن فورک از هرگونه حمله انجام داده‌اند یا خیر، مهم است.

سرمایه گذاران اگر از آخرین پیشرفت‌ها مطلع باشند و فرصت‌های مناسب برای کسب درآمد از طریق هارد فورک را پیدا کنند، می‌توانند از هارد فورک‌ها بهره ببرند.

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×