» آرشیو اخبار » بازار NFT بلور با یک ایردراپ رایگان برای معامله‌گران راه‌اندازی شد
بلور

بازار NFT بلور با یک ایردراپ رایگان برای معامله‌گران راه‌اندازی شد

28 مهر 1401 7

یک روز دیگر، و یک بازار NFT دیگر.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بلور (Blur)، یک بازار NFT تحت حمایت شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر است که در روز چهارشنبه راه‌اندازی شد، و به کاربران جدید خود قول مقدار نامعلومی از توکن‌های BLUR را به صورت رایگان، و در قالب یک هدیه‌ داده است. اگر در شش ماه گذشته یک NFT معامله کرده‌اید، ممکن است واجد شرایط دریافت این ایردراپ رایگان باشید – اما تا ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱) نمی‌توانید این ایردراپ را باز کنید و به هدیه خود دسترسی داشته باشید.

این بازار NFT در حساب توییتر خود نوشت: «برای اینکه راه‌اندازی بازار خود را جشن بگیریم، بسته‌های حمایتی حاوی توکن‌های BLUR را به همه افرادی که در این بازار خرسی گیر کرده‌اند، ارسال می‌کنیم.»

تبلیغات جام جهانی قطر

دریافت اولین ایردراپ آنها برای دو هفته آینده رایگان خواهد بود، اما این توکن‌های ایردراپی باید تا سال آینده، یعنی تا زمانی که BLUR به عنوان یک توکن حاکمیتی برای این پلتفرم قابل استفاده می‌شود، در کیف پول معامله‌گران باقی بمانند. معامله‌گران می‌توانند با لیست کردن NFTهای خود برای فروش در بلور نیز ایردراپ دریافت کنند.

بلور

بلور خود را به عنوان یک بازار NFT برای معامله‌گران حرفه‌ای معرفی کرده که دارای ویژگی‌های جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل سبد و کارمزد صفر است. وب‌سایت این پلتفرم ادعا می‌کند که معامله‌گران می‌توانند با بلور، «سریع‌تر از هر جای دیگری NFTها را آشکار کنند». آنها همچنین مدعی هستند که امکان خرید «۱۰ برابر سریع‌تر NFTها را نسبت به جم (Gem)» فراهم کرده‌اند. جم یک ابزار خرید چندتایی NFT است که بازار اوپن‌سی (OpenSea) آن را در ماه آوریل (فروردین) خریداری کرد.

بلور

بلور در یک پست وبلاگی گفت که ظرفیت نسخه بتای این پلتفرم نزدیک به یک سال است که پر شده، و ادعا می‌کند که ابزار جمع‌آوری NFT آن موفق شده در تنها چهار ماه، برای دومین بار بیشترین حجم فروش خود را ثبت کند.

حق امتیاز تشویقی

پس از آن که در هفته گذشته، برخی از سازندگان و مجموعه‌داران NFT حرکت مجیک ایدن (Magic Eden) در رابطه با اختیاری کردن ارائه حق امتیاز را محکوم کردند، بحث در مورد موضوع حق امتیاز سازنده یک NFT در توییتر بالا گرفت. اما بلور «حق امتیاز تشویقی» را ارائه می‌کند، و به افرادی که اهدای حق امتیاز را انتخاب کرده‌اند، پاداش‌هایی فراتر از ایردراپ اولیه ارائه می‌دهد.

بلور در ادامه پست خود نوشت: «امروزه، ارائه حق امتیازها به صورت آنچِین قابل اجرا نیستند، و معامله‌گران در حال حاضر برای انتخاب حق امتیاز صفر آزادی عمل زیادی دارند.»

این بازار جدید قصد دارد سه ردیف پاداش به کاربران ارائه دهد، که البته هنوز مقدار دقیق آنها نامشخص است. کسانی که تصمیم می‌گیرند به طور کامل از پرداخت حق امتیاز صرف نظر کنند، سطح «پاداش کم» را دریافت خواهند کرد، اما معامله‌گرانی که پرداخت «حق امتیاز جزئی» و «حق امتیاز کامل» را انتخاب می‌کنند، به نسبت گروه اول پاداش‌های بیشتری از این بازار دریافت خواهند کرد.

بلور

این سایت در انتها توضیح داد: «ما راه حل اولیه خود را زیر نظر خواهیم داشت و از نزدیک با معامله‌گران، کلکسیونرها و سازندگان در ارتباط خواهیم بود، تا راه حل‌های دیگری که می‌توان از طریق جامعه به آنها رأی داد را پس از راه‌اندازی توکن BLUR در ژانویه، بررسی کنیم. کارمزدهای بازار بلور غیرفعال هستند، بنابراین خود بلور تا آن زمان حتی ۱۰ سنت هم از شما دریافت نخواهد کرد.»

این اولین باری نیست که یک بازار NFT، در ازای خرید و فروش NFTها از طریق پلتفرم خود، توکن‌های خود را به معامله‌گران ارائه می‌دهد. بازار لوکس‌رِیر (LooksRare) که در ماه ژانویه (دی ۱۴۰۰) راه‌اندازی شد، توکن‌های LOOKS را در اختیار معامله‌گران خود قرار می‌دهد، اما طبق گزارش‌ها، میلیاردها دلار NFT در نتیجه این اقدام لوکس‌رِیر پولشویی شده است.

حمایت توسط پارادایم

بازار NFT بلور، که اداره امور آن بواسطه «تصمیم اکثریت جامعه» خواهد بود، پیش از این بیش از ۱۱ میلیون دلار سرمایه اولیه از شرکت Web3 سرمایه‌گذاری خطرپذیر پارادایم (Paradigm)، و سرمایه‌گذارانی مانند 6529، کوزومو مِدیچی (Cozomo Medici)، دیز (Deeze)، مون‌اُوِرلورد (MoonOverlord) و سایرین جذب کرده بود.

بلور پس از اولین ایردراپ مقدماتی خود، قصد دارد دومین ایردراپش را به شکل بزرگتر و گسترده‌تری در ماه نوامبر (آبان ۱۴۰۱) انجام دهد. در ایردراپ دوم، معامله‌گران باید از پلتفرم بلور استفاده کنند و NFT‌های با ارزش بالاتری را لیست کنند، تا جوایز بیشتری بدست آورند.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×