» ارز دیجیتال » شکایت یک کالکتور NFT از اوپن‌سی

شکایت یک کالکتور NFT از اوپن‌سی

6 بهمن 1401 7

یک کالکتور توکن غیرقابل تعویض (NFT) به دلیل چندین اتهام از جمله قفل شدن حساب خود برای بیش از سه ماه پس از قربانی شدن در یک کلاهبرداری فیشینگ، علیه بازار اوپن‌سی اقدام قانونی می‌کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، یک کالکتور توکن غیرقابل تعویض (NFT) به دلیل چندین اتهام از جمله قفل شدن حساب خود برای بیش از سه ماه پس از قربانی شدن در یک کلاهبرداری فیشینگ، علیه بازار اوپن‌سی اقدام قانونی می‌کند.

کاربر اوپن‌سی روبی اکرز (Robbie Acres) به کوین تلگراف گفت که پس از سرقت NFT‌‌‌هایش از طریق یک کلاهبرداری فیشینگ، او بلافاصله آن را به بازار NFT گزارش داد. با این حال، جمع‌کننده یا همان کالکتور NFT ادعا می‌کند که با مشکلات زیادی روبرو شده است. اکرز توضیح داد که:

“آنها بیش از 48 ساعت طول کشید تا پاسخ دهند، در این زمان دارایی‌های دزدیده شده فروخته شد، زیرا خریدار به‌طور قابل توجهی آنها را در اولویت دادن به سرعت بر ارزش کمتر ارزش‌گذاری کرده بود.”

تبلیغات جام جهانی قطر

NFT

علاوه بر این، بازار NFT نیز برای جلوگیری از آسیب بیشتر، حساب او را قفل کرد. با این حال، به گفته اکرز، این راه حلی نبود که او درخواست کرد. این سرمایه‌گذار همچنین ادعا می‌کند که اوپن‌سی از او خواسته است که با بیانیه‌ای برای باز کردن قفل حسابش شهادت دروغ بدهد.

سرمایه‌گذار NFT معتقد است که بازار باید در قبال زیان‌های وارده در طول زمان پاسخگو باشد. اکرز متقاعد شده است که ضررهای تخمینی ناشی از اقدامات اوپن‌سی بالغ بر 500,000 دلار است.

“اقدامات اوپن‌سی چه از روی عمد و چه ناتوانی باعث زیان مالی قابل توجهی برای من شد، زیرا من یک سرمایه‌گذار فعال در جامعه وب 3 هستم. به همین دلیل، اکرز از کمک وکلا برای اقدام علیه اوپن‌سی استفاده کرد.”

انریکو شفر (Enrico Schaefer)، وکیل سرپرست تیم حقوقی اکرز، گفت که این یک مورد مجزا نیست. وکیل تأیید کرد که چندین نفر با یک موضوع درگیر هستند. شفر توضیح داد:

“من با چندین نفر صحبت کرده‌ام و نماینده آنها هستم که NFT‌هایشان به سرقت رفته یا حساب‌هایشان در بازار اوپن‌سی به خطر افتاده است. در برخی موارد، اوپن‌سی اشتباهات خود را تصدیق می‌کند و در برخی دیگر، اوپن‌سی به سادگی این موضوع را نادیده می‌گیرد.”

جدا از این، این وکیل اظهار داشت که “اوپن‌سی باید روی مشتریان خود، افرادی که خرید و فروش NFT هستند، تمرکز کند.”

هنگامی که در مورد مشکل اکرز سؤال شد، سخنگوی اوپن‌سی به کوین تلگراف گفت:

“سرقت مورد بحث در خارج از اوپن‌سی اتفاق افتاد و اقلام قبل از اینکه اوپن سی از سرقت گزارش شده مطلع شود، فروخته شد. بلافاصله پس از اینکه به ما اطلاع داده شد و آگاه شدیم، موارد را غیرفعال کردیم و حساب کاربری از آن زمان باز شده است.”

علاوه بر این، این پلتفرم خاطرنشان کرد که برای جلوگیری و کشف سرقت و جلوگیری از فروش مجدد اقلام مسروقه در پلتفرم خود، روی ابزار و پرسنل سرمایه‌گذاری کرده است. آنها نوشتند:

“دزدی یکی از بزرگ‌ترین و چالش‌برانگیزترین مسائل اکوسیستم است که باید حل شود، زیرا در بسیاری از سطوح مختلف دیجیتال و از طریق بسیاری از کانال‌های ارتباطی منحصربه‌فرد (و قانونی) اتفاق می‌افتد.”

در 11 آگوست 2022 (20 مرداد 1401)، بازار NFT خط‌مشی جدیدی برای اقلام دزدیده شده برای گنجاندن و گسترش استفاده از گزارش‌های پلیس معرفی کرد. در پاسخ به این موضوع، برخی از کاربران در توییتر ادعا کردند که وقتی NFT آنها به سرقت رفت، اوپن سی قادر به کمک نبود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×