» آرشیو اخبار » آپتوس هک نشده است؛ فریب نخورید!
آپتوس

آپتوس هک نشده است؛ فریب نخورید!

22 آبان 1401 5

سرویس Revoke.cash ضمن تاکید بر اینکه بلاکچین آپتوس هک نشده است، اذعان داشت که این سرویس هنوز از این بلاکچین پشتیبانی نمی‌کند

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سرویس Revoke.cash که در اصل برای کمک به کاربران ارزهای دیجیتال در راستای لغو مجوز تراکنش‌ها در سرویس‌های اصلی آن‌چین طراحی شده است، روز 12 نوامبر (21 آبان) با پرده‌برداری از یک کمپین جعلی، به شرح نحوه کار مجرمان برای کلاهبرداری از کاربران از طریق یک کپی جعلی از این سرویس پرداخته‌است.

آپتوس، “قاتل سولانا”، هک نشده است؛ گرفتار این کلاهبرداری نشوید

در این گزارش ضمن تایید اینکه کلاهبرداران با راه‌اندازی یک کمپین توییتری با محوریت جامعه بلاکچین جدید آپتوس (APT) قصد سوء استفاده از کاربران را دارند، از هولدرهای اِی‌پی‌تی (APT) خواسته شده است تا بررسی کنند که آیا “هکرها” به کیف پول آنها دسترسی دارند یا خیر.

توییت آپتوس

تبلیغات جام جهانی قطر

لازم به گفتن نیست که بلاکچین آپتوس (APT) هرگز هک نشده است. افزون‌براین، با وجود پشتیبانی از بیش از 30 شبکه فعال، سرویس Revoke.cash هنوز از بلاکچین آپتوس (APT) پشتیبانی نمی‌کند. کاربران هوشیار باشند که کلاهبردارن برای گیج کردن هولدرهای APT، وب‌سایتی را راه‌اندازی کرده‌اند که طراحی آن دقیقاً همانند این سرویس قانونی و حساب توییتری مربوط به آن می‌باشد. کلاهبرداران برای نامگذاری این سرویس جعلی به جای نشانه‌ی “e” از “ẹ” و به جای “o” از “a” استفاده کرده‌اند.

طبق داده‌های سرویس‌های عمومی هوایز (whois)، این وب‌سایت تقلبی حداقل 24 ساعت فعال بوده و از طریق یک سرویس رجیستری ناشناس در ایالات متحده ثبت شده است.

گفتنی است که بلاکچین‌های جدید اغلب هدف ده‌ها کمپین کلاهبرداری قرار می‌گیرند که معمولاً، با راه‌اندازی چنین وب‌سایت‌هایی برای سرقت رمزهای عبور و کلیدهای خصوصی کاربران و همچنین گسترش تروجان‌ها و سایر بدافزارها طراحی می‌شوند.

به این ترتیب، بهتر است از هرگونه تعامل با وب‌سایت‌های شبیه‌سازی شده خودداری کنید و اطلاعات شخصی یا جزئیات حساب بلاکچین خود را با آنها به اشتراک نگذارید. کمپین‌های جعلی ایردراپ رایج‌ترین نوع کلاهبرداری در اینگونه سایت‌ها هستند. در چنین شرایطی، کاربران با درنظرگرفتن ایردراپ موفقیت‌آمیز اپتیمیس (OP) و آپتوس (APT) به دنبال فرصت‌های مشابه بوده و بدون آگاهی کافی، قربانی کلاهبرداران می‌شوند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×