» ارز دیجیتال » ارزش‌گذاری اپلیکیشن‌های بلاکچین تا سال 2030 به بیش از نیم میلیارد دلار خواهد رسید
بلاکچین

ارزش‌گذاری اپلیکیشن‌های بلاکچین تا سال 2030 به بیش از نیم میلیارد دلار خواهد رسید

13 بهمن 1401 6

موارد استفاده از بلاکچین با در دسترس‌تر شدن این فناوری ادامه می‌یابد و برخی موارد استفاده، مانند برنامه‌های پیام‌رسانی مبتنی بر بلاکچین، در آستانه پذیرش انبوه قرار دارند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، موارد استفاده از بلاکچین با در دسترس‌تر شدن این فناوری ادامه می‌یابد و برخی موارد استفاده، مانند برنامه‌های پیام‌رسانی مبتنی بر بلاکچین، در آستانه پذیرش انبوه قرار دارند.

طبق گزارش جدیدی از گرند ویو ریسرچ (Grand View Research)، پیش‌بینی می‌شود که اندازه بازار جهانی برنامه‌های پیام‌رسانی بلاکچین تا سال 2030 (1408) به ارزش 536.5 میلیون دلار برسد. این گزارش که در 1 فوریه (12 بهمن) منتشر شد، این نرخ را به‌عنوان نرخ رشد ترکیبی سالانه 43.6 درصد در هفت مورد نشان می‌دهد.

در سال 2021 (1400)، ارزش بازار برای برنامه‌های پیام رسانی بلاکچین حدود 22.2 میلیون دلار بود. در آن زمان، آمریکای شمالی بر بازار تسلط داشت و با بیش از 29 درصد از درآمد جهانی، بیشترین سهم را به خود اختصاص داد.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، در طول دوره، پیش‌بینی می‌شود که منطقه آسیا و اقیانوسیه رشد سریعی را در بازار برنامه‌های پیام‌رسانی بلاکچین ثبت کنند.

این گزارش نگرانی‌های افزایش یافته در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت را به عنوان دلایل اصلی استفاده کاربران از برنامه‌های پیام‌رسانی مبتنی بر بلاکچین در پلتفرم‌های پیام‌رسانی سنتی برجسته می‌کند. پیام‌رسانی بلاکچین معمولاً به صورت سرتاسر رمزگذاری شده است و هیچ ارائه‌دهنده خدماتی برای ارسال پیام لازم نیست.

بلاکچین

در 1 فوریه (12 بهمن)، نسخه غیرمتمرکز جدید توییتر به نام داموس (Damus) در اپ استور اپل منتشر شد. این اپلیکیشن «قاتل توییتر» نامیده می‌شود و خود را «شبکه اجتماعی که شما آن‌را کنترل می‌کنید» توصیف می‌کند.

سرویس‌های پیام‌رسان جایگزین موجود، بازی خود را از نظر تمرکززدایی افزایش داده‌اند. در 8 دسامبر 2022 (17 آذر 1401)، تلگرام اعلام کرد که به حساب‌های بدون سیم کارت با استفاده از شماره‌های آنون بلاکچین اجازه می‌دهد. این موضوع حدود یک هفته پس از آن رخ داد که پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیانگذار تلگرام، گفت که این اپلیکیشن در حال کار بر روی مجموعه‌ای از ابزارهای غیرمتمرکز جدید برای مبارزه با سوء‌استفاده از قدرت است.

رواج بلاکچین را می‌توان در سایر صنایع مانند صنعت خودرو نیز مشاهده کرد. در 1 فوریه (۱۲ بهمن)، تویوتا اعلام کرد که می‌خواهد موارد استفاده از بلاکچین را از طریق یک هکاتون غیرمتمرکز سازمان مستقل برای بهبود عملیات بررسی کند.

چند روز قبل، اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا فاش کرد که قصد دارد از تزوس (Tezos)، یک بلاکچین خصوصی، برای دیجیتالی کردن سیستم مدیریت عنوان خودرو در ایالت استفاده کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×