» آرشیو اخبار » شبکه اصلی لیکوید در بلاکچین کاردانو این هفته راه‌اندازی می‌شود
کاردانو

شبکه اصلی لیکوید در بلاکچین کاردانو این هفته راه‌اندازی می‌شود

11 بهمن 1401 7

لیکوید فایننس (Liqwid Finance) اعلام کرده است که راه‌اندازی شبکه اصلی آن اواخر این هفته انجام خواهد شد و توسعه و پذیرش بلاکچین کاردانو را تقویت می‌کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کاردانو (ADA) همچنان توجه بازار ارزهای دیجیتال را به خود جلب می‌کند، زیرا هر روز شاهد راه‌اندازی پروژه‌های بیشتری بر بستر این بلاکچین هستیم. طبق گفته تیم توسعه دهنده کوتی نتورک (Coti Network)، می‌توان انتظار داشت که استیبل کوین غیرسنتتیک متصل به دلار آمریکا دی‌جِد (Djed)، اواخر این هفته در شبکه کاردانو راه‌اندازی شود.

علاوه بر این، لیکوید فایننس (Liqwid Finance) در حساب توییتری خود اعلام کرده است که راه‌اندازی شبکه اصلی آن نیز در اواخر این هفته انجام خواهد شد که به نوبه خود، توسعه و پذیرش بلاکچین کاردانو را تقویت می‌کند.

لیکوید کاردانو

تبلیغات جام جهانی قطر

با لیکوید فایننس آشنا شوید

لیکوید فایننس (Liqwid Finance) یک پروتکل نقدینگی غیرمتمرکز است که به کاربران اجازه می‌دهد تا در نقش وام‌دهنده، تأمین کننده نقدینگی یا وام گیرنده در بازار نرخ بهره مشارکت کنند. این پروتکل از یک رویکرد غیرامانی بهره گرفته و امکان گشایش وام‌های دائمی با شکل وثیقه مضاعف را فراهم می‌کند.

پروتکل‌های وام‌دهی از اهمیت زیادی در فضای دیفای (DeFi) برخوردار هستند، زیرا به کاربران اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به حضور یک واسطه متمرکز، با استفاده از ارزهای دیجیتال خود به عنوان وثیقه، پول قرض کنند. به این ترتیب، آنها حتی می‌توانند وام‌هایی با نرخ بهره کمتر و شرایط بهتر نسبت به آنچه که معمولاً توسط بانک‌های سنتی ارائه می‌شود، دریافت نمایند.

علاوه بر این، پروتکل‌های وام‌دهی به کاربران این امکان را می‌دهد تا رمزارزهای خود را به سایر کاربران قرض دهند و از این طریق کسب سود نمایند. این اقدام معمولاً تحت عنوان وام مارجین شناخته می‌شود و روشی محبوب برای کسب درآمد غیرفعال است.

لیکوید فایننس (Liqwid Finance) بر بستر پلتفرم قرارداد هوشمند پلاتوس کاردانو (Plutus) ساخته شده است که امنیت معاملات را در سطح بالایی تضمین می‌کند. کد منبع این پروتکل قبل از انتشار نسخه اول آن در شبکه اصلی، تحت بازرسی‌های امنیتی کاملی قرار گرفت.

توجه به این نکته مهم است که لیکوید منبع باز بوده و امکان تعامل آسان با کلاینت رابط کاربری خود، API اندپوینت قرارداد یا تعامل مستقیم با قراردادهای هوشمند در بلاکچین کاردانو را فراهم می‌کند.

توکن بومی این پروتکل اِل کیو (LQ) نام دارد که به عنوان یک مکانیسم هماهنگی برای اداره جامعه لیکوید عمل می‌کند. هولدرهای LQ می‌توانند با پیشنهاد به‌روزرسانی‌های جدید، رأی‌گیری و اجرای تغییرات از طریق پروپوزال‌های بهبود لیکوید (LIP) در فرآیند تصمیم‌گیری پروتکل شرکت کنند.

علاوه بر این، می‌توان با نگه داشتن توکن اِل کیو (LQ) از طریق استیک کردن دارایی در استخر Safety Pool (SP) درآمد غیرفعال ایجاد کرد. سپرده‌گذاران در این استخر بخشی از درآمد و جوایز پروتکل را دریافت می‌کنند.

 اهمیت لیکوید فایننس برای کاردانو

بدون شک، لیکوید می‌تواند کاتالیزور دیگری برای عملکرد قوی کاردانو در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) باشد. همانطور که در شبکه اتریوم (ETH) نیز شاهد بودیم، پروتکل‌های وام‌دهی مانند آوه (AAVE) و کامپوند (COMP) باعث می‌شوند که کل ارزش قفل شده (TVL) در این شبکه افزایش یابد و به نوبه خود، اهمیت آن در تمرکززدایی از سرمایه‌گذاری‌ها را تقویت کند. این همان چیزی است که لیکوید می‌تواند برای بلاکچین کاردانو (ADA) به ارمغان بیاورد.

با این حال، باید توجه داشت که لیکوید فایننس نیز درست همانند سایر پروژه‌های دیفای (DeFi) ممکن است با مشکلاتی همراه باشد که می‌توانند تأثیری منفی بر شبکه کاردانو داشته باشند. این خطرات به طور دقیق به قراردادهای هوشمند مرتبط بوده و عبارتند از: خطا در کد، حمله‌های هکری، ریسک تسویه  مسائل نظارتی، خطر اختلال در عملکرد.

تیم پشتیبان لیکوید به منظور کاهش این خطرات، به انجام حسابرسی‌های داخلی، آزمایش جامع عملکرد قراردادهای درون زنجیره‌ای، مؤلفه‌های خارج از زنجیره و زیرساخت‌ها روی آورده است. هرچند با آغاز به کار این پلتفرم وام‌دهی از سال 2020، انتظار می‌رود از بسیاری از این مسائل جلوگیری شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×