» آرشیو اخبار » هارد فورک BNB اسمارت چِین تکمیل شد
هارد فورک

هارد فورک BNB اسمارت چِین تکمیل شد

21 مهر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، زنجیره هوشمند BNB یا همان BNB اسمارت چِین (BNB Smart Chain)، هارد فورک بلاکچین خود را در تاریخ ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) در ارتفاع بلوک ۲۲،۱۰۷،۴۲۳ آغاز کرد، تا یک پَچ (patch) امنیتی برای «تعدیل زیرساخت کراس چِین (cross-chain) بین بیکِن چِین (Beacon Chain) و اسمارت چِین (Smart Chain)» به شبکه اضافه کند. بایننس (Binance) و BNB اسمارت چِین، واریزها و برداشت‌ها را در روز چهارشنبه به منظور اجرای این ارتقاء به حالت تعلیق درآوردند. دیری نگذشت که بایننس اندکی پس از ساعت ۵ صبح روز چهارشنبه، به وقت شرق ایالات متحده (ET)، از کامل شدن این ارتقاء خبر داد.

BNB اسمارت چِین برای اعمال پَچ رخنه امنیتی، یک هارد فورک اجرا می‌کند

پنج روز پیش، BNB اسمارت چِین تحت تأثیر یک هک حدوداً ۱۰۰ میلیون دلاری قرار گرفت و فعالیت این بلاکچین برای رسیدگی به این مشکل متوقف شد. در آن زمان، هکر موفق شد از شواهد امنیتی جعلی، برای سوءاستفاده و ایجاد یک رخنه امنیتی در بریج کراس‌ چِین شبکه این بلاکچین استفاده کند. پس از این هک، بایننس اعلام کرد که قصد دارد در تاریخ ۱۲ اکتبر شبکه را ارتقاء دهد، که هم یک پَچ امنیتی به پروتکل اضافه شود، و هم این مشکل را برطرف کند.

هارد فورک

تبلیغات جام جهانی قطر

صرافی بایننس در ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) نوشت: «بایننسی‌های عزیز، صرافی بایننس از ارتقاء شبکه BNB اسمارت چِین (BEP20) و هارد فورک آن پشتیبانی خواهد کرد. ارتقاء شبکه و هارد فورک BNB اسمارت چِین (BEP20) در ارتفاع بلوک ۲۲،۱۰۷،۴۲۳ یا تقریباً در ساعت ۰۸:۰۰ به وقتUTC روز ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲ انجام خواهد شد.» بایننس افزود: «واریز و برداشت در BNB اسمارت چِین (BEP20) تقریباً از ساعت ۰۷:۰۰ به وقت جهانی در ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲ به حالت تعلیق در خواهد آمد.»

بایننس کمی بعد از طریق توییتر نیز درباره توقف واریزها و برداشت‌ها اطلاع‌رسانی کرد و گفت: «بایننس به طور موقت واریزها و برداشت‌ها را برای شبکه BNB اسمارت چِین (BEP20) به حالت تعلیق درآورده است، تا از ارتقاء شبکه [و] هارد فورک آن پشتیبانی کند. تقریباً در ساعت ۵:۱۶ صبح به وقت شرق ایالات متحده (ET)، بایننس اعلام کرد که BNB اسمارت چِین پس از انجام این بروزرسانی، فعالیت خود را از سر گرفته است. بزرگترین صرافی جهان از نظر حجم معاملات در توییتر خود نوشت: «از شکیبایی شما متشکریم و بابت هر گونه ناراحتی ایجاد شده عذرخواهی می‌کنیم.»

در حالی که چهار توکن از پنج توکن برتر بازار از نظر مارکت کپ شاهد رشد اندکی در روز چهارشنبه بودند، اما قیمت BNB در برابر دلار آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته ۰/۴ درصد کاهش یافته است. محدوده قیمتی ۲۴ ساعته BNB در ۱۲ اکتبر بین ۲۶۹/۹۸ دلار تا ۲۷۳/۶۷ دلار بوده است.

هارد فورک

BNB پنجمین دارایی رمزارزی بزرگ از نظر مارکت کپ است و قیمت آن از زمان ثبت بالاترین رکورد (ATH) خود، ۶۰ درصد کاهش یافته است. اگرچه این کاهش ۶۰ درصدی BNB نسبت به ATH (اوج قیمت) خود،‌ بسیار بهتر از ضررهای ۷۰ تا بیش از ۹۰ درصدی بسیاری دیگر از دارایی‌های دیجیتال از زمان ثبت ATH خودشان است.

مترجم:‌ امیر ملک پور
منبع: news.bitcoin

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×