» آرشیو اخبار » بایننس از طریق Gopax به کره جنوبی بازمی‌گردد
بازگشت بایننس به کره

بایننس از طریق Gopax به کره جنوبی بازمی‌گردد

16 بهمن 1401 4

صرافی بزرگ رمزارزی بایننس با خرید پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال گوپاکس (Gopax) به کره جنوبی بازمی‌گردد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، صرافی بزرگ رمزارزی بایننس با خرید پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال گوپاکس (Gopax) به کره جنوبی بازمی‌گردد. بایننس روز سوم فوریه طی اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که بخش اعظم سهام این شرکتِ تحت حمایت دیجیتال کارنسی گروپ (Digital Currency Group) را به دست آورده تا پس از دو سال خروج از بازار کره جنوبی، بار دیگر به این کشور قدم بگذارد. بودجه این معامله از طریق یک پروژه سرمایه‌گذاری تحت عنوان Industry Recovery Initiative تأمین می‌شود که بایننس متعهد به پرداخت 1 میلیارد دلار به آن است.

بایننس

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل بایننس، خاطرنشان کرد که این صرافی نه تنها از کاربران، بلکه از کل صنعت رمزارزها محافظت می‌کند. به گفته ژائو، پروژه Industry Recovery Initiative با هدف پشتیبانی از شرکت‌هایی ایجاد شده است که تحت تأثیر رویدادهای منفی سال گذشته قرار گرفته‌اند. بایننس امیدوار است با برداشتن این گام، به کمک گوپاکس (GOPAX) بتواند باعث بازسازی هرچه بیشتر صنعت رمزارزها و صنعت بلاکچین شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

ییبو لینگ (Yibo Ling)، مدیر ارشد بازرگانی بایننس بدون اینکه شرایط معامله را فاش کند گفته است که بایننس موقعیت سهام «قابل توجهی» را در گوپاکس (GOPAX) به دست آورده است. گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که بایننس 41 درصد از سهام گوپاکس را از بزرگترین سهامدار آن، لی جون هانگ (Lee Jun-hang) خریداری کرده است، در حالی که قرار بود خبر این معامله سال گذشته اعلام شود.

این خرید درحالی انجام می‌گیرد که چند ماه پیش گوپاکس (Gopax) در بحبوحه سقوط صرافی اف تی ایکس (FTX) از توقف برداشت برخی محصولات خود در ماه نوامبر 2022 (آبان) خبر داده بود.

در واقع گوپاکس (Gopax) در نتیجه مشکلاتی که توسط شرکت وام‌دهنده ارزهای دیجیتال جنسیس گلوبال کپیتال تجربه می‌کرد، برداشت اصل پول و بهره آن را در سرویس امور مالی غیرمتمرکز خود تحت عنوان گوفای (GoFi) متوقف کرد. گفتنی است که جنسیس پیش از ورشکستگی، دومین سهامدار بزرگ گوپاکس و یک شریک تجاری کلیدی برای عرضه محصول گوفای(GoFi)  آن بود.

بایننس قصد دارد با این خرید، سرمایه جدیدی را به خدمات برداشت مشتریان و پرداخت سود محصولات گوفای (GoFi) در صرافی گوپاکس اختصاص دهد. این ابتکار با هدف ترویج آموزش صنعت کریپتو و همکاری نزدیک با رگولاتورهای کره جنوبی و سهامداران دارایی‌های مجازی پیاده‌سازی شده است.

به گفته لینگ: «هدف اصلی این معامله، حمایت از مشتریان و اطمینان از این مطلب بود که اگر کسی قصد خارج کردن سرمایه خود را دارد، توانایی این را نیز داشته باشد.»

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×