» آرشیو اخبار » بایننس: سوزاندن 16 میلیون واحد BNB و جهش قیمت آن
بایننس

بایننس: سوزاندن 16 میلیون واحد BNB و جهش قیمت آن

10 بهمن 1401 5

چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل صرافی بزرگ بایننس، روز یکشنبه اعلام کرد که تیم بایننس بیش از 16 میلیون توکن بی‌ان‌بی (ERC-20) را سوزانده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، چانگ پنگ ژائو (Changpeng “CZ” Zhao) مدیر عامل صرافی بزرگ بایننس روز یکشنبه اعلام کرد که تیم بایننس بیش از 16 میلیون توکن بی‌ان‌بی (ERC-20) را سوزانده است.

ژائو در توییت روز 29 ژانویه (9 بهمن) خود ضمن اعلام این خبر از  منتقدان درخواست کرد که پس از مشاهده این تراکنش‌های آن‌چین، از انتشار هرگونه ترس، عدم اطمینان و تردید (FUD) در بازار خودداری کنند.

این پروسه توکن‌سوزی با تبدیل نسخه ERC20 BNB به نسخه بومی (BEP2) مرتبط است. از زمان راه‌اندازی بلاکچین‌های بومی BNB، بایننس در حال تبدیل توکن‌های BNB (ERC20) بوده است که توسط برخی از هولدرها نگهداری می‌شوند.

تبلیغات جام جهانی قطر

داده‌های درون زنجیره‌ای پلتفرم اتراسکن (Etherscan) انجام یک تراکنش توکن‌سوزی از کیف پول «Binance 8» در ساعت 07:59 صبح روز 29 ژانویه را تأیید می‌کند. به علاوه، کاوشگر بی‌ان‌بی چِین (BNB Chain) نیز از سوزاندن 16186608 واحد BNB با کارمزد تراکنش اندکی در حدود 0.000075 واحد BNB خبر می‌دهد.

فعالان کریپتو توییتر با واکنشی مثبت نسبت به توییت ژائو، از او به خاطر شفافیت در عملکرد صرافی بایننس قدردانی کرده‌اند. گفتنی است که سوزاندن این توکن‌های ERC20 به‌حساب توکن‌سوزی‌های سه‌ماهه این صرافی گذاشته نمی‌شود یا بر گردش کلی BNB تأثیری نخواهد داشت.

روز 17 ژانویه (27 دی)، بایننس معادل 2,064,494.32 واحد رمزارز BNB را در بیست و دومین دوره سه ماهه توکن‌سوزی‌های BNB سوزاند. این شبکه، از سیستم توکن‌سوزی خودوکار (Auto-Burn) برای کاهش کل موجودی در گردش این رمزارز تا مرز 100,000,000 واحد استفاده می‌کند.

جهش قیمت بایننس کوین (BNB) پس از توکن‌سوزی

پس از سوزاندن 16,186,608 واحد توکن BNB توسط تیم بایننس، قیمت رمزارز BNB به حدود 315 دلار رسید. در حال حاضر، این رمزارز با حدود 1.70 درصد رشد در تایم فریم روزانه، با قیمت 313.31 دلار دست به دست می‌شود. در همین حال، حجم معاملات بایننس کوین در 24 ساعت گذشته تاحدودی کاهش یافته است که نشان‌دهنده عدم واکنش فوری و هیجانی نسبت به سوزانده شدن این تعداد BNB می‌باشد.

نمودار هفتگی بایننس کوین
نمودار هفتگی بایننس کوین؛ منبع: coinmarketcap

ناگفته نماند که تا پیش از تصمیم نهایی فدرال رزرو ایالات متحده در رابطه با افزایش نرخ بهره در نشست روز 1 فوریه (12 بهمن)، بازار ارزهای رمزپایه به معاملات رِنج خود ادامه خواهد داد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×